Smerter i knæet
Hej,
Jeg er en pige på 18 år der har haft smrter i knæet over en længere periode og nu har fået konstateret lidelsen chondromalacia patellae. Dvs. at jeg danner bløde punkter i brusken i knæet, og er altså overordnet set bare dårlig brusk i knæet. Jeg står og skal på skiferie om et par uger, men jeg er i tvivl om det er for belastende for mit knæ, er der nogen der har erfaringer med dette eller noget lignende?
Jeg er en pige på 18 år der har haft smrter i knæet over en længere periode og nu har fået konstateret lidelsen chondromalacia patellae. Dvs. at jeg danner bløde punkter i brusken i knæet, og er altså overordnet set bare dårlig brusk i knæet. Jeg står og skal på skiferie om et par uger, men jeg er i tvivl om det er for belastende for mit knæ, er der nogen der har erfaringer med dette eller noget lignende?
Kommentarer
Og måske bedst at købe dem et sted, hvor de kan hjælpe dig med hvordan de skal sidde...
Og så... Måske altid noget at du er så ung... så plejer problemet ikke vare mange år.... Værre er det, når det begynder i trediverne..... jeg har døjet i over 15 år nu...
Men som ung, så efter det jeg har læst, så vokser du fra det....
Men undlad job som "trappeartist"... tæppelægger.....
og undgår for meget tid i biografer med for lidt benplads.... knæet skal helst ikke bøjes til vinkelret...
Har du en ØV dag.... og du skal ned ad en trappe, så prøv at gå baglæns.... ja det ser fjollet ud... men for mig hjalp det...
Forhåbentligt vil du kunne tage på skitur, men det er svært at udtale sig om, da jeg ikke kender din reelle tilstand. Men held og lykke med det :-)