Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blister/Blæner i munden

Hej!
Sagen er den, at jeg har fået en masse blister i munden. jeg har haft det i et par uger nu, og det gør nas!
Det er som om, at det ikke rigtig bliver bedre, fordi der kommer flere og flere. Der er sågar nogle, der er begyndt at bevæge sig derom bag drøblen.
Jeg kan kun lige komme i tanke om, at jeg lige har haft en omgang kyssesyge, hvor jeg var rigtig syg. Kan det have en betydning for immunforsvar eller lign.??

Tak på forhånd =)
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Spørg på apoteket, du vil vel gerne af med blister og blæner; jeg synes jeg så at der er kommet noget på markedet, som kan afhjælpe fænomenet.
    Har du måske også blister på hænder og tæer, der findes en menneskelig variant af mund og klovsyge, så må du tale med lægen. God bedring. Helle8
  • Indstillinger
    Hvis du kun er i munden, vil jeg anbefale og bruge klorhexidin. Dette kan købes i håndkøb på apoteket, og fungerer rigtig godt.
    Jeg bruger det selv :)
  • Indstillinger
    Jeg bruger klorhexedin, men det hjælper desværre ikke. Der er gået et stykke tid nu, og det er kun blevet værre (20-30 stykker rundt omkring i munden). Jeg har været ved lægen, for at få taget en podning af det. :) Jeg håber der er en forklaring/kur på det, for det er bestemt ikke rart!
  • Indstillinger
    http://www.tandogmund.dk/node/83406

    Jeg har set det anbefalet mange steder for blister i munden. Jeg har ikke selv blister, så jeg har ingen erfaring med det.
  • Indstillinger
    Hmm.. Jeg har fundet ud af, at jeg også har en masse væskefyldte blærer rundt omkring på min krop? specielt på arme og ben. Nogen der kender en sygdom der har en sammenhæng mellem blister i munden og væskefyldte blærer på kroppen? Er ved at være ret utryg for hvad det kan være. :) Jeg har aldrig prøvet noget lign.
  • Indstillinger
    Hej igen
    Med det du beskriver nu, villle jeg få lægen til at kigge på det. Den menneskelige variant af mund og klovsyge, jeg omtalte tidligere, er smitsom, hvis det er det, har du sikkert brug for noget på recept, bliv helst hjemme fra arbejde eller andet. God bedring. Helle8
  • Indstillinger
    Kære dig.

    Der er vist ikke andet for end et smut til lægen.
    Du kan jo fange lægen i telefontiden og beskrive dine symptomer, og så kan lægen jo vurdere, om du skal et smut forbi. Det kan i hvert fald aldrig skade.

    Nu vi taler om blæner i munden, så har jeg hørt snak om, at man kan få det af de typer tandpasta, hvor der er det middel i, der får det til at skumme. Så firkantet set så er Zendium godt og colgate og alt det stads, der giver rigtig god ånde nok mindre godt for nogle. Jeg har selv i perioder måttet skifte over til Zendium.

    Men jeg håber du vil fortælle herinde, hvad lægen siger? Nu er jeg i hvert fald blev lidt nysgerrig (interesseret :-)) i hvad det er.

    Kærlig hilsen Oktober
  • Indstillinger
    Jeg har netop lige været ved lægen i dag. Han har taget en podning på mine blister. Han kan give mig svar på prøverne på fredag. Det er jeg spændt på!

    Han havde nogle forskellige teorier, om hvad det kunne være. Jeg har bl.a. lige haft en omgang kyssesyge (mononukleose), som tog rigtig hårdt fat (Blev akut indlagt med vejrtrækningsbesvær og havde feber mm.). Han mener det kan være, at min immunforsvar er svækket af den grund.

    En anden teori han har, er at jeg kan have herpes. Blister i munden og væskefyldte blærer på krop er vist nok symptomer på herpes (så vidt som jeg har forstået!). Han har givet mig noget medicin, som jeg skal til 2 gange om dagen. Så for vi se om det virker.

    Men som sagt, så får jeg svar på prøverne på fredag, og jeg vil lige smutte forbi debatten her med resultaterne. :)

    Kærlig hilsen 10bjfr
  • Indstillinger
    Kære dig.

    Hvor er det godt, at du kom afsted til lægen :-).
    Det lyder jo heldigvis til, at det er noget, der kan behandles uanset hvad det skulle være.

    Tak fordi du vil dele det med os nysgerrige sjæle ;-).

    Kærlig hilsen Oktober
  • Indstillinger
    Hej
    Så må man jo sige at dit immunforsvar er svækket. Jeg er også spændt på dit resultat. God bedring Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.