Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Endokrinolog Hans Perrild

Kære alle,

Jeg har set Hans Perrild omtalt som værende meget empatisk og rar - Og har lige et par spm vedr privat special læge.
Kan jeg bare ringe og bestille tid hos ham uden henvisning fra egen læge?
Skal mit TSH være over en vis højde?
Er TSH tallet det eneste der er nødvendigt? vil han så evt selv tage blodprøver, hvis andre tal skal bruges.

Jeg har set forskellige referencer vedr TSH - nogen der ved hvilke Hans Perrild's
er?

Vh og tak for jeres svar :)
«13

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Måske har du fundet nummeret til Hans Perrild.
    Ellers er det her 33124001 ma-tors 1030-1500
    Husk du selv skal betale da det er en privat klinik (har du sundhedssikring vil de måske betale)
    Og jeg kan godt anbefale ham. Han er så sympatisk - en rigtig rar mand som ved hvad han taler om. God fornøjelse :-)
  • Indstillinger
    -åh forresten. Det der med tallene. Jeg havde tal med på T3 og T4 og TSH. Som det er nu bestiller jeg prøverne via egen læge, får dem taget på sygehuset, får svaret via egen læge og oplyser dem til Hans.
    Ellers spørg når du ringer ind
  • Indstillinger
    Mange tak for dit svar :)
  • Indstillinger
    Hej !.
    Hvad koster det, på privat klinik ?.
    Vh optimisten007
  • Indstillinger
    efter et besøg hos omtalte er jeg ikke i tvivl om claus hancke er meget bedre for stofskiftepatienter - gør jer selv den tjeneste at søge udenom - der kan kun tales om ny eltroxin som rigtig mange mennesker ikke tåler ( ren t4 som mange ikke kan omdanne til t3 samt fyldstoffer der gør dem endnu sværere at optage .
    ydermere med et stort stofskifteproblem gjorde jeg fik en second oppinion -jeg blev ikke lyttet til , jeg skulle blot have eltroxin - der peges ikke på at man bør have tjekket sin hormonstatus - hverken i blodprøver eller urin .

    stofskiftepatienter har næsten altid bla lav d-vitamin - b- vitaminer osv osv - så det nytter intet kun at give eltroxin - selv er jeg søgt til udlandet for som egen læge siger er det et gråt område i dk . her forstår de alt og livskvaliteten er vendt tilbage med naturligt stofskiftemedicin og hormoner i massevis . den tætteste dk har på at forstå sammenhængen med hormonmangel, stofskiftet , hypofysen, og allergier er claus hancke i lyngby . spar jeres penge og tid - er alt hvad jeg kan sige.

    og starter du på elroxin så sørg for at få t3 behandling - efter få mdr på eltroxin var mit t3 på - 430 ( level 800 - 2500 ) !!! danske læger mener ikke man kan måle t3 sikke noget fis . de behøver bare spørge vores nabolande .

    danske læger er slet ikke kompetente til stofskifteproblemer og de er heller ikke spor nysgerrige på at lære er min erfaring gennem snart 6 år trist når der bliver flere og flere med dette problem :) vi er overladt til os selv med læger der fortæller os at de er eksperterne ! selvom jeg snart i lang tid har været diagnosticeret md hashimotos og selv har lært alt fra udlandet - tager jeg mig stadig til hovedet når jeg mødes af det danske sundhedsvæsen og får at vide jeg blot skal gå hjem og få mig et liv - jeg er bare stresset !!! i er jeres egen lykkes smed og her i dk ved de intet om det her er min erfaring - stol på jer selv og jeres symptomer .
  • Indstillinger
    Twinmom2
    Det lyder spændende det du skriver, men hvor har du helt nøjagtigt fået hjælp? vh Petra
  • Indstillinger
    hej petra .
    jeg tager til belgien til dr. thierry hertoghe - google hans navn eller find ham på you tube ... han er hele turen værd :0)
    venligst twinmom2
  • Indstillinger
    Hej Twinmom ja jeg har været inde og kigge der, men hvad løber det op i at få behandling hos ham og hvad gør han helt nøjagtigt. vh Petra
  • Indstillinger
    hej petra :0)
    det er ikke til at sætte en pris - for alm konsultation ligger på små 2200 kr så skal du have fly og taxa ( taxa er ca 350 kr fra lufthavnen ) derud over er der blodprøver ( langt mere effektive end herhjemme - bla androgen status og måling af tsh i urin - sidstnævnte laver man slet ikke her i dk )

    han ønsker heller ikke danske blodprøver - de er for usikre siger han - det beror bla på hvordan og hvornår disse prøver tages - endoérne her fortæller f.eks ikke flk at tsh skal måles inden 8 og fastende og ikke rygende .

    derudover skal du købe den medicin han udskriver til apoteket ( han tjener ikke på det altså )

    Tja hvad gør han - han opbygger dig på dine mangler ind til celleplan - når han giver et hormon giver han vitaminer for de bivirkninger der måtte komme af det hormon og langsomt bygges du op på ny - han foretager klinisk undersøgelse og ikke som herhjemme hvor alt er baseret på blodprøver og finder den vej mange ting mange af dine mangler -

    jeg havde f.eks aftenen før afrejse første gang pludselig spasmer i min kæbe og da jeg kommer ned til ham siger han - har du nogensinde kramper - spasmer i din kæbe - det var helt uvirkligt ! - du kommer hos han første gang i en dobbelt konsultation - derefter 6 mdr senere og derefter hvert år - hvis du er ilde tilredt som jeg var - går der ca 4 mdr imellem 4 gange derefter årligt .

    jeg er meget målløs over denne mand som ser ud til at være en af de sidste i europa der ikke har glemt sin viden - læs evt hans bog - det handler om hormoner .

    jeg var så ilde tilredt at han tog billeder til hans seminarer til andre læger så han kunne vise hvor galt det kunne gå når man ikke blev behandlet - og fra at få at vide man skulle gå hjem og få sig et liv fra danske endoér var det en lettelse da han havde taget et kig på blodprøverne og kiggede op og sagde - this must feel like torture - så vidste man bare han forstod problemerne .

    du skal regne med ca 10.000 kr pr gang og du skal nok ikke forvente tilskud fra din region - jeg har slåsset med dem det er en noget umulig kamp selvom eu skulle være harmoniseret ;/ håber det var svar nok ellers må du bare vende retur :0))

    venligst twinmom2
  • Indstillinger
    Hej Twinmom2,
    Du skriver om den belgiske læge. Er det Tierry Hertoghe ?
    Jeg har det meget dårligt, mine antistoffer ligger høj og TSH på 7,6. Jeg har Hashimoto og jeg vil til Belgien. Jeg kontaktede Hertoghes klinik. Men jeg har brug for nogle praktiske råd. Først de med blodprøver og urinprøver. Hvordan har du klaret det? det skal sendes gennem FeDex. Eller måske har du lavet de hele i direkte i Belgien ? Kunne du komme med så mange praktiske oplysninger som muligt. Jeg ved at klinikken har mange vejledninger men du har prøvet turen så din viden er guldværd for mig og også for andre. Det betyder meget for mig. Hvis det er Ok kunne jeg give dig min mail eller tlf. ?
Log in eller Registrér for at kommentere.