Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Altid kvalme

Redigeret 4 marts, 2013, 03:03 i Vitaminer og mineraler
Hej!

Jeg ved ikke helt hvor jeg skulle skrive det her indlæg, men endte med at prøve her!

Jeg er en pige på 19 år som over en del år (4-5 år) har lidt af rigtig meget kvalme. Jeg kan ikke huske præcis hvornår det startede, eller om der var noget specielt det fremprovokeredes af, men det er i hvert fald blevet betydeligt værre gennem de seneste år! I starten var det mest hvis der lugtede dårligt på et toilet eller hvis nogen snakkede om noget klamt, men nu kommer det ud af det blå! Jeg føler at jeg hele tiden har en lille bitte smule kvalme, og jeg får kvalmeandfald hvor det nogengange ender med at jeg kaster op. Det er virkelig ubehageligt og også lidt småpinligt. Jeg har rigtig meget kvalme 2-3 gange af 5-10 minutter på en dag, og jeg kaster op 1-2 gange om ugen. Jeg spiser forholdsvist sundt og varieret og jeg dyrker en masse motion, så jeg tror ikke om det har noget med mine spisevaner at gøre? Men jeg har håbet på at det måske skyldes at jeg mangler nogen vitaminer eller mineraler for jeg tror faktisk heller ikke det er noget psykisk, eftersom det kommer lige ofte uanset hvordan jeg har det. Jeg har været oppe hos lægen hvor jeg fik at vide at jeg skulle bestille tid til en røntgenklinik for at få røntgenfotograferet min hals. Men jeg håber som sagt at det måske bare skyldes mangel på nogen vitaminer eller mineraler.

Har i hørt om andre med samme problem? Eller ved i om der er noget der hjælper?

På forhånd tak for hjælpen :)
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Med hensyn til kvalme kan du prøve at drikke salt sukkervand 1 tsk. salt 1 spk. sukker i en liter vand, det reparerer maven.

    Siden du skriver under vitaminer, kommer jeg til at tænke pillers belægning og tablethjælpestoffer. Tager du en bestemt pille, kan du prøve om det hjælper at skifte. Det kunne også skyldes kaffe og ’fede’ sager, nogen skal kun have lidt, før det bliver for meget.

    Variér også gerne kosten, så du ikke spiser den samme slags morgenmad, pålæg eller tilbehør hver dag.
    Skriv gerne ned hvad du spiser og hvornår du har kvalme, du må gerne være meget detaljeret, så du får vitaminpillen og f.eks. stegeolien med.

    Hvis problemet ligger dér, vil jeg anbefale dig at se på Immunogastros hjemmeside.
    God jagt Helle8
  • Indstillinger
    Hej med dig.

    Har du været ved lægen med det?
    Kvalme kan skyldes problemer i øret, så måske lægen kan hjælpe.

    Kh Trine
  • Indstillinger
    Hej når du er ved lægen så få målt dit blodsukker også om det er for lav blodsukker du går med, prøv at låne et blodsukkermålere på apoteket hvis man kan, og måle dit blodsukker når du får din kvalme, og se hvor højt eller hvor lavt dit blodsukker ligger. det kan også give kvalme når den kommer for langt ned, men ellers kan nervøsitet. og stress gøre at du kaster op, men det mener du det ikke er. Du kan også have migræne uden hovedpine, og noget der hedder miniere, giver også opkastning. det er lige kommet frem at vitamin piller frarådes at tages forebyggende da de kan være sundheds skadelige, det har forsker fundet ud af, efter 20 års forsøg , når du dyrker meget sport får du så druesukker. det kan måske stoppe din kvalme, prøv at have nogle pakker med dig hele tiden og tag et par stykker når du mærker du bliver dårlig og se om det hjælper dig. god bedring
  • Indstillinger
    Til Spider:

    Meniére er måske lidt draktisk at nævne som en mulig sygdom. Den har et langt mere komplekst symptombillede end blot kvalme. Ekstrem svimelhed, tinnitus og hørenedsættelse. Så jeg synes det er lidt strengt at skrive en så alvorlig sygdom på. Det kan virke meget skræmmende.

    Men til gengæld er din idé med blodsukkeret rigtig god.

    Kh Trine
  • Indstillinger
    Hej jeg er en dreng på 15 år jeg havde for meget mavesyre efter nytårs aften hvor jeg lige pluselig blev svimmel og min.ven han ryste i mig så blev jeg mig selv efter 3 til 5 sec jeg havde drukket 4 kænstande og et glas bailey.. Men dagen efter spist jeg ikke noget i en uge så tog vi tiæ læge vagten og sagde at jeg have for meget mavesyre så da det gik væk så.efter nogle uger har jeg døjet med kvalme i en uge og vi have vært til lægen og jeg fik taget en.blodprøve og fil svarer dagen efter der var ikke noget galt men jeg har stadig kvalme og det har været over en.uge og nu er jeg ved at blive træt af det jeg kan næsten.ikke noget men.jeg kam skatens gå og venner sammen med vennerne men. Kvalme kommer mest om morgen men jeg skal til lægen imoegen hvis jeg kan.få.en tid og lad og se hvad de gøre.



    Hvis der er nogle af jer der har samme problem så svar lige så er i søde fordi jeg ville gerne af med min kvalme sådan at det er pisk væk fordi jeg kan.ikle tage i skole uden at få. Det dårligt
  • Indstillinger
    Hvordan kan du vide du har for meget mavesyre. Det lyder som noget vrøvl efter det du fortæller.
    Jeg tror simpelthen du lever for usundt.
  • Indstillinger
    Fordi jeg har hele tiden halsbrand men min læge siger det bare er angst men jeg græder næsten vær dag fordi der er ikke nogle der ville hjælpe mig :-(
  • Indstillinger
    Jeg lever ike ikke udsundt fordi jeg har tabt mig flere kilo og jeg har halsbrand hele tiden
  • Indstillinger
    Hvis du har halsbrand hele tiden kunne du jo prøve at tage nogle tabletter imod det. Hvis de hjælper, ja, så har du ret. Hvis ikke, må der være noget andet galt. Du kan købe tabletterne på apoteket uden recept.

    Min læge mente på et tidspunkt jeg havde for meget mavesyre og jeg prøvede tabletterne. De hjalp overhovedet ikke, men så var det forsøgt.

    Du lever ikke usundt, fordi du har tabt dig flere kg ????

    Er barn på 15 år skal slet ikke drikke og heller ikke lade være med at spise i en hel uge. Det er meget usundt. !!

    Og så skriver du dit indlæg kl 4:55. På den tid sover man, hvis ikke man lever usundt.

    Der må være noget du ikke fortæller.
  • Indstillinger
    Prøv og her du er ikke til særlig meget hjælp og prøv og høre her jeg vågnet fordi jeg fik en mega halsbrand
Log in eller Registrér for at kommentere.