Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvordan gik behandlingen, tjae

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Johanne

    Du kan også tro jeg glæder mig til at hilse på min nye læge en dag.
    Mange roser ham og fortæller han lytter til det man siger. Så der må være noget om det.
    Jeg er træt af at føle, jeg kun kommer til ulejlighed.
  • Indstillinger
    Hej igen

    Til Persille: God ide at bringe et link til det sted, hvor du har citaterne fra!

    Til Helle: Nej, de ti minutter er den tid, der er afsat pr. patient, inklusive at lægen skal hente patienten i venteværelset, læse i journalen og skrive journal efter konsultationen. Det kan man se, hvis man bestiller tid hos lægen via Internettet. Så vil man f.eks. kunne booke sig ind på en tid, der varer fra kl. 9.10 til kl. 9.20, og man kan se, at patienten før én selv har tid fra kl. 9.00 til 9.10, og patienten bagefter har tid fra 9.20 til 9.30 osv.

    Jeg måler også blodtrykket selv herhjemme. Det giver ingen mening at få det målt hos en fortravlet læge. Men hvis lægen insisterer på at måle det, så har jeg et forslag: Man kan komme lidt før tid og bede om at få lov at ligge og hvile et kvarters tid i et rum, hvor der er ro (hvis de har sådan et til rådighed). Det brugte jeg, dengang jeg ikke selv havde en blodtryksmåler herhjemme. Jeg blev nemlig frygtelig stresset af at sidde i venteværelset, hvor der var meget uro, høje stemmer og telefoner, der hele tiden ringede.

    Ja, det mindste, man kan forlange, er, at man bliver informeret om reglerne, sådan at man kan indrette sig efter dem.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.