Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

AAAAAAv !!!

Redigeret 30 januar, 2012, 10:05 i Vulvodyni
Hej, jeg hedder Sabrina. Jeg går og har et stort problem med mit underliv. Jeg går og har sviende smerter næsten hver ivig eneste dag og jeg har snart gået til læge med det i et halvt år nu. Det eneste det lindre smerterne er at drikke en masse vand, men min læge siger at det ikke kan være blærebetændelse fordi mine urinprøver siger jeg ikke har det. Førhen havde jeg blærebetændelse og det blev behandlet med sådan nogle sulfa piller. Området svier mest under samleje, så jeg har ikke den store løst til sex, fordi det er for pinefuldt. Min egen læge vil desværre ikke rigtig lytte for efter hendes mening, siger hun at det er fordi jeg har den forkerte kærester, men jeg har haft over 4 faste forhold hvor samleje har været lige så smertefuldt og også efter samlejet. jeg tænker lidt at det kunne være sygedommen vulvodyni. Har mest ondt når jeg skal tisse om morgenen kan virkelig ikke undværer wc'et fordi det svier. Ved bare ikke hvad jeg skal gøre D; SMERTEFULDT!!!!!
«1

Kommentarer

  • hvis urinprøve viser at du ikke har blærebetændelse så har du ikke. Man får ikke svie når man tisse ved vulvodyni så det må være noget andet. har du overvejet om det kunne være svamp for man kan også få symptomer som svie når man tisser, ubehag og smerter ved samleje. prøv at blive tjekket for svamp hos lægen
  • Jeg har lagt mærke til flere skriver om svien efter behandling for blærebetændelse med sulfatabletter. Kan der mon være en bivirkning ved disse tabletter, der gør slimhinderne skade.
    Hvis jeg var dig ville jeg bede om en henvisning til en gynækolog.

    Hvis slimhinderne skulle være blevet sarte efter tabletbehandlingen kunne membrasin måske hjælpe. Det er fedtsyrer, som er gavnlige for slimhinderne overalt i kroppen. Jeg har selv haft en god virkning af dem.
  • Ja, jeg ville også insistere på en henvisning til en gynækolog - især da, når du har gået så længe med problemet, og din læge ikke viser interesse for at hjælpe dig.

    I øvrigt vil jeg da også foreslå dig at skifte læge. Man kan da ikke bruge en læge, der ikke vil høre efter, hvad man siger, til noget som helst.
  • Er engang blevet behandlet for en slags svamp fordi jeg har været for tør, men forstår ikke hvorfor jeg altid har haft den sviende smerte under samleje, bruger glidecreme, men hjælper ikke på smerterne.

    hmm, ved ikke om sulfapiller har bivirkninger, men en ting er sikkert vil virkelig gerne have hjælp for jeg ved ikke hvad det ku være og hvad jeg skal gøre for at få det bedre for har også tit ondt om morgenen når jeg går på wc. ;( Har også været til gynælogundersøgelse 2 gange hvor lægen siger at det ikke ser ud til at der er noget i vejen. har også lig været til nyrertjek hvor de sagde intet var galt
    :(
  • Du kan rette trykfejl under: Rediger indlæg.

    Så er det jo svært at komme med gode ideer, hvis gynækologen heller ikke kan hjælpe. Måske du kunne prøve membrasin en måned.
  • Ja, er det bare noget man kan købe på apoteket uden lægetilladelse?
  • Hej igen
    Du kan købe dem hos matas og helsekostforetninger. Måske også på apoteket, men de er som regel meget dyrere, så jeg har slet ikke undersøgt det.
    Jeg købte en "ting" og opdagede bagefter, jeg kunne købe det samme hos matas, men til næsten det halve i pris.
  • Jeg vil gør hvad som helst for at fjerne smerten. tak for rådet. MVH
  • Hej Sabrina

    Den situation er vi vist mange, der har prøvet. Man kalder det honey moon-cystitis, altså bryllupsrejse-blærebetændelse.

    Personligt har jeg også oplevet symptomer på blærebetændelse, uden at der har været bakterier i urinen.

    Men jeg synes da, det er noget underligt noget, at din læge siger, at du har forkerte kærester.

    Jeg prøver lige at finde noget om det på nettet:

    http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200911.htm

    Som du kan se, svarer lægen i brevkassen, at symptomerne kan skyldes irritation af slimhinden, og at der ofte ikke er nogen bakterier i urinen.

    Jeg kan huske, at jeg ligesom dig prøvede at få det væk ved at drikke meget væske. Men hvis symptomerne kommer på grund af irritation af slimhinden, som lægen skriver, er det måske en god ide at tage det præparat, som Persille anbefaler, altså Membrasin. Det er da et forsøg værd.

    Jeg kan huske, at jeg drak salviete, og nogle spiser tranebær. Jeg aner ikke, om disse kosttilskud kun hjælper ved ”rigtig” blærebetændelse, men sådanne råd er jo også et forsøg værd.

    God bedring

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.