Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Borderline og antidepressiv medicin

2»

Kommentarer

• Nej du har fuldstændig ret - Jeg skal ikke tænke for meget over det.. Det skal forhåbentlig nok komme :)
  • You go girl! ;) Det skal nemlig nok komme, så nyd nu bare det gode vejr i stedet for at køre dig selv ned med uhensigtsmæssigt tankespind.
  • Du skal i hvert fald have mange tak for de gode råd, og fornuftige ord :)
  • Hej Jennifer (og Anna).

Det er nogle meget gode råd du har fået af Anna og jeg kan kun være enig.
    Det strejfer mig, om du skal have hjælp til det her, så der er en du kan tale om de følelser de opstår i det her. Især følelserne omring at have taget på.

Så måske du skulle tale med din læge om enten at få nogle samtaler der eller blive henvist til en psykolog.

Hvilken behandling får du for din Borderline?

Man kan prøve med noget stemningsstabiliserende medicin, som ikke har overvægt som bivirkning. Men det er selvfølgeligt kun relevant, hvis du er meget generet af humørsvingninger. Men ved borderline er terapi den grundlæggende og mest effektive behandling.

Tanker fra Trine
  • Hej Trine,

Ja, min læge holder desværre ferie lige nu, men skal nok op og snakke med ham når han er tilbage - Skal starte i Risskov til September med terapi, så det bliver spændende :)
  • Hej Jennifer.

Det lyder bare rigtig godt.
    Når du kommer i behandling der, bliver du også tilknyttet en læge, som du vil kunne tale med omkring din vægt. Måske du kan blive henvist til diætist, hvis vægten ikke falder efterhånden som du bliver rettet til i medicin.

Du har i hvert fald ret til at sige, at du helst ikke vil have noget medicin med vægtøgning som bivirkning. Og lægerne på klinikkerne i Risskov er som regel meget søde og dygtige.

Selv om vægtøgning af medicin er slemt for alle med psykiske problemer, så er der en ekstra udsat gruppe i os med tidligere spiseforstyrrelser, og det er jeg sikker på, at vi kan få hjælp til, hvis vi selv søger for at sige det højt og bede om hjælpen. Det har i hvert fald virket rigtig godt for mig.

Held og lykke med behandlingen. Jeg tror det bliver rigtig godt for dig.

Kærlig hilsen Trine
Log in eller Registrér for at kommentere.