Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Feber i tre uger

Redigeret 14 august, 2014, 05:01 i Sjældne sygdomme
Min kæreste har haft feber i 3 uger. Han symptomer er: let hovedpine (ikke meget), nakkestivhed (ikke meget), nedsat appetit, en smule diarre til tider, men ellers intet udover feberen. Han har fået taget blodprøve, som er ok - hans infektionstal er ok, røntgenbillede af lunger ok.

Nogen der har prøvet noget lignende? Kan det virkelig være en virus, der varer SÅ længe? Nu har lægen givet ham antibiotika, fordi hun ikke vidste, hvad hun ellers skulle give. Det hjælper ikke.

Kan det være cancer, når blodprøven er ok?

Jeg håber så meget, at der er nogen, der ved noget. Hans temperatur er 38 om morgenen, så falder den lidt i løbet af dagen og stiger til omkring 39 om aftenen.

Han er 35 år, har aldrig været syg og til dagligt meget aktiv. Ingen i hans omgangskreds er smittede med noget lignende.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    For snart 40 år siden kom jeg hjem fra Afrika med de samme symptomer som du her nævner. Efter 3 uger med feber fandt man på at analysere afføringen. Det var noget jeg havde spist og en bakterie som ligner vores salmonella (har glemt navnet, men den findes også i DK) var årsagen. Den kunne nemt slåes ned og efter 1 uge var jeg rask ! Det var en god slankekur. vh søren .
  • Indstillinger
    Ok, det kan være, jeg skal foreslå det. Han har godt nok ikke været udenlands, men man ved jo aldrig.
  • Indstillinger
    der findes jo også bakterier i maden her hjemme ---mange steder
  • Indstillinger
    Som sagt findes bakterien i DanmarK og er endda almindelig.
    Kroppen har svært ved at slå den ihjel og man bliver bare
    ved med at have feber og kan dårligt spise noget som helst.
    Så selvf skal afføringen tjekkes.
  • Indstillinger
    Men ville den infektionstest, man får taget ved lægen ikke være positiv, hvis man havde bakterier i afføringen? Hans var negativ for infektion...
  • Indstillinger
    Ved det ikke. Mit blev KUN afsløret ved en bæ-test.
  • Indstillinger
    Hvordan gik det så ?
  • Indstillinger
    Det lyder præcis som det min mor har, hun har bare haft feber i lidt over 2 år. Ingen af de prøver hun har fået foretaget viser noget som helst. Hendes infektionstal er fine, hun er blevet tjekket for kræft, det er det heller ikke. Hun er kort sagt blevet tjekket hoved og røv og ingen af prøverne viser noget. Desværre. Det virker som om lægerne har givet op, og det har vi faktisk også.. Så jeg vil meget gerne hører mere hvis i finder ud af noget.
  • Indstillinger
    Hej Maria.
    Jeg er på dette forum fordi jeg har fået gigt. Derfor har jeg søgt om oplysninger her, men har samtidig læst meget om gigt.
    Der er mange typer, nogle af dem medfører feber konstant , da det er en betændelses-form som kroppen prøver at slå ned. Så måske har din mor en sådan gigt. De kan være svære at finde, men det er jo forsøget værd. Har din mor prøvet en kraftig hvidløgs-kur ? Hvidløg reparerer mange skavanker.
    Her er mange indlæg hvor jeg kan se at folk kan hjælpe hinanden.
    Jeg kan også se at mange ikke melder tilbage og fortæller hvordan det senere er gået. 0g det er lidt ærgeligt. Især hvis nogle har fundet en løsning på deres problem. Jeg går ud fra at din mors feber medfører træthed ?
    VH Søren.
  • Indstillinger
    Det kan godt være en slem virus. Men siger at feber bækemper bakterierne. Så det er godt at have feber i den forbindelse. Men min mand havde det samme symptomer for et år iden det holdte i 2 uger og han fik heller ikke noget for det. Det gik væk af sig selv.
Log in eller Registrér for at kommentere.