Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tinnitus: Zoloft vs Venlafaxin

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej nhs

    Tak for berigtigelsen og henvisningerne, som jeg vil nærstudere ved lejlighed.

    Nu er dette jo en tråd om tinnitus, så måske er det at afspore debatten at diskutere den slags problemer her. Men jeg kan ikke lade være med at kommentere på dit indlæg.

    Jeg tror, at du har ret i, at mange helbredsproblemer kommer af mangeltilstande. Men det er der flere problemer i at påpege:

    Hvis en person har været udsat for traumatiske eller belastende oplevelser, og hjernen af den grund er kommet i ubalance, således at der nu er underskud af signalstoffer som serotonin og noradrenalin, hvilket har ført til depression, kan det for den syge se ud som en bagatellisering af den syges problemer, hvis man siger: ”Du kan blive rask ved at tage magnesiumtilskud”.

    Den syge bliver i øvrigt ikke rask, bare ved at få kompenseret for en eventuel magnesiummangel. Sagen er jo, at der af en eller anden grund skal gå en rum tid med normal signalstof-aktivitet (typisk 3-4 uger) før en eventuel bedring indtræffer.

    Desuden tror jeg, at man skal passe på med at forsøge sig med helbredelsesmetoder, der går ud på at tage ét enkelt næringsstof, hvad enten det er magnesium eller D-vitamin eller noget andet. Næringsstofferne indgår jo i et samspil, som bliver tilgodeset, når man får næringsstofferne fra maden. Man kan komme til at forrykke nogle balancer, hvis man ukritisk forsøger sig med monoterapi med ét enkelt næringsstof.

    Men jeg er helt enig med dig i, at masser af sygdomme har sammenhæng med mangeltilstande. Og dette faktum forværres til det groteske, fordi meget lægeordineret medicin (herunder antidepressiv medicin og P-piller) uddriver vigtige næringsstoffer fra organismen.

    http://www.cetcenter.dk/pdf-filer/artik ... midler.pdf

    I øvrigt handler denne tråd om tinnitus ;o)

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 30 december, 2011, 05:03
    Sambo2 skriver:

    Gad vide hvad den trykken for øret betyder, det har måske noget med stress at gøre ? Den er der ikke hele tiden. Nu ser vi hvad der sker, jeg melder tilbage.

    citat slut

    Trykken for ørerne døjede jeg med i mange år. Jeg holdt for næsen og pustede ud til jeg var blå i hovedet. Lige meget hjalp det. Jeg var hos læge og hos ørelæger for at få hjælp. De kunne desværre ikke hjælpe og var vist ligeglade med at finde årsagen. Skal jeg være ærlig, jeg var desperat.
    Jeg pustede så meget ud, at det gik ud over mine slimhinder i næsen. Tilmed hjalp det kun to sekunder.

    Men så en dag var jeg hos en ældre ørelæge. Han undersøgte mine ører og sagde: Det er infiltrationer. Du skal have massage omkring ører og kæbe. Han gav mig en henvisning til en fysioterapeut.
    Endelig en læge, der kendte sit håndværk. Endelig efter års fortvivlelse.

    Et mirakel skete. Sikken en lettelse, da fys. fandt de steder med infiltrationerne.
    Min tandlæge siger på grund af min kæbes udformning vil jeg få infiltrationer.

    Også en tandlæge, der ved noget.

    Og her havde jeg døjet i mange år med et problem, som meget nemt kunne løses. !!!!!


    Sjovt nok har jeg senere været hos ørelægen, hvor jeg nu bor, i et andet ærinde. Men hun kunne ikke give henvisning til fys. Hvilket naturligvis ikke passer.
    Så jeg må belaste systemet endnu en gang og henvende mig hos min læge. For det trykker i mine ører øjeblikket.


    Tinnitus har jeg også døjet med. Det blev, til min store overraskelse fjernet af en zoneterapeut, jeg kendte. Det er sikkert ikke alle, der er lige så heldige. Jeg fik nogle behandlinger og tinnitus forsvandt. Et halvt år efter vendte det tilbage. En behandling fjernede det igen og siden har jeg ikke mærket noget til den ubehagelige lyd.


    Jeg kommer til at tænke på, hvis den ørelæge stadig eksisterer vil jeg give ham en buket blomster. Det skulle jeg have gjort for flere år siden.
  • Indstillinger
    >Hej sambo du skal ikke selv expermintere med medicinen ...

    Tak, men jeg har jo fået den på recept af lægen.

    Men føj en kvalme i nat ... !
  • Indstillinger
    Hej Kameliadame

    Man skal forsøge at finde ud af hvad man mangler af essientille stoffer og hvad man får for meget af i den kost man spiser. Mangler man Magnesium er det selvfølgelig det man skal have, enten ved en kostomlægning eller som kosttilskud. Har man f.eks en depression som i mange tilfælde skyldes en ubalance i Cal/Mag, kan denne depression helbredes på kort tid (1-3 uger) ved at indtage Magnesium. Ifølge Magnesium pioneren Seeling skal vi mennekser have mindst 6 mg Magnesium pr. kg kropsvægt dagligt. Gad vide hvor mange som får dette. Jeg gjorde bestemt ikke.

    Nu da tråden omhandler Tinitus, vil jeg igen nævne at Magnesium virker på samme måde som "lykkepiller". Derfor er det tåbeligt og egentlig latterligt at indtage medicin med meget alvorlige bivirkninger og ikke i stedet tage et naturligt mineral som ingen bivirkninger har. Jeg tror at de fleste mennesker har glemt hvad kroppen består af og at den for at fungere korrekt, dagligt skal have tilført vigtgige vitamin/mineraler.
  • Indstillinger
    Der findes magnesium i æbler der er lavet noget gammelt læge forskning med magnesium, og æbleedike så vidt jeg husker det var en bog min far fik fat i . hvis en information af vores daværende næse, hals læge der råede mine forældre til at drikke æbleedikke og i denne bog var der symtomer på at jeg som 15 årig havde magnesium mangel og skulle spise en æble dagligt. hvad det var med det bi voks og propolis husker jeg ikke men det var i samme bog. det var gammel læge videnskab eller noget i den retning hvor de brugte naturens egne læge midler.
  • Indstillinger
    Hej jeg har lige fundet noget men om det lige præsis er den samme bog, eller blot om samme emne ved jeg ikke men jeg husker bogen hed noget med med folkemedicin, jeg har fundet gigt og folkemedicin, bogen skrevet af den amrikanske læge dr. jarvis som netop råder til at drikke æbleedike eller spise æbleedike kapsle, for bla at få magnesium og carsten vagn hansen har omtalt ham, på helsenyt.com artikel nr. 6116 det er meget vigtigt for vores krops funktion, af fordøjelse, ikke at tage på i vægt. med nyt fedt, der er rigtigt mange ting æbleedike hjælper kroppen med. en gammel læge råd er også en æble om dafen holder doktoren borte, måske der var noget om det. men hvorfor råder vores læge verden i dag ikke til mere sundhed, istedet for at lade penge pungen bestemme, og undgå at fortælle os patienter hvad hjælper. og ikke mindst forebygger. så ingen skal gå og være unødige syge, så andre kan tjene penge på os når vi med svigt bliver syge, hvad vi ikke ved, har vi ikke ondt af. det er en dårlig måde verden er skruet sammen. godt der engang var samvitigheds fulde ærlige læger der ville helbrede og finde det bedste. og arbejde for at gøre menneske raske. uden at tænke på deres egen pengepung først. så måske skulle vi begynde at lytte til nogle af de ældre læger der oprindelig fandt, de naturlige læge urter, i dag er pillerne også lavet ud fra nogle planter, men kunstig lavet, ellers ville lægeurterne uddø. men de urter, og løg, frugter, der helbredder kunne mennesker begynde at dyrke naturlige. de har nok ikke så mange bivirkninger som de kunstige piller. mine æbler hjalp mig dengang at spise. jeg fik det bedre. vi har begge lige haft influenza. jeg skyndte mig i butik inden det kom helt, købte nogle glas syltede hvidløg, og persille frisk, hver dag, morgen og aften en spise skefuld hvidløg bare uden noget, og noget persille, det har holdt min influenza på meget lav blus hele tiden. så det hjælper at bruge natur ting mod sine sygdomme. også de munke der kom til landet i sin tid kan vi lære meget af de havde lægeplanter med til danmarl. som stadig findes som vores ukrudt i haven, mælkebøtter, skvalderkål , surkål. og meget andet der findes bøger om hvad der kan bruges, også vores kammile er en læge urt. Baldrian. solhat. men tilbage til magnesium det findes i rige mængder i æble edike, og jeg stødte lige på det i en fødevare butik her forleden og tænkte på min barndom hvor mine forældre drak det for mere end 25 år siden, så det skulle være godt, jeg overvejer at købe et par flasker nu, og bringe den gode nyhed vidre til andre jeg kender, for det er noget der er gået i glemme bogen med de mennesker der ikke lever mere.
  • Indstillinger
    Det er ikke underligt at folk bliver syge, mår man ser på hvad folk lægger i indkøbskurven i supermarkedet, så skal det da gå galt.
    Det er jo for størstedelen varer med alle mulige tilsætningsstoffer, som godt nok KAN være godkendt af myndighederne, men derfra og til at de er sunde at spise, kan der være langt, så I på DR2: Fedt, Fup og Flæskesteg ?

    Ikke meget nyt for os, men det er det sikkert for de fleste, men de tror sikkert at de får mere ud af Vild Med Dans, eller sådan noget :-)
    Vi laver al mad fra bunden af økologiske varer, når det er muligt, vi bager al vores brød selv. Det ta'r lidt tid, men så ser vi mindre fx. TV.

    Det er ikke så underligt at der skal skaffes mange penge til sygehuse m.m. når folk spiser al det skrotfoder som de lige kan vælte ned i indkøbsvognen uden at undersøge hvad det er lavet af, det er nok derfor at "det tager kun fem minutter", bare det går hurtigt, så skide være med kvaliteten !!!!!
  • Indstillinger
    Der er noget om grønne lykkepiller her:

    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... piller.htm

    De skulle være uden bivirkninger, nogen der har prøvet dem ?
  • Indstillinger
    Hej Kanaster

    Jeg kan kun give dig ret i dine betragtninger angående meget af den mad, man kan købe.

    Du spørger til erfaringer med såkaldt ”grønne lykkepiller”.

    Nu findes der slet ikke sådan noget som lykkepiller og derfor heller ikke nogen grønne af slagsen! Jeg er egentlig ret forarget over, at en ellers respekteret psykiater som Poul Videbech bruger en sådan forfejlet betegnelse.

    Det, du hentyder til, er naturmedicinen perikon, der virker mod depression. Ja, jeg har taget perikon stort set uafbrudt i 9 år, forebyggende mod svær depression. Jeg er meget tilfreds med virkningen.

    Jeg har aldrig hørt, at perikon skulle kunne virke mod tinnitus.

    Hvis du har spørgsmål om perikon, vil jeg meget gerne prøve at besvare dem, evt. i en anden debat (f.eks. den om depression).

    Mange hilsner

    Kameliadamen

    P.S. I øvrigt har jeg også taget magnesium (og andre kosttilskud) i ca. samme tidsrum. Magnesium mindsker ikke mit behov for et depressionsforebyggende middel!
  • Indstillinger
    Ja jeg kigger altid efter kvalitet og ikke går på tilbud og køber gammelt kød eller hvad der nu er nedsat, der er grunde til tingene er billigere, det er for gammelt ja og enda muggen, jeg køber aldrig deres nedsatte fiske produkter der er altid noget galt med det når det står til 5 kr. foretninger snyder også befolkningen med at sætte fødevare på rabat. foretningen ved de kan sælge mad der skulle have været kaseret, det er da ulækkert, og ja vores tilsætningsstoffer i alt, men vi skal boycote alt det mad vi ikke vil have , og det der er sprøjtet med gifte, før industrien holder op med at produksere det. så længe vi køber det, holder vi liv i dem der fudsker med vores fødevare. og gen splejsede fødevare mm. det er dejligt du selv kan bage og lave alt maden fra bunden, men det er langtfra alle der kan det i den industrielle verden med begge mand, og kone, eller enlige på arbejde, med fuldtids arbejde og børne pasning ved siden af, så er der ikke overskud til andet end hurtigt mad. jeg kan heller ikke mere lave maden hver dag , og vi er mange førtidspentionister der ikke længere magter husholdning, hus førelse, og er nødsaget til det mad vi kan købe i butikerne. at købe kvalitets mad har mange ikke råd til jeg bruger selv godt 4000 kr i måneden til mad på faste daglige vare, men har også gæster der får noget , men lige så meget som det koster for 1 mand i en hel uge lige så meget koster det for 2 mand i 3 dage, med kvalitets mad, så det er dyrt, jeg tænker nogle gange når jeg kommer på besøg i en discound butik og har en vogn med ind der er mange vare i den og jeg tænker har heg råd til det, men det er kun 3-400 kr, hvor jeg kun kan få en kurv til samme pris i en kvalitets butik, men opdager også når man er i andre butikker, køber man dobelt så meget man ikke har brug for, fordi det er ekstra bilig. og eventyre ånden kommer op i en, og de lækrerier med tilsætnings stoffer hurtigere ryger i kurven , så er der råd til at købe i støre mængde. men til daglig gør man ikke der hvor man skal betale det 3 dobelte af prisen. jeg tænker lidt at det er de fatige der bliver mest fyldt med tilsætnings stoffer, for de har ikke råd til dyrt naturligt råvare fremstillede fødevare. og det er vel også de fatige der bliver mest syge i samfundet, det er synd det er penge der skal bestemme vores sundhed , penge har aldtid været roden til alt ondt. det er trist vi er blevet et penge samfund, der betyder mere end liv , og tjene penge på menneskers sygdom , hvis de fabrikker bevidst ved det er sundhedskadeligt, burde de stå til ansvar for at have forgiftet maden, andre bliver straffet for at forgifte mad, så måske regeringen eller retsystemet skulle slå hårde ned på de virksomheder der bevidst tilsætter sundhedsskadelige tilsætningsstoffer i vores mad. det kunne være på tide at der skete en ændring snart. i andre sammenhænge må man ikke bevidst skade andre, så hvorfor er det så tilladt i vores industri. ja ? er alle holdt op med at kæmpe mod , det som vi blive syge af. det er ikke kun vores egen skyld, at spise, det for der er jo næsten ikke den ting der ikke er et eller andet i. nej det er helt tilbage i det første led at der er noget der ikke er i orden. med gifte, mm vi er det sidste led i fødekæden. så op at prodestere, så vi kan få mere sundhed. og køb kvalitet. og ikke kvantitet.
Log in eller Registrér for at kommentere.