Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sexlyst - Hvad skal jeg gøre?

Redigeret 6 juni, 2012, 05:03 i Åben debat om sex
Hej!

PROBLEMET
Min kæreste og jeg kører i skrivende stund på 2. år. Vi bor sammen, og jeg elsker hende utrolig højt. Derfor er det til min store misfornøjelse at vores sexliv er tæt på at være ikke-eksisterende. Hun har simpelthen ikke lyst.

FYSISK
Min kæreste har en umådelig flot krop, som skaber et stort begær i mig. Hun har dog svært ved at blive våd, hvilket jeg antager er en naturlig konsekvens af hendes manglende sexlyst.
Jeg har gennem hele mit liv nydt at være aktiv. Jeg elsker at have en veltrænet krop, og soldaten står nærmest ret på kommando. Siden jeg forlod Forsvaret til fordel for studierne, har jeg ikke rigtig haft det samme overskud til at træne og holde mig i form, hvilket naturligvis bevirker at min krop ikke er ligeså ”fit” som tidligere. Jeg tænker derfor på dette er årsagen til hendes manglende sexlyst – måske tænder hun ikke på mig længere.

I BEGYNDELSEN
Vi har dog ikke altid haft det problem. Til at starte med kunne vi have sex flere gange om dagen, eller man kunne over en længere periode køre en stemning op, hvor begæret vokser indtil man til sidst må give efter. Undrer mig over hvordan hun kan blive ved med at nyde det når hun ikke får en orgasme. Inden for det sidste halve år er det dog gået ned af bakke. I takt med at hendes sexlyst falder, er det som om at min egen stiger. Nu har vi nærmest opnået komplet polarisering, hvor hun aldrig har lyst og jeg altid har. Min frustration vokser. Er det mon fordi jeg er for nem?

NUVÆRENDE SITUATION
Den sidste måned er det blevet helt skidt. Mit behov for at blive tilfredsstillet er til tider så stort at det tilsidesætter min rationelle tankegang. Jeg har taget mig selv i at indlede et samleje mens hun sover, hvilket jeg skammer mig dybt over. Havde aldrig troet at jeg skulle synke til så usselt et niveau som ”listepik”, og havde det dårligt flere dage efter.
Hvis jeg bliver ophidset skynder jeg mig i bad, så jeg tilfredsstille mig selv og på den måde undgå en situation, hvor hun bliver nød til at afvise mig, da det altid gør hende ked af det.

Har hørt at mangel på intimitet kan årsag til problemet. Dog er romantisk middag, massage, filmaften og en syndflod af kærtegn, nus og kæleri afprøvet, men uden resultat.



Som sagt elsker jeg min kæreste og har ingen intentioner om at forlade hende. Jeg ønsker derimod at ”tage kampen op”, men mangler råd og vejledning i denne forbindelse. Jeg håber derfor på at få svar, indsigt, løsningsmuligheder eller fremgangsmåde ved at oprette dette debatindlæg.

- og så krydser jeg fingre for at netop DU har mod på at give dit besyv med.
Uddybende spørgsmål er velkomne, og jeg vil tilstræbe en så kort svartid som muligt.



På forhånd tak!


Rasmus.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Lige et ekstra spørgsmål eller to... ;)

    Er det normalt at sexlivet dør ud så hurtigt i et parforhold? Skal man bare acceptere tingenes tilstand?

    Er det muligt at puste liv i sexlysten og i så fald hvordan?


    Hav en rigtig god weekend alle sammen ^^
  • Indstillinger
    Hej

    Hvor gamle er I ? Er I hinandens første kærster ?
    Du beskriver problemet flot, men kun set fra din side.

    Har du talt med din pige om problemet ? Hvad gir hun som grund på problemet ?
  • Indstillinger
    kære ven ---livet kan være svært ---indtil man får det lært ---
    hun har nok svært ved at leve op til dit store sex behov ---
    du kan sikkert uden meget opvarmning ---og hun har sikkert behov for et længere forspil ---
    måske i skulle søge en sexolog --så i kunne få noget -teknik at arbejde ud fra ---
    der er ingen regel for hvad der er normalt ----men man må sige i er ikke ligestillet hvad behov for sex ---
    men i er jo ikke de eneste der har det sådan ----
    men en god regel er ar du varmer din pige godt op --og du holder dig lidt----
    indtil hun har lyst til at modtage dig
    se det er ikke så let for dig --men det er noget du kan træne dig til---
  • Indstillinger
    hanne7:
    Vi er begge 21 og har haft andre sexpartnere før vi mødtes. Har prøvet at snakke med hende om det, men hun kan ikke give en konkret grund. Kan det være mangel på mentalt overskud pga. studiestart?

    solo313:
    Det tænder mig rigtig meget at gøre det godt for hende og forspil er ingen undtagelse. Før i tiden kunne jeg godt bruge 30-45 min. på at varme hende op. Pirre hende. Kærtegne hele hendes krop. Men nu er det anderledes. Fordi vi ikke har haft sex så længe kan jeg blive for ivrig. Det er svært at undertrykke begejstringen. Det skal jeg nok prøve at arbejde lidt på. Som det ser ud lige pt. Så siger hun fra så snart jeg indleder de lange kys og mine hænder går på opdagelse. Har jeg fået hende til at associere mine kærtegn til en situation, hvor hun frygter at sige nej fordi hun tænker at hun burde have lyst?
  • Indstillinger
    hmm, det må være rigtig frustrerende for dig, når hun ikke kan give dig en grund til den manglende lyst. Desværre kan vi andre ikke fortælle dig hvorfor hun ikke har lyst.

    Mit råd til dig er, at lade helt være med at presse hende eller opfordre hende til sex. Og for guds skyld indled aldrig et samleje når hun ligger og sover, det er voldtægt !! Det er mangle på respekt fra din side over for hende.
    Lad hende komme til dig når/hvis hun får lyst.

    Har hun ændre væremåde på andre områder ? Er hun lige så glad for dig som hun plejer at være ?
  • Indstillinger
    Du skriver, at du har talt med din kæreste om det, men ikke fik nogen grund. Desværre skriver du ikke noget om, hvad hun så sagde?

    Er hun f.eks. ked af, at hun ikke har lyst? Synes hun selv, det er i orden? Kunne det skyldes, at det måske gør ondt på hende?

    Hvis hun selv synes, det er i orden, at hun ikke har lyst til sex og ikke synes, hun vil gøre noget ved det, så er det det, du skal overveje, om du vil fortsætte med, for så er det et valg, hun har foretaget og således også foretaget på dine vegne, at den slags ikke skal være en del af jeres liv.

    Hvis hun er ked af det, vil jeg foreslå, at hun i første omgang taler med sin læge om det, for så kan det være, der er en fysisk - eller måske en psykisk - årsag, og det kan der gøres noget ved.

    Du stiller et spøjst spørgsmål:
    "Er det normalt at sexlivet dør ud så hurtigt i et parforhold? Skal man bare acceptere tingenes tilstand?"

    Især hæfter jeg mig ved "så hurtigt"! Du har altså en forestilling om, at det VIL uddø på et tidspunkt? Det er ikke tilfældet. Seksualitet og sexlyst er noget, man har hele livet - det er ikke kun forbeholdt nogle få unge år.

    Så - at din kæreste ikke har lyst, og heller ikke får orgasme er fordi, hun har nogle problemer - og de kan løses, men hun skal selv ville det. Spørgsmålet er så, om hun mener, det skal være med dig - at hun ikke har lyst til dig, kan også have noget med hendes følelser for dig at gøre - det er noget, I må have på plads.
  • Indstillinger
    Hanne7:
    "Har hun ændre væremåde på andre områder ? Er hun lige så glad for dig som hun plejer at være "

    Hun kan være frustreret fra tid til anden fordi hun har svært ved at passe ind på skolen. Ja, det skulle jeg mene. Bortset fra sexdelen, så er vi som nyforelskede :)

    Lotte123:
    I første omgang sagde hun at det var fordi hun kunne høre naboerne ved siden af, og derfor kunne hun bare ikke. Og at dét, kombineret med en stresset hverdag, gjorde at hun ikke kunne få sig selv til at slappe af og nyde det. Men har svært ved at tage det for gode varer, da vi heller ikke i løbet af de 14 dage i Tyrkiet, kunne stemningen på plads.

    Har snakket med hende om det, og hun vil gerne gøre noget ved det. Det gør hende ked af det at skulle afvise mig gang på gang. Og vil under ingen omstændigheder acceptere tingenes tilstand. Hun vil gerne have mere sex, og har også lyst til mig, men ved ikke hvad vi skal gøre for at komme videre herfra.

    Nogen gode råd? :)
  • Indstillinger
    Hej rasmus

    Hvis hun er forelsket i dig, burde sexlysten være på sit højeste. Men noget tyder også på at hun ikke er rigtig tryg ved dig. Siden at hun heller ikke kunne komme i stemning i da i var på ferie.

    Men det at du hele tiden presser på, både fysisk og mentalt kan måske hæmme hende endnu mere.

    Mit råd til dig er stadigvæk. Lad hende selv sige til når hun har lyst.
    Det er vel heller ikke særligt rart for dig, at b*lle med en som ikke er med.

    Vh Hanne
  • Indstillinger
    måske er hun usikker på om kondomet sidder rigtigt --hun er bange for at blive gravid ---
    hvis hun fik p piller --eller spiral var hun måske mere tryg ved sex---
    men derfor kan man alligevej bruge kondom --for at undgå kønsygdomme

    måske har hun haft dårlige oplevelser med seks----har hun prøvet at få en orgasme ---så hun har mærket nydelsen ---
    mænd får jo altid deres lyst styret ---men det er der mange piger der ikke får ---fordi mæn d er for dårlige til at trykke på de rigtige knapper hos pigerne ---
  • Indstillinger
    Noget kunne tyde på, at hun har en eller anden form for blokering så som nævnt, vil jeg foreslå at hun i første omgang går til sin læge for at få undersøgt om, der er noget fysisk.

    Er der ikke det, så kan det være en psykisk blokering. Om det så skal være en sexolog eller en psykolog, hun så bør kontakte må vel bero på, hvad problemet handler om. Muligvis hun selv har en svag ide selv. Har hun haft nogle grimme oplevelser i sit liv? Og her tænker jeg ikke udelukkende af seksuel karakter, der er mange ting, der kan sætte sig som seksuel blokering.

    Hvor åben er hun i grunden om at tale om sex? Du skriver, at hun ikke får orgasme. Er det fordi, hun har svært ved at tale om emnet? Er det fordi hun ikke kender sig selv seksuelt?

    Jeg kunne også foreslå, at hun opretter en tråd her på nd og selv skriver om sin side af problemet. Så kunne det være nogen kunne se problemet fra hendes side og der komme med råd, forslag og ideer.
Log in eller Registrér for at kommentere.