Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Malariapiller i Delhi?

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, det er det måske nok, men hvorfor dog ikke kontakte den læge, du har valgt at have? Hos egen læge er du jo kodet ind i systemet, det er da meget lettere? Hvorfor bruge tid og ulejlighed på at finde en anden?

    Det er da fint, du aldrig har haft brug for vedkommende, men alt andet lige, så er det da meget rart lige at have hilst på, hvis du en dag skulle blive syg og få brug for en læge.

    Hvis det handler om, at du er utilfreds med din læge - som du jo ikke har mødt - så bør du da skifte læge. Jeg finder det en anelse mærkværdigt, at du vil finde en anden til det her formål. I første omgang drejer det sig udelukkende om, at du skal have noget konkret information, og jeg skal ikke kunne udtale mig om det specifikt kræver brugerbetaling.
  • Indstillinger
    Øv, min egen læge har først åbent fra på mandag, så det kan gå hen og blive lige lovligt sent, hvis der er lang tid til han har en tid.

    Tror I ikke det er en god idé at prøve at kontakte andre lægehuse, og se om de har en tid?
  • Indstillinger
    Jeg har selv rejst meget i malaria-områder, og af erfaring vil jeg anbefale at kontakte en tropemediciner. Måske er det også, hvad din egen læge vil henvise til.

    God rejse! :)
  • Indstillinger
    Okay. Vi er bange for at vaccinationsklinikkerne prøver at sælge os flere vacciner end egentlig nødvendigt. Hvad er jeres erfarring ifht. det?
  • Indstillinger
    Måske skulle I hellere blive hjemme. Nå, spøg tilside.
    Nu har jeg spurgt en bekendt, som ofte rejser i Indien. Hun henvender sig i Udlandsvaccinationen, der ligger ved siden af seruminstituttet. Der får hun alle sine vaccinationer.
    Det koster, men sådan er det.
    En gang har hun fået en vaccine, der ikke skulle være givet, men fik sine penge tilbage.
  • Indstillinger
    Hehe, vi er ihvertfald nogle nærig/fattigrøve, der ikke vil snydes af lumske lægemænd :p

    Men nu har vi bestilt tid hos Danske Lægers Vaccinationsservice på lørdag, så håber jeg vi finder ud af det :)

    Mange tak for hjælpen!
Log in eller Registrér for at kommentere.