Hjem Hjerne og nervesystem Børn med ADHD

Reaktiv tilknytningsforstyrrelse

2»

Kommentarer

  • Det vil jeg prøve - vil jo gøre alt !

    Nu kommer vi fra "Fyens land", så hvor finder vi sådan en kropsteapeut ?
    Kender du til prisen og fremgangsmåde ??
  • Hej igen

    Det glæder mig virkeligt, at du vil give det et forsøg.

    Jeg vil foreslå dig at prøve at google 'børn kropsterapi Fyn'.
    Du kan også prøve at skrive fysioterapi i stedet for kropsterapi.
    Jeg prøvede lige og der kom en del forskelligt frem. Dem jeg lige kiggede på så meget velkvalificerede ud.

    Når du har fundet nogen, du synes, lyder velkvalificerede og gode, kan du prøve at skrive en mail og fortælle lidt og spørge om de mener, at de kan hjælpe.

    Jeg ved ikke noget om priser eller fremgangsmåder. Desværre gemte jeg ikke den artiklel, jeg dengang læste.
    Der var et billede af, at barnet og terapueten trænede med en stor bold. Det fandt jeg også et billede af, da jeg googlede og fysioterapeuten lød rigtigt god, men det var desværre i Jylland.

    Hvis du har lyst til at skrive igen og fortælle, om du har fundet ud af noget, vil jeg meget gerne høre om det.

    KH Helene
  • Hej nogle af disse ting du skriver om dit barn , sådan har jeg også oplevet det med mine børn . Mine børn har begge fået diagnosen mental retaderet. da de var små forstod de ikke hvad vi fortalte dem . de havde begge problemer med at holde balancen når de gik. der skal i have hjælp af en fysioterapujt. vi fik en gratis fra kommunen i gennem sundhedsplejesken tror jeg . når først i er i den behandling må der være tilskud i kan få. i skal træne det terræn ujævn helst , gå på et bræt . mm og køb en sansegynge til haven og evt en til indenfor hvis det er mulig. og gyng hende der. samt i skal have fat i en plade med hjul under . jeg ved ikke hvad den hedder. men der kan du dreje hende rundt på så hun lærer at få balance. alt dette er daglig træning. har i special klasse hun kan komme i så hun får støtte til at lære. For hun kan lære skal i have et billed af feks at tage tøj af . og i siger tage tøj af. jeg tror det hedder piktogram et billed af det hun skal. min dreng har et skema for hvad han slal . med billed af at børste tænder. de siger du skal børste tænder. For at kan mærke sin krop skal leddene skubbes sammen der giver signaler til hjernen. og kroppen børstes med en børste i håb om at barnet kan mærke det. spørg kommunen eller psykisk syghus om i kan låne en kugle dyne til hende. det giver tryghed. når hun får disse tanker som skizofreni . må i ikke gå med i denne verden det forværre hendes tilstand. prøv at aflede opmærksomheden fra det . jeg bruger at komme med en is og så stopper det som regl. og der efter gå ud ifrisk luft . det stopper også anfaldene. måske i igen skulle prøve at have gæster. og de gæster kender til at hun gerne vil sidde ved dem. sig til gæsterne at de må tale med hende men skal afvise hun kravler op. ellers må i forældre tage hende ned. ellers lærer hun ikke det og hun vil gå til fremmede hun ikke kender. Jeg synes ikke i skal lade hendes bror og hende alene. hun kan ikke udtrykke sig på andre måder . når hun bliver utilfreds slår hun ham. så når hun ødlægger . må hun sidde lidt fra . nogle har en pause stol hvor de sidder lidt når de er sure. men ikke skæld ud på barnet. og at forklare tror jeg ikke hun forstår. så sig Nej det vil jeg ikke have. så skal der være en til at trøste ham. så en forældre kan ikke alene tumle denne situation det kræver døgn arbejde . og hårdt arbejde. så håber i kan få hjælp til det. og din mand vil hjælpe dig . der er håb forude mine børn har fået det bedre nu efter 5 års hård træning. og min søn er begyndt at kunne mærke smerte nu. min datter er stoppet med at sidde ved andre mennesker. foresten når du går efter papir at tegne på . så tag farverne fra hende .byt med noget andet. og tag hende med til bordet og vis hun må tegne der. ellers tror hun at hun må tegne alle steder. et bestemt sted i huset. da hun hendes korttids hukommelse er væk skal alt gentages igen og igen. og i må huske for hende. alt det i skal skal være synlig . visuel. held og lykke
  • Det lyder virkelig som om, at den er helt gal med hendes kropsfornemmelse og jeg tænker på, at det måske kunne hjælpe hende med et forløb hos en fysioterapeut, der har særlig forstand og ekspertise på området. Hun lyder til at have sansemotoriske problemer i svær grad. Du kan evt. læse mere om behandling og økonomiske støttemuligheder her på www.sanseintegration.blogspot.com, hvor en mor har skrevet om at have en søn med sansemotoriske problemer.
  • Hej slettet34070!

    Jeg er mormor til en syv-årig dreng, der også fik diagnosen "Reaktiv tilknytningsforstyrrelse", selvom han hverken havde de "rigtige" symptomer eller var omsorgssvigtet.

    Du skriver, at du er fra Fyn, og det får mig til at tro, at dit barn og mit barnebarn er blevet "diagnosticeret" samme sted. Nemlig på Odense Universitetshospital.

    For ca. to måneder siden var forældrene (og drengen) til samtale på børnepsykiatrisk afdeling i Odense. Forældrene var overbevist om, at drengens problemer skyldtes ADHD, men det blev kategorisk afvist af den sygeplejerske, der som den eneste mødte op til mødet. Det var forældrenes indtryk, at man havde givet diagnosen "Reaktiv tilknytningsforstyrrelse" uden at man mente, at en psykiater skulle snakke med hverken barnet eller forældrene.

    Diagnosen blev udelukkende stillet ud fra
    1) oplysninger fra barnets hjemkommune, en §50 og skolen.
    2) Et spørgeskema udfyldt af forældrene.

    Både forældre og familie (og drengens nye skole) var fuldstændig rystede og desorienterede over denne diagnose, der overhovedet ikke passede på drengens problemer. Det resulterede i, at forældrene IKKE ville acceptere diagnosen og forlangte, at få en samtale med en psykiater på Universitetshospitalet. Det fik de for godt en uge siden.

    Denne gang blev de mødt af en børnepsykiater, der havde sat sig ind i drengens sag. Og nu havvde piben fået en anden lyd. Det lyder utroligt, men DIAGNOSEN Reaktiv tilknytningsforstyrrelse ER BLEVET SLETTET FRA HANS JOURNAL, fordi overlægen - udfra oplysningerne om drengen - heller ikke troede på diagnosen-

    PINLIGT! Og meget lidt betryggende for tilliden til systemet!

    Et par af debattørerne skriver om dårlig eller manglende kropsfølelse. Det er ikke mit barnebarns problem, men han har en masse uro i kroppen, der tydeligvis skyldes et stort overskud af ubrugt energi i hans krop, især ben. Det gør, at han sidder meget uroligt i skoletimerne.
    Da skolebørnene op til efterårsferien skulle motionsløbe, løb han det dobbelt af, hvad hans klassetrin skulle uden problemer (4 km.). Og han cykler ubesværet 10 km.

    Min frustration over mit barnebarns urigtige diagnose fik mig til at "låne" ham med til min healer, hvor han fik tre energiafbalancerende behandlinger, der har hjulpet ham meget. Han er blevet gladere, mere lydhør og gør oftere som han bliver bedt om, og siger tydeligt fra, når han føler sig såret eller uretfærdigt behandlet.

    Kender du, slettet 34070, eller nogen af jer andre til det med for megen energi i kroppen og uro i benene? Og hvis I gør, hvad kan afhjælpe det?

    Venlig hilsen
  • Lynicox, det glæder mig usigeligt, at i fik slettet omtalte diagnose.
    Men - vær på vagt. Når først der er foretaget en § 50 undersøgelse, så giver kommunen sig ikke uden videre.
    Vi har som familie været ude for det samme, og det er også på Fyn, nærmere bestemt, Fåborg Midtfyns Kommune.
    Her havde de så fået anbragt børnene, mine børnebørn, og så er der ikke noget at gøre.
    Vi, hele familien nægtede at deltage i det show, hele sagen byggede på skøn,anonyme anmeldelser og lemfældig omgang med sandheden, hvorefter skolen blev bedt om udtalelse, nærmere bestemt, hvad de ville vide.
    Sådan foregår det.
    Der ligger også en udtalelse fra psykiatrisk afdeling i Odense, som de benægter at have skrevet. Men hvem har så?
    Personen det handlede om, har aldrig nogensinde været i kontakt med det psykiatriske system, og derfor heller aldrig været i forbindelse med psykiatrisk afdeling på Odense.
    Vi nægtede som sagt at ville have noget med det at gøre, fordi sagsbehandleren lyver. Ingen i familien har set børnene i mange år.
    Nu er den ældste voksen, og har selv kontaktet sin familie.
    Hun var blevet rasende på sagsbehandleren, og havde sagt, at det hele byggede på falske udsagn og aftaler mellem moderen og sagsbehandleren.
    Jeg vil anbefale jer, at få udleveret sagens akter. Nu om dage siger de, at de ikke har nogen sagsakter, men så kan man bede om en udskrift fra computeren. Det har de, og det kan udleveres fra en hvilken som helst computer i kommunerne, også fra andre kommuner.
    Jeres sag, vidner i høj grad om, at det er bestilt arbejde. Omsorgssvigt er en populær grund til, at anbringe børn.
    Pas godt på jeres barn/barnebarn, jer selv og øvrige familie.
    Linette
Log in eller Registrér for at kommentere.