Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skele operation som voksen?

135

Kommentarer

  • Indstillinger
    et månde efter opreation,skeller lidt på venster øje.når det er sidst på dagen,ser bedre end før.skal til tjek næste onsdag på vejle sygehus.
    er der andra der også skeler lidt efter opration,vil jeg gerne høre om dette
  • Indstillinger
    Til tjek i vejle i onsdags.det gik ok .før oprationen skele jeg 50-60.
    efter opration 2o.
    nu er det ikke mere at gøre har de sagt i vejle.
    lidt ked af det bliver man jo .men det god ved det er at mit syn er blivet så godt,og jeg ser lige nu.
  • Indstillinger
    Jeg blev igår opereret på mit vendte øje mod skelen. Jeg er blind på mit øje hvor jeg blev opereret så håber bare at resultatet bliver fint selv om jeg ikke bruger øjet. Lige nu synes jeg mit øje skeler skævt, er der andre som har oplevet at de stadig skeler efter operationen hvor lang tid går der før man kan se de endelige resultater?
  • Indstillinger
    Jeg har skelet ihvertfald siden jeg var 6 år, måske længere.. Jeg blev opereret som 15 årig, og igen som 17 årig og hver gang vendte skelen hurtigt tilbage igen, og ikke så meget men med tiden mere og mere.

    Jeg skal nu opereres igen som 50 årig, denne gang vil eksperterne så operere i det raske øje der ikke skeler...

    Jeg har ingen syn på det skelende øje (venstre) men de vil gøre så øjnene følges ad..

    Nogen der måske ved hvad operationen hedder ? evt kan linke til den for vil rigtig gerne se billeder af før og efter fra lign operation hvor der opereres i rask øje.
  • Indstillinger
    Hej alle sammen!
    Interessant oplæg som jeg har læst igennem. Jeg er selv 19 år og vil rigtig gerne få foretaget en skeleoperation.
    Jeg står bare i den dilemma, at jeg ikke ved hvorledes jeg skal bærer mig ad? Hvem skal man snakke med? Er det ens øjenlæge eller skal man henvende sig direkte til et hospital?
    Mine forældre er ikke så hjælpsomme og jeg tror ikke de ved hvor træls det egentlig er for mig. Så håber virkelig, at der er nogen som kan hjælpe mig herinde, for synes jeg står meget alene med det. Jeg er meget uviden omkring hvem jeg skal kontakte, så håber I vil hjælpe mig.

    Knus Sara.
  • Indstillinger
    Hej Sarah

    Jeg er lige blevet 20 og står i præcis samme situation som dig. Det er mega træls og især fordi man står alene med det. Jeg har søgt på nettet en del og er endt på denne hjemmeside http://www.olce.dk/dk/forside.aspx hvor de tilbyder skeleoperation. Det koster en del, men det er vidst noget med at man kan få det betalt af staten. Jeg har stærkt overvejet at bestille en konsultation, men det koster alligevel 800 kr. bare at blive undersøgt.

    Jeg er lidt nysgerrig om hvorledes du skeler, og om det er præcis ligesom mig, så hvis du har lyst kunne vi skrives ved over et mere privat medie, fx. skype/facebook eller andet, og så kunne vi hjælpes ad med research osv. Det er jo som sagt ikke fedt at stå alene med.

    -Marcus
  • Indstillinger
    Hej Marcus!

    Skønt at man ikke står alene med det, så det lyder som en god idé! Vi kunne evt. skrives ved over facebook? :-)
  • Indstillinger
    I skal kontakte en øjenlæge, som så vil henvise jer til et sygehus, hvis vedkommende vurderer at det er så slemt, at det kan betale sig at opererer. Det vil ikke koste jer noget økonomisk på nogen måder.

    I skal lige gøres opmærksom på, at en operation IKKE kan rette jeres skelen fuldstændigt, men skelen vil forhåbelig blive betydeligt mindre.

    Jeg har selv været igennem tre operationer og skeler forsat lidt på begge mine øjne, hvilket min omgangskreds nogle gange gør mig opmærksom på, men folk som ikke kender mig ligger ikke så meget mærke til det, så det er blevet meget mindre.

    Inden jeg blev operaret havde jeg selv gået med et lille håb om, at de kunne rette det fuldstændigt, selvom de havde gjort mig opmærksom på, at de ikke kunne det. For mig er graden af skelen faktisk ligemeget. Det der betød noget for mig var, at jeg ikke skelende, men sådan ser øjenlægerne ikke på det. De måler graden af skelen og vurdere en vellykket operation ud fra om graden er blevet mindre.

    Øjenlægerne har fortalt mig, at det ikke er muligt at rette skelen helt på patienter der skeler.

    Nu ved jeg jo ikke, hvordan I har det med det, men jeg ville bare lige give jer disse ord med på vejen, så I kan overveje om en operation er det værd.

    Med venlig hilsen

    Den unge kvinde, der er mere ked af hendes skelen nu end før skeleoperationerne.
  • Indstillinger
    Tak for info'en Merle selvom den er en smule trist, det var også lidt det jeg frygtede efter de mange debatindlæg jeg har læst.

    Sarah, Jeg hedder Marcus Hoelgaard Christensen på Facebook, du kan bare ansøge :-) Det samme gælder andre der står i samme situation og har lyst til at skrives om det. Det er jo en ret sjælden "sygdom", så tror det kan være rart at skrive med andre som forstår hvad den indebærer.
  • Indstillinger
    hej marcus er din skele er væk så?
    har du lavet operation for det eller?
Log in eller Registrér for at kommentere.