Alder
Jeg lyver omkring min alder og bliver vred over man skal aflevere cpr alle steder....jeg farer næsten i flint. Jeg hader at de skal se min alder da det ikke rager dem. Fik jeg et job synes jeg kun det var lønafdelingen min alder ragede og ikke alle de andre ? Men der jo umuligt i dag - eller hvad? Er det ikke tvang til stå på mails og alle mulige andre ting så de lige kan slå en op?
Når jeg fx cykler ...så ser jeg alle de her kvinder på min alder og de ser trætte og kedelige ud ...jeg kan bare ikke have noget med dem at gøre for nej hvor de gør mig deprimeret...
Hold kæft hvor ser de kedelige ud.
Jeg er rædselsslagen for det her med "alder" ...
Skønt jeg er deprimeret så har jeg det fint ...men når folk siger " vi bliver gamle" " husk du kan ikke så meget som da du var 20 år " og hej gamle så går der noget i stykker inde i mig.
Jeg synes det er uendeligt nedgørende og hvergang er det som at få smidt 20 kg blylodder på skuldrene og blive belastet af deres syn på det hele.
Jeg vil ikke stå ved siden af kvinderne i kø....kan ikke li at gå til gym hvor der er for mange af de her ..."kedelige kvinder" ...ja jeg flygter fra dem.
Resultat = jeg er meget alene.
Det skal siges at jeg bor i en del af landet og dem jeg kender i den anden. Vi ser alle rimelig godt ud...og er veluddannene....så ja jeg ligner altså ikke dem her...
Alligevel ligger jeg mærke til hvordan folk kooooonstant taler om alder og kalder hinanden ting ...og jeg hader det . Det er en grov grov befamling og fortrolighed jeg helst var fri for...
Jeg kan simpelthen ikke tåle at tale om det ...eller have det inde på livet. Det lader til at være naturligt for mange at tale sådan til hinanden. Eller at brokke sig over alt muligt pis...og jeg kan ikke snuppe det.
Desværre kan jeg ikke blive fri for det ...skønt jeg flygter fra dem er jeg fx til fittness ...så ser man dem alle steder.
Jeg orker bare ikke alle de her sure trætte negative ...."ja vi blir jo alle osv...og alle de andre bemærkninger gid de ku holde deres kedelige kæft.
Når jeg fx cykler ...så ser jeg alle de her kvinder på min alder og de ser trætte og kedelige ud ...jeg kan bare ikke have noget med dem at gøre for nej hvor de gør mig deprimeret...
Hold kæft hvor ser de kedelige ud.
Jeg er rædselsslagen for det her med "alder" ...
Skønt jeg er deprimeret så har jeg det fint ...men når folk siger " vi bliver gamle" " husk du kan ikke så meget som da du var 20 år " og hej gamle så går der noget i stykker inde i mig.
Jeg synes det er uendeligt nedgørende og hvergang er det som at få smidt 20 kg blylodder på skuldrene og blive belastet af deres syn på det hele.
Jeg vil ikke stå ved siden af kvinderne i kø....kan ikke li at gå til gym hvor der er for mange af de her ..."kedelige kvinder" ...ja jeg flygter fra dem.
Resultat = jeg er meget alene.
Det skal siges at jeg bor i en del af landet og dem jeg kender i den anden. Vi ser alle rimelig godt ud...og er veluddannene....så ja jeg ligner altså ikke dem her...
Alligevel ligger jeg mærke til hvordan folk kooooonstant taler om alder og kalder hinanden ting ...og jeg hader det . Det er en grov grov befamling og fortrolighed jeg helst var fri for...
Jeg kan simpelthen ikke tåle at tale om det ...eller have det inde på livet. Det lader til at være naturligt for mange at tale sådan til hinanden. Eller at brokke sig over alt muligt pis...og jeg kan ikke snuppe det.
Desværre kan jeg ikke blive fri for det ...skønt jeg flygter fra dem er jeg fx til fittness ...så ser man dem alle steder.
Jeg orker bare ikke alle de her sure trætte negative ...."ja vi blir jo alle osv...og alle de andre bemærkninger gid de ku holde deres kedelige kæft.
Kommentarer
men hvis du er så smuk som du selv tror ----hvorfor er du så ikke glad og nyder det ---
og lader de andre om hvordan --de vil se ud ----
VENLIGST
solo 313
Eller at brokke sig over alt muligt pis...og jeg kan ikke snuppe det.
citat slut
ha, ha, uden humor er du ikke. !! det kan du så glæde dig over.
Det med alder: Da jeg var fx 25 - 35 osv var der INGEN focus (ikke i samme grad på min alder) og nu laver folk ikke andet ...jeg kan ikke sige eller gøre eller mene noget som helst så er det "alder" ? ....
"De andre" holder ligesom øje med en og kaster sig over en og afleverer alt deres negative lort fordi man "ikke skal tro man er noget" eller også skal lære "deres frygt at kende"....ja det lider mærkeligt men sådan oplever jeg det . Og det er desværre nok ikke helt forkert.
Jeg er lærer men pt går jeg ledig. Dvs jeg føler mig også lidt i klemme ved jobsøgning - jeg føler de forventer en bestemt type og en bestemt opførsel og man skal være ens med andre på ens alder.
Næe, jeg tror ikke du er forfængelig og sart, men måske lidt bange. For det er ikke "smart" at blive ældre, når man er på arbejdsmarkedet.
Vi ved jo godt at unge mennesker på knapt 50 år og over ikke er så velkomne på arbejdspladserne.
Forstå det, hvem der kan. Det er jo unge mennnesker med erfaring, det handler om.
I det hele taget hænger samfundet sig alt for meget i alder.
Derfor tænker jeg det måske er grunden til du bliver vred, bange, frustreret, gal og hvad jeg ellers kan sige af ord.
Jeg kan da selv føle det en smule på samme måde.
Og det uanset at man faktisk (ja lige er jeg deprimeret men hvis vi lige ser bort fra de) har en ro og en knap så aggressiv tilgang til tingene. Ja generelt er ret glad og befinder sig godt.
Men den der ro og befinder sig godt får man ikke lov at nyde....FOR SÅ ER DET at alle de her kommer med deres pis.
Generelt føler jeg mig mest tryg med selvsikre mennesker der ikke skal rende og skjule eller lades som om ...og det hvad enten de har det godt og alt kører på skinner eller de er nede og kede...(det syns jeg nemlig er ok og engang i mellem ret forståeligt...) men lige på det her punkt "alder" ja der har jeg altså et eller andet der nærmest gør mig hysterisk rasende når folk begynder med al deres ...øv
Og hvis en chef fremhævede min alder til en job samtale...så er jeg klar til at tænde af ....
Så en udsendelse (kan ikke huske hvilken) hvor en kaldte Suzanne Bjerrehus "en gammel rotte" (i faget) hun tog det uanfægtet og med et smil ...jeg tror ikke det er alle der bliver såret over det her.
Jeg sagde til ham hvorfor han kaldte mig det og hvad han så selv var? Han sagde at han var"en middelaldrende mand mens jeg var "gammel"? Han er 46 år ? hold kæft hvor blev jeg sur på ham.