Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad nu...

Redigeret 4 august, 2011, 17:52 i Utroskab
Hej Alle læsere,

Kan se at andre er i samme situation herinde.
Jeg har ikke vist hvad jeg skulle gøre eller forholde mig.
Jeg har for kort tid siden opdaget min kones utroskab, jeg fandt ud af hun havde været mærkelig og fraværende, ligefrem gået og gemt sig i huset.
Vi arbejder begge meget og har mange fritidsinteresser, men det var vel bare været fælles idealer skulle man mene.
Nå vi har været gift i 4år og har en lille 1år og 4 måneder - flyttet i nyt hus sidste år. Vi har haft lidt travlt siden da og måske glemt hinanden...
Det er en kollega hun begyndte og snakke med til deres julefrokost, først som flirt og god snak, siden hen sex(knald i kopirummet) siger hun og de har fået følelser for hinanden. De har egentlig kun set hinanden på arbejdet, da min kone jo har barn derhjemme og hendes sportsinteresser og han har en familie med 3 børn, som han skal passe.

Det er ellers ikke mere end et par måneder siden vi var i Rom på en god familie tur og alt var dejligt og romantisk..hvor vi kiggede hinanden dybt i øjnene...

Hun siger nu hun ikke aner om hun har de følelser for mig mere, men mere hendes bedste ven og hun har fået følelser for ham den anden.

Da jeg elsker hende, har jeg sagt jeg gerne vil forsætte og jeg godt kan tilgive(måske ikke nu, men med tiden). Jeg vil så gerne have hende...
Hun er nu i tvivl om hvad hun vil, ægteskab, hus og barn osv.. vi har også talt om at få nr 2 barn..
Hun har på opfordring af hendes mor besøgt en psykolog, som sagde hun skulle flytte for sig selv... er det normalt??
Det er hun så, flytte til en veninde og har boede der i 10dage nu.
Er bange for hun glemmer hendes familie og det hun skulle føle for os.. eller kan det være en fordel for mig?
Forleden da vi så hinanden krammede vi uafbrudt i 15min og da vi skulle sige farvel senere, kyssede og krammede vi ret kræftigt og to dage efter det samme... men stadig vil hun bo gerne være alene og tænke. Hvorfor gør hun alt dette hvis hun alligevel ikke kommer hjem?

Da jeg forleden ledte efter nogen regninger, fandt jeg et brev hun havde skrevet til sig selv. Hun skrev bla hun vidste ikke hvad hun følte for mig mere, men også at hun i sin forelskelse til ham, måske havde løjet om hendes følelser til ham.. hun skrev også at hun kun kendte ham, som den søde og rare kollega, forstående kollaga og at han gerne vil have familie med hende osv (klart han forfører hende jo). Men at hun bare snakkede godt med ham, som hun aldrig gjort før, han er så god og ærlig... baaaaaaaa...

Hvad fanden stiller man lige op, siger så skrid eller skal jeg være tålmodig og vente og se... og hvad sker der med hendes kys og kram.. og hun sms´er hverdag om vind og vejr... skriver det er rart at snakke samme og skriver undskyld. Skrev jeg tilgivede hende... men var det et dårligt træk af mig?

Nogen tanker?? Har jeg mistet hende eller prøver hun bare og finde sig selv igen.

mvh
Hvorfor1234
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej hvis du har tilgivet hende og vil prøve jeres liv igen . og glemme det der er sket. . som du har gjort at du tilgiver hende er fint . du skal bare stå ved det. når hun skriver er det iorden at skrive du savner hende. Det der rørte mig da jeg var væk fra min kærste var han sendte en buket med 20 røde roser til mig , med interflora . jeg indså han elskede mig og jeg også elskede ham. og vi forsøgte igen. vi stillede krav til hvad vi ikke ville have . og det fungere stadigt godt. for ellers kan du ikke gøre så meget andet. end lade hende tænke hvad hun vil med sit liv. Hun må være noget i tvivel hvad hun skal vælge . men det er gode tegn hun stadig skriver til dig. om det betyder i skal være gode venner . eller forhold er ikke til at sige. den anden mand har nok det hun savner i jeres forhold . så det gør det svært at vælge . Men hvis hun vælger ham. har det ikke noget med dig at gøre. det er noget inde i hende. der har brug for andre ting for at hun kan føle sig som et helt menneske. Håber i finder en løsning med barnet. men du skulle måske begynde at tænke på om der mangler noget i dit liv. din underbevisthed vil måske altid fremover tænke. når din kone er sammen med en mand om hun er dig tro. Det kan være svær at ligge det bag sig. og det sårer så dybt i hjertet at den man elsker så højt og stolede så meget på . vælger en anden. jeg vil tilbyde du taler med en psykolog da et brud pga. utro skab er meget følses mæsig . at skulle acceptere. Der skal to til et parforhold , hvis den ene ikke vil være med kan det ikke blive et forhold. Prøv du som hende at skrive ned om dit forhold til din kone positiv og negativ. og se om det er noget at bygge på. ellers find dig et nyt liv . Der er bedere for dig. pøj pøj
  • Indstillinger
    Hej Hvorfor1234,

    Jeg sidder i næsten en helt ligende situation... en kone som har været samme med en anden og som nu ikke ved hvad hun vil, det er dybt frusterende om man er købt&solgt for at sige det lige ud.
    Jeg kan desværre ikke rådgive så meget, da jeg selv leder efter svar og råd.
    Jeg snakker med en psykolog, første session forleden, men ved ikke hvad jeg forventede, men lidt skuffende, men det var den første time hvor hun skulle have alle info osv.
    I min situation er jeg valgt at flytte ud af huset, selvom det burde være hende. Jeg kommer tilbage til huset optil weekenden her og næste uge. Hun har valgt og tage i sommerhus og i næste uge har jeg valgt at tage udlands, bare for at komme væk.

    Min situation har jeg levet lidt på tegn og gæt kan man kalde det... jeg sørger det måske, men jeg har fået mange kys & kram, som du også skriver, men om det er trøst, mig der søger det eller hende selv som undersøger hendes indre ved jeg ikke... men frusterende.
    Min hustru skriver også sms´er til mig hele tiden, selvom der skulle være tavshed, vi skriver om alt muligt vind&vejr, men når jeg prøver at være sød, eks jeg savner dig, så får man bare "det ved jeg godt du gør" eller jeg drømmer og dit dejlige smil og håber at se det igen " det ved jeg du gerne vil". Det er ikke lige de svar man håber på. Jeg fik godt nok en "tak søde" sms forleden... men kiggede bare på den..

    kan ikke andet sige held & lykke til dig og håber din kone kommer tilbage.
    Og sige kæmp til det sidste, så kan du se dig selv i spejlet, at du kæmpede for din kvinde, selvom om hun nok PÅ INTET TIDSPUNKT har kæmpet for jer..
  • Indstillinger
    Jeg har også prøvet utroskab, jeg har selv været det og jeg har oplevet hvordan det føles den anden vej.

    Og begge veje havde for mig det tilfældes, at der var noget der var dødt inden selve uroskabet.

    Psykologien taler om utroskab som noget man aldrig glemmer, men måske kan komme til at lære at leve med, parforhold er besværlige nok i forvejen, så når der kommer den slags komplikationer oven i er det for mig at se fuldstændig spild af gode kræfter at arbejde videre på.

    brug de gode kræfter på at finde en mere lorial partner.

    Og glem for alt i verden alt det heroiske plader om at kæmpe for den store kærlighed. kærlighed er et barn af friheden og udvekslet frit, så den skal ikke bevises eller tilkæmpes, den skal plejes og næres, hvilket er noget helt andet.

    Det andet er afhængighed og har meget lidt med kærlighed at gøre selv om det på overfladen ligner meget.
  • Indstillinger
    Hej Bjergtoppen1,

    Det du skriver er mere eller mindre det bedste jeg længe har hørt... Tror det er de klogest ord jeg længe har hørt i denne sammenhæng og giver mig en masse til eftertanke. Er forholdet dødt.. bare en dårlig måde at finde ud af det på, ja jeg elsker min hustru meget, men er det mere afhængighed til forholdet end kærlighed jeg har - Den må jeg vende med mig selv.
    Du har ret i at kærlighed skal næres, og det har vi været for dårlige til og det er vel en klassisker.
    Har tilbragt weekenden sammen og levet som par uden sex lidt kys og kram. Nu har vi levet som nomader on/off i en måned nu, så hvorfor ikke have lidt mere tålmodighed... men jo, jeg kan se at jeg nærmere mig min ende station, så må jeg selv stå af toget, hvis hun ikke ved hvad hun vil...
  • Indstillinger
    Hej Ja her er det dig der elsker hende. Hvis hun havde set en fremtid med dig . og elskede af hele sit hjerte . og var tilfreds med sit. liv. så tror jeg hun ville have været. dig tro. men nogen mennesker er ikke at holde på har de først fået begyndt . bliver det en vane. Allerede da hun begyndte at interesere sig for ham den anden . gjorde hun det ikke forbi med dig. på trods af hun blev forelsket i ham. lidt ironisk. men set med hendes øjne var det måske også upraktisk hvis han var gift . og det gik i stykker. så var der jo ikke dig at komme hjem til. Du må have betydet noget. men det ser hun først . nu . men der må være noget hun ikke er tilfreds med. da jeg var lille kaldte vi en utro dame for hanræd. det er når de holder op med at have sex i parforholdet. og hun går til en anden og får sin lyst styret. Men i må være gledet væk fra hinanden og ikke kunnet finde sammen igen. Jeg tror hun har svært ved at vælge hvem af jer to det skal være. De søde ord hun sender er nok for ikke at gøre dig urolig . og du skal føle at alt er under kontrol. Det har mænd det bedst med at vide. så stol på det. I skriver i elsker de kvinder der er rejst væk for at tænke. i savner dem. men De skriver tilbage Det ved jeg godt du vil. disse ord er negativ fra hendes side. Prøv at gøre kvinderne overraskede kan de ikke tage en beslutning . vil de reagere surt eller bange for noget er sket jer. hvis i ikke skriver tilbage eller ringer i nogle dage. til dem. hvis i har en betydning for dem vil de hurtigt ringe til jer. ellers kan i tælle hvor mange dage der går . så er løbet nok kørt.
  • Indstillinger
    Hej Spider,

    Du har ret i, at vi har manglet noget i vores forhold, med hvad ved jeg ikke. Hun er lige så skyldig som jeg i, at vores forhold er gledet fra hinanden som du skriver - vi har levet som vi altid har gjort og ja vi har måske ikke haft sex 4 gange om uge som tidligere, hvor det nu kun var 1 eller 2 gange, men vi har haft sex hele tiden, så jeg tror ikke det er problemet. Hun siger at han er meget følsom, ærlig og en helt anden type end mig.. en ny god ven(som hun kun kender som kollega, de kender ikke hinanden privat).
    Men jeg kan sige jeg er træt, træt af at vente og ikke få et ord om hendes tanker, træt af ikke og vide hvad der skal ske.
    Jeg tror at hun sørger mit nærvær med de mange sms´er, jeg har nu selv valgt og ikke besvarer dem eller kun få. Du har nok ret i, at at hendes reaktion på mit "jeg savner hende" er i negativ retning og derfor må jeg også begynde og tænke på mig selv.
    Men du skriver også hun måske har opdaget noget hun har brug for hos mig, hvad er det..?? Enten er vi mand&kone eller er vi bare to mennesker med fælles børn. JEg tror desværre det er slut, selvom hun stadig er meget forvirret og sikkert ikke klar i hovedet, vil det være for grimt af mig at sætte et ultimatum, mig eller skilsmisse nu.
    Jeg forstår ikke helt hvad mener du med at overraske? At jeg skal spille kostbar når hun skriver sms´er og ikke besvare dem??
    Bjergtoppen1 skrev noget som jeg virkelig tænker over... der det kærlighed eller afhængighed til det vi havde og fremtiden jeg selv er bange for, ingen tvivl jeg elsker min kone, men...

    Eks. så får jeg en sms hertil morgen "Godmorgen XXX, håber du har sovet godt, jeg skal bla bla idag."
    Hvorfor skriver hun det til mig nu...
    Forleden viste hun jeg havde kammerater til øl og fodbold, alligevel ringer hun og spørger til noget hun bare kunne have sent mig en sms om... og jeg får senere en godnat sms og tak for det blomster jeg har sendt til hende...
    Det er da og forvirrer en forvirret mand i forvejen....
    Aner ikke hvilket ben og hvilken retning jeg skal gå, skal jeg selv sige fordi eller skal jeg prøve at finde mere af den tålmodighed jeg egentlig har haft i lang tid nu.
  • Indstillinger
    Hej ja du kan læse hvad hun skriver . og lade være at skrive tilbage og se hvordan hun reagere på du ikke svare hende . så kan du se om du betyder noget for hende. om hun spørger til dit liv. og undre sig over hvorfor hun ikke høre noget. Hun er ikke afklaret med dig . siden hun stadig skriver til dig og godmorgen er kærster eller mand / Kone ting. så måske er der håb endnu. Hun kender ikke den anden privat. mødes de ude i byen sammen. om hun er forelsket i den anden mand er et ? men hun savner noget ved dig som han har. mere følsomhed. ærlighed . og hvad du mere nævnte. så det er måske det hun er blevet forelsket i . Hvis i ellers har meget andet, godt sammen . børn. et godt sexliv gode venner . oplever noget spænde i livet . og du stadig er parat til at give det en chance. vent nogle dage . og skriv du er villig til at give give jeres liv en chance mere. og du vil forsøge at imødekomme noget af det hun savner du må gøre sammen med hende. hvis du ikke kan leve op til mere følsomhed . ærlighed. må du være ærlig over for dig selv. og sige du ikke kan give mere af dig selv. og hun må leve med dig som du er. eller stoppe ægteskabet. Hvis i aldrig har talt sammen om jeres føelser til hinanden . giver det problemer . men det er måske kun ligenu. Jeg tænker livet med hus . mad .tøjvask. mand . børn er blevet et hverdagsagtig . at der mangler lidt spænding i hendes liv. Det ser jeg ved andre kvinder jeg kender. gå på nettet og se hvilke angementer der er . musik biograf. noget med hele familien . på resturant. alt hvad du kan finde på der kunne være spænde. Besøge venner . livet kan gå i stå i et ægteskab. så det kun er konen /Manden og Børnene den nærmeste familie. man glemmer vennerne. og livet og oplevelserne. håber din ønske går i opfyldelse
  • Indstillinger
    Jeg læser hvad du skriver - ja et ægteskab bliver hverdagsagtigt det kan vi ikke komme udenom jeg/ vi kan ikke performe hele tiden i et forhold, men jeg er klarover vi skal gøre det mere spændende og der har vi faldet igennem siden sidste sommer. Vi havde ellers en kanon tur til Dubai og en fantastisk tur til Toscana sidste sommer og en tur til Rom, men ellers har vi ikke noget andet af større spændende ting, men vi kan jo ikke rejse hele tiden. Men hun burde jo også forslår at vi skal fortage os noget samme, ved godt det ligger i kortene at det er mandens "job". Men at det går fra og sige vi mangler noget i mit forhold til at smide trusserne er jeg stadig uforstående overfor, der burde være mange overvejelser og tanker som burde krydse i hendes hoved. Jeg har aldrig selv været nogen af mine kærester utro, så jeg ved ikke hvad man tænker i sådanne situationer eller hvordan man kan leve med sig selv.
    Det kræver selvfølgelig en omvæltning af gå fra knap så meget følsom til meget mere følsom, men jeg må indrømme at jeg faktisk godt kan lide den side af mig, håber ikke jeg glemmer den. det er rart og dele mere med andre mennesker - om det bliver med min hustru eller en anden kvinde en dag.
    JA hun er ikke afklaret, med hvad hun vil og om hun elsker mig eller jeg kun er ven, ven med fælles børn. For var hun afklaret tror jeg også jeg havde hørt det nu - det håber jeg da! Jeg bliver glad hvergang hun skriver, men jeg undlader og svarer på flere sms´er, for det kommer en mere senere ved jeg. Det gjorde der også igår... bla med grin og smileys osv... men ikke med Hej Skat eller andet, men med hejsa XXX eller bare hej - vi har ikke skrevet godmorgen idag og jeg gør det heller ikke... tror heller ikke hun gør det, men hun skriver senere det ved jeg. Jeg er begyndt om undlade jeg savner dig og andre søde ting i sms´erne da jeg ikke for meget tilbage, skal jeg forsætte med det alligevel?
    Hun ved hvad jeg føler for hende det har jeg tilkendegivet, jeg har bare ikke fået noget den anden vej. Dog når vi ses kommer hun også til mig giver mig et lille kys og en stor krammer og jeg siger hvor dejlig hun ser ud.
    Aner bare ikke hvor langt tid skal man vente, skal jeg vente og hvor langt tid er hendes proces om det hele... det er fortvivlede og frusterende og stå på side injen, men heller prøve og være tålmodig og kunne se mig i spejlet sige jeg kæmpede sgu for vores familie og min kærlighed til hende, end at stå og se sig selv og sige gjorde jeg virkelig alt. Ved godt nogen kalder mig en klovn og det er jeg nok også, men så ved jeg at jeg har det bedst med mig selv og jeg kan komme videre, hvis det kommer dertil.
  • Indstillinger
    Hej ok du møder hende også . ja med kys og klem er hun ret åben overfor dig. og ofte skriver til dig. Det er vel godt som du gør og lige give den et par dage mere. og så sige hun ser godt ud . når hun giver dig klem . og modtag den klem . og giv klem tilbage. så du viser du vil hende. i løbet af et par dage du ikke har svaret på hendes sms skulle hun gerne undre sig over du ikke skriver. men gør hun ikke det og din tolmodighed slipper op er du i din ret til at spørge om hun har taget en beslutning. og måske skulle du få svar på det du tænker på hvad der fik hende til at være sammen med ham. Nej det er ikke kun mandens opgave at finde på hvad man kan lave i fritiden . hvor turen skal gå hen. alle må ønske hvor de kunne tænke sig at opleve. Jeg mener ikke man behøver at tage en stor ferie til sommervarmen for at konen manden bliver overlykkelig. ja det er der nogen der gør. men der er rigtigt. meget ikke så langt væk . ikke så dyrt. spørg hvad hinanden har lyst til. Dejligt i har haft en god ferie sammen. ha det godt
  • Indstillinger
    Hey Hvorfor123
    Jeg ved ikke om jeg er til den store hjælp for dig, men jeg skriver nok også lige så meget fordi jeg selv har brug for det. Jeg kan starte med at præsentere mig selv og mit forhold.. Jeg er midt teenager og det samme er min kæreste også. Jeg håber du kan tage mig seriøst af den grund alligevel. Vores forhold har varet godt halvandet år nu, og lige siden vi var to måneder inde i forholdet har vi begge været sikre på det skulle være os to. Forholdet har haft både oppe og ned ture som jeg ikke orker at komme ind på. Her på det seneste har jeg følt lidt min kæreste har haft meget travlt med at snakke med andre drenge, både nogen jeg ved jeg har intet at være bange for, og så også nogen hvor jeg aldrig har været mere jaluox i mit liv. Jalouxi præger både hende og jeg meget, og jeg troede egentlig vi havde fået snakket det ordentlig igennem med hvordan jeg har det med at hun skriver med andre så meget.. Her ved en 11-tiden kollapsede min tillid til hende desværre efter et stort dumt skænderi vi havde på mobil.. Jeg gik ind på hendes facebook, og jeg fandt ud af at 3 var godt igang med at gøre kur til hende uden hun afviste dem på nogen måde, hun var næsten mere imødekommende.. Oven i det fandt jeg så også ud af, at hun måske havde sovet sammen med en dreng og en veninde, hvor hun så kun fortalte mig at veninden var til stede.. Jeg tror ikke hun kunne finde på at lave noget seksuelt med ham, men det er stadig det at hun ikke fortalte mig han var der.. Jeg er virkelig frustreret for jeg mener det virkelig når jeg siger hun er mit liv.. Har tænkt mig at tage en ordentlig snak med hende senere i dag og måske kan jeg hjælpe dig lidt efter det? Jeg ved det ikke, men havde bare lidt brug for at skrive til en eller anden i noget henad sammen situation. Angående din.. Jeg må sige du godt nok klarer det flot. Din kone har verdens bedste mand. Hvis jeg skal komme med lidt hjælp til når hun skriver, så prøv at være meget fast og bestemt, men pas på ikke at virke sur. Da min kæreste og jeg skriver konstant sammen bortset fra når vi sover, så ved jeg da godt hvornår at jeg er spændene at skrive med og hvornår jeg ikke er. Og så har jeg ihvertfald erfaret at, at virke fast, næsten kan gøre hende vild i varmen selvom vi er langt fra hinanden og bare skriver. Hvis hun kan mærke på dig at du er fast om din beslutning om at du har tilgivet og vil fortsætte med hende hvis hun vil, så tror jeg du hjælpe hende til at få afklaret hendes tanker til din fordel.

    Jeg er kun en håbløs dreng der elsker musik, men jeg håber af hjertet jeg har hjulpet en smule og at du vil skrive tilbage til mig.
    Hilsen Kennet. :)
Log in eller Registrér for at kommentere.