Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Seponeringssymptomer.. Puha da

2»

Kommentarer

• Hej Mullemor

Nej, jeg tror ikke, at vi har misforstået hinanden, eller rettere sagt: måske har du misforstået mig! Jeg har i hvert fald IKKE forstået det sådan, at du skulle have foreslået en sammenblanding af naturlægemidler og lægeordineret antidepressiv medicin. Hvor ser du det?

Min kommentar om sammenblanding vedrørte udelukkende Carsten Vagn-Hansens bog: ”Depressioner – Naturlig behandling” – den bog, som du anbefaler, og som jeg også gerne vil anbefale, selv om jeg har dette enkelte kritikpunkt, sådan som jeg skrev, nemlig at Carsten Vagn-Hansen ikke rigtig gør noget ud af at fortælle, om de råd, han giver, skal bruges enkeltvis, eller man kan bruge flere af rådene samtidig.

Dér, hvor jeg mener, at det kan være farligt at sammenblande flere råd, er, når det handler om produkter, der kan påvirke hjernens signalstoffer. Selv om der er tale om naturlige midler, kan de jo godt have en stærk virkning på signalstofferne, sådan som perikon jo har. Jeg ville være meget betænkelig ved at tage f.eks. det naturlige hormon melatonin eller kosttilskuddet 5 http samtidig med naturmedicinen perikon, fordi alle tre ting påvirker hjernens signalstoffer. Nu har jeg ikke bogen lige her, og det er som sagt 5 år siden jeg læste den, og jeg kan ikke helt huske, om Carsten Vagn-Hansen også opremser melatonin og 5HTP blandt sine råd i bogen. Men han nævner i hvert fald rosenrod og fortæller, at ekstrakt af planten kan øge mængden af serotonin i hjernen.

Det, jeg kritiserer Carsten Vagn-Hansen for, er, at han ikke i tilstrækkelig grad advarer mod samtidig at tage flere naturprodukter, der påvirker hjernens signalstoffer.

Nu håber jeg, at jeg har forklaret mig tydeligt nok ;o)

Ja, dette er et sidespring i forhold til trådens emne, som er seponerings-problemer, men det er jo vigtigt at rette misforståelser

God weekend

Kameliadamen
  • Hej med jer
    Velkommen til biblioteket.
    Jeg kunne godt tænke mig at få nogle titler af Sarah Freemann, det lyder som noget der kunne være interessant for mig at læse, tak.
    Hvis du har problemer med intolerance overfor fødevarer eller andet vil jeg foreslå dig at se Immunogastros hjemmeside, der finder du alt hvad der er værd at vide om div. former og lidt mere til, på dansk!
    Det ser ud til at du har nok at slås med så god kamp. KH Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.