Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Date og afslag

Har været på date med mand. Umiddelbart var han sød flink beleven osv men det var jeg ikke. Det er jeg flov over, jeg kunne ikke engang skrive til ham "tak for en dejlig date men...

For hvad skriver man så efter det her "men"? (det skal være noget der er sødt og venligt og ikke støder)

Jeg valgte slet ikke at skrive og han har heller ikke skrevet til mig (så måske er han enig)?

Men: Man/jeg kan bare ikke opføre sig på den måde - han hentede mig havde vin med - vi tog til naboebyen drak en øl hver og han inviterede mig dyr restauant.

Måske håbede han på sex når vi kom hjem til mig ..han spurgte om jeg havde lagt vinen på køl? Min ene søn var hjemme, så min date skulle altså ikke med op - det tror jeg han blev overrasket over?Måske, havde jeg ikke sagt det ?

Men han var ikke min type, jeg havde ladet mig overliste og besnærer af mails. Da vi kørte hjem sagde han "nå overgangsalder" (tror han syntes han var sjov)...da jeg sagde noget med vinduet nede pga varmen og dårlig hårdag...osv. Alt i mig sagde bare stop da han sagde det ..det var så groft og så dumt ...upasende osv sådan siger man da ikke?

Men nogen mennsker de kan jo godt tale sådan til hinande osv for sjov ..jeg kan bare ikek klare sådan noget. Tænkte : hvad fanden bilder han sig ind? Sådan ku jeg da ikke drømme om at tale til ham. Det skal siges at han var sød med alt andet. Men ærlig talt han var ikke min type.

Gode råd..tak
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    PS. Syns han ver en klovn da han sagde det ...og ja jeg kan godt se det komiske i det.

    Men meget meget lidt!

    Ku ikke drømme om at sige sådan til nogen - heller ikke ham!

    Men man skal ikke gå på date når:
    1. Man egentlig ikke gider.
    2. Man har en dårlig hårdag.
    3. Man ikke har skrevet og talt sammen og det svinger...rigtigt!
    4. Man skal ikke bare lade sig besnære af ord.
  • Indstillinger
    Jeg tilstår, at jeg ikke har den store erfaring med dating på den facon, men jeg har da prøvet for år tilbage.

    Man har kontakt - via mail, via telefon - før man mødes fysisk, og alt andet lige, så ER det da en smule akavet, så derfor vil jeg da mene, man skal gøre det fuldstændigt klart FØR man mødes, hvis man ikke mener, at dette møde skal udmunde i sex, og det kan man da godt sige direkte: "Nu skal vi mødes og se hinanden an, men jeg gør dig helt klart, at hvad enten du er drømmefyren for mig eller ej, så ønsker jeg ikke at vores første møde skal indeholde sex."

    Der er jo dem, der dater for at få sex, og dem, der dater for at finde en livsledsager; måske det er smart, at man på forhånd lige har haft en finger i jorden, så man ved, hvordan den anden part ser på sagen.

    Jeg mener egentlig også, at man skal afvise en dyr middag og den slags, så man på ingen måde føler, at man "skylder" den anden noget. Man kan mødes til et glas vin, gå en tur el.lign. men det bør også være det ved det første møde.

    Du spørger, hvordan man pænt og venligt giver afslag efter et sådant møde. Ja, men er det egentlig ikke bare at skrive en mail: "Tak for sidst, det var hyggeligt, men jeg kan godt mærke på mig selv, at vi ikke kommer til at svinge, hvorfor jeg trækker mig tilbage nu. Jeg formoder, du har det på samme måde. Jeg håber, du finder den, der vil gøre dig lykkelig."

    Da jeg i øvrigt er tilhænger af at parterne i et parforhold taler i klart og tydeligt sprog til hinanden, så alle misforståelser og "gættekonkurrencer" udelukkes, mener jeg egentligt at man bør starte med klare udmeldinger fra dag et.

    At du blev fortørnet over hans facon, beviser jo bare at I ikke svinger og ikke har fælles humor. Jeg synes ikke, der er grund til at bruge yderligere energi på det. Glæd dig i stedet over, at du allerede fandt ud af det ved jeres første møde, så du ikke fik spildt mere tid på ham. Jeg finder det heller ikke morsomt, men det ville da have givet mig grundlaget for på stedet at sige farvel og tak - og så var det overstået.
  • Indstillinger
    Ha ha godt svar Lotte "farvel og tak" ja vil glæde mig over at jeg dog fandt ud af det.

    Godt sms forslag!
    Vil huske at sige nej tak til middag.
    Og forventningsafstemme/kridte banen op.

    Der stod nogen gode ting ...glæder mig til andres syn på sagen
  • Indstillinger
    Hej Maj.

    Vil lige give dig mine egne datingregler, så kan du se om du kan bruge dem til noget...



    1: Skriv lidt frem og tilbage på internettet, men hold dig for øje, at det ikke er en penneven du leder efter, så skriv ikke breve sammen i ugevis. Kemi kan man ikke afprøve på skrift.

    2: Er både du og han nysgerrige efter at I har skrevet lidt sammen, så lav en aftale om at mødes til en spadseretur og en kop kaffe, hvor I kan se hinanden an. Gør det klart, at det er et kort møde.
    Det er det der også kaldes et "kemimøde".
    Gør det klart, at du ikke er interesseret i sexdating, men gerne vil møde ham mhp at lære hinanden bedre at kende.

    3a: Ønsker du herefter ikke at se ham igen, så lader du ham vide, at du syntes, han var dejligt selskab / at det var hyggeligt, men at han ikke er din type / at gnisten manglede for dig.
    Enten siger du det når I siger farvel, eller også ringer eller skriver du til ham.

    3b: Ønsker du at se ham igen, siger du tak for selskabet, og spørger, om han har lyst til at møde dig igen. Og spørger samtidig, om han i så fald vil med på den og den udstilling / ud at spise eller hvad ved jeg en specifik dag.
    Enten når I siger farvel eller på skrift / pr. telefon senere.



    Når man dater må man være indstillet på at få afslag. Og huske, at afslag ikke betyder at vedkommende ikke brød sig om en, men ofte slet og ret handler om tiltrækning. Det er jo kærlighed og/eller sex begge parter søger.

    At man ikke hører noget efter en date, er ikke ensbetydende med, at vedkommende ikke vil ses igen.
    Det kan være, at han/hun ikke tør give lyd fra sig, fordi han/hun tror, at du ikke vil ses igen.
    Hvis du har det på samme måde den anden vej, så står I der - to personer der gerne vil mødes igen, men ikke kommer til det.
    Selvom du IKKE ønsker at mødes igen, syntes jeg stadig, at du skal give lyd fra dig. Så er det ude af verdenen - og du vil også have det bedre, ikke?

    Man må være lidt fremme i skoene. Turde sige til og fra og tage initiativ.

    Min "regel" med at starte med en spadseretur eller en kop kaffe på en café er for finde ud af om der er grund til at skrive/tale mere dybdegående sammen i stedet for at bruge en hel masse tid på at udveksle livshistorier pr. brev og så mødes derefter bare for at se, at der ingen tiltrækning er ansigt til ansigt.

    Mht. det med hans kommentar om overgangsalderen... Jeg tror såmænd han har prøvet at være humoristisk, men det er tydeligvis ikke samme humor som du har. Eller også er det et ømt punkt for dig...? :-)
    Uanset hvad, så passer I ikke sammen, og det er der intet galt med. En anden gang vil det måske hjælpe dig at sige lige ud, at du ikke syntes det er spor sjovt, hvis der bliver sagt noget der går dig imod.
  • Indstillinger
    Jeg skrev ovenstående før og imens I skrev jeres kommentarer, men jeg kan se, at Lotte og jeg er 100% enige om hvordan det bør foregå :)
  • Indstillinger
    Godt indspark Anne gg

    Aj jeg er altså ikke en tørvetriller du ikke kan sige noget til ...lige det der syntes jeg bare SLET ikke var morsomt.

    Det ku være jeg sku have et lille papir med "det her taler vi ikke om" ha ha

    Ja til det med brevskriveri for man kan jo skrive herfra og til jul.
  • Indstillinger
    Forresten. Hvad vil det sige at have en dårlig hårdag??? Jeg forstår simpelt hen ikke udtrykket?
  • Indstillinger
    Det må du da vide du er kvinde?
    At ens hår ikke sidder ...så godt som det kan på en god hårdag!
  • Indstillinger
    He he - vi ryger uden for emnet, jeg ved det, men nej, det ved jeg ikke. Det er nok et af mine ukvindelige træk.

    Det kunne ikke falde mig ind at være utilpas ved at der stritter nogle hår den forkerte vej, og hvis der er nogen, der ikke vil tale med mig, fordi mit hår sidder forkert, hvis jeg har glemt min læbestift eller andre ligegyldigheder, så er det med overvejende sandsynlighed mennesker, jeg ikke mister noget som helst ved ikke at have kontakt med.

    Det må da være dig som menneske, folk vil møde og ikke dit hår.

    Så nej - jeg kender ikke til begrebet "en dårlig hårdag"- et begreb, der vel udelukkende er opfundet, for at gøre kvinder usikre. Jeg kan dog godt følge, at på en date handler det jo først og fremmest om udseende, men det er da alt det andet, der tæller, så hvis du i stedet kan arbejde på at være en sød og dejlig kvinde, og blæse på dit hår, dit udseende i det hele taget, og i stedet bare være til stede og hvile i dig selv - så vil du givet få det hele tifold igen.

    Hvis en mand afviser en kvinde, udelukkende fordi hendes hår ikke sidder korrekt, må da være himmelråbende overfladisk og absolut ikke et bekendtskab værd.
  • Indstillinger
    Hej hvis han ikke er din type . er det vel bare at skrive tak for en dejlig middag i byen. du er ikke min type . ha det godt . Det er useriøs ikke at give svar fra sig. så er der ingen af jer der ved hvor i står. De mænd der presser en for at tage med hjem . første dag . er ikke det bedste valg. og at drikke meget alkohol på en date kan også gøre at dømmekraften bliver forringet. og man gør noget man senere fortryder. men held og lykke med næste date.
Log in eller Registrér for at kommentere.