Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i brystvorten

AnonymousAnonymous
Redigeret 27 juli, 2014, 14:04 i Åben debat om smerter
Hej

Jeg har nu gennem længere tid haft rigtig ondt omkring brystvorten eller i selve brystvorten.

De sidste 3 måneder har jeg haft det 4-5 gange.
Når det "kun" er ude omkring brystvorten, så dunker det kraftigt og når det er i brystvorten, så er det som om nogen skærer i den med en kniv eller glas...

Det varer ofte 1-2 timer og så er det ømt bagefter.

Det er ikke i forbindelse med min menstruation.

Jeg skal op til lægen om en uge, men ville hører ad herinde om nogen kender til det?

Hilsen

Beware
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej nogle gange kan vi mennesker være uheldige at der vandre små hunde hår , eller andre hår fra vores trøjer eller bluser ind i vores mælkekirtler, i bryst vortet, det gør ondt og kan give jag, hvis der er ikke er noget synligt mere så bed lægen om at gennem lyse vorten og se om fremedlegme er kommet ind i den. held og lykke
  • Indstillinger
    Okay- ja det kan være det måske... Håber bare jeg finder ud af hvad det er.
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg oplever præcis de samme smerter som dig, så jeg ville høre hvad lægen sagde det kunne være?
  • Indstillinger
    Jeg blev videre sendt til Mammografi, da lægen ´måske troede det kunne være en vand cyste, der gav smerterne.

    Har nu fået svar fra røgten og der er ingenting. det er "nok" muskel spændninger, så nu skal jeg selv kontakte lægen omkring dette og evt få noget behandling- evt massage...

    Så ingenting at være bange for i mit tilfælde.

    Go påske
  • Indstillinger
    Jeg har fundet en knude under min venstre brystvorte, så tager på skadestuen senere idag. Det dunker og skærer i den. Startede i går morges, og ved virkelig ikke hvad det kan være.

    Men mange tak for dit svar, og god påske.
  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 31 marts, 2012, 03:06
    Du skriver: Startede i går morges. Hvis det er en pludselig opstået smertende knude kan det være et blodkar,?, der er sprængt.
    Jeg vågnede en nat ved en pludselig skarp smerte og mærkede en knude.
    Naturligvis blev jeg bange og blev også undersøgt på sygehuset. Men det var altså en blodsamling, som forsvandt af sig selv.
  • Indstillinger
    Efter hvor lang tid forsvandt det? Hvad lavede de af undersøgelser på hospitalet? Forstår bare ikke hvordan det kan være sket...:(
  • Indstillinger
    Hvor lang tid, der gik, tjae , jeg husker det knapt, ikke så forfærdelig lang tid.
    Brystet blev kun gennemfølt. Den kvindelige læge var meget sikker og det viste sig da også at være, som hun sagde.
  • Indstillinger
    Nu må vi se. Tak for dine svar:)
  • Indstillinger
    Hej ... Jeg vågnede i morges med en let smerte bag brystvorten og jeg så der flød to dråber gul brunt væske ud ..da jeg mærkede på brystvorten var det som om der gemte sig en lille knude ik større end en cm... i løbet af dagen har den bare gjort mere og mere ondt .... . Jeg er kun 14 år og er bange for det er noget alvorligt .... Burde jeg opsøge en læge eller prøve og vente til det går over.... Eller er det måske bare nogle hormoner ??
Log in eller Registrér for at kommentere.