RLS
jeg hedder Grethe:
har haft RLS i mange år, er 77 år nu, og har mange problemer i øjeblikket,
jeg får medicinen sifrol o,52 o,18 Requip 4mg 2mg og neuroplastre 4mg.
jeg skifter hver uge på disse 3 forskellige, det anbefalede mi neurolog
Troels Sørensen mig, men detsværre hjælper det mig ikke mere, jeg har nogle søvnløse nætter, som har stået på over en måned nu,det starter når jeg har sovet en time,en grim fornemmelse som vokseværk som barn eller når man laver strækøvelser den fornemmelse har jeg hele natten nu, så går jeg lidt rundt i lejligheden, så det hjælper lidt en time så forfra igen, jeg har tænkt at jeg må prøve noget andet medicin, og der findes noget der hedder
Pergolid og noget der hedder Parlodel, er der nogen der har prøvet disse 2 mærker, så vil jeg meget gerne høre om det, for man er så træt om dagen når man ikke får sin søvn. jeg har for 2 år siden fået taget blodprøver, så jeg tror ikke jeg mangler B vitamin eller jern. jeg vil blive meget glad for at høre fra andre med samme problem.
m.v.h. Grethe
har haft RLS i mange år, er 77 år nu, og har mange problemer i øjeblikket,
jeg får medicinen sifrol o,52 o,18 Requip 4mg 2mg og neuroplastre 4mg.
jeg skifter hver uge på disse 3 forskellige, det anbefalede mi neurolog
Troels Sørensen mig, men detsværre hjælper det mig ikke mere, jeg har nogle søvnløse nætter, som har stået på over en måned nu,det starter når jeg har sovet en time,en grim fornemmelse som vokseværk som barn eller når man laver strækøvelser den fornemmelse har jeg hele natten nu, så går jeg lidt rundt i lejligheden, så det hjælper lidt en time så forfra igen, jeg har tænkt at jeg må prøve noget andet medicin, og der findes noget der hedder
Pergolid og noget der hedder Parlodel, er der nogen der har prøvet disse 2 mærker, så vil jeg meget gerne høre om det, for man er så træt om dagen når man ikke får sin søvn. jeg har for 2 år siden fået taget blodprøver, så jeg tror ikke jeg mangler B vitamin eller jern. jeg vil blive meget glad for at høre fra andre med samme problem.
m.v.h. Grethe
Kommentarer
De bedste hilsener
Nanna65
tak for dit svar, men du skriver at du tager sifrol, det tager jeg også nu tablet
o.52 og 1 panodil og en kodein, og det har jeg sovet nogenlunde på i over en uge, så jeg håber at det fortsætter.
men hvor er det rart at man kan skrive sammen om problemerne med RLS,
jeg har også spist en banan hver dag som en foreslog mig, så jeg ved ikke hvad der har hjulpet mig med mit soveproblem. detsværre har Jeg en Mand der ligger på hospt og er meget syg . så er det jo godt at man kan få sin nattesøvn og være lidt frisk om dagen.
m.v.h. fra Grethe
Min datter fik nogle magnetkugler i julegave. En aften sidder hun og leger med NeoCubes og laver 2"ankelkæder" af magnetkuglerne og sætter dem på mine ben. Overraskende holder uroen forbavsende hurtigt og effektivt op. De hedder NeoCubes og koster 219 kr. for 216 kugler i en æske. Der skulle være nok til 2 ankler i 1 æske. Ved selvfølgelig ikke om det virker for andre, men det er da forsøget værd.
Jeg har prøvet med uldtråd, motion, strækøvelser, holde benene over hjertehøjde og meget andet uden det store held.
Ellers er det altid effektivt med 5-10 minnutters venepumpeøvelser lige når uroen begynder. Bare husk altid at massere nedefra og op, da vi jo skal have blodtilstrømningen opad. Man kan selv gøre det, hvis man er mobil og kan komme ned og massere. Ellers har jeg rigtig gode erfaringer med at en 2. person gør det.
Jeg håber andre kan få glæde af rådene.
Jeg led også en smugle med tinnitus.....pga den divice har jeg ikke haft det i 2 mdr
Dopamin-agonister er også kendt blandt patienter (eller rettere deres pårørende) for at medføre personlighedsændring.