Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

8 mdr. Ingen sex. Min kæreste er Jomfru.

Redigeret 1 maj, 2011, 07:23 i Samliv
Hej..
Jeg er en dreng på 16 år. Jeg har været sammen med min kæreste i 8 mdr. og vi har ikke haft sex endnu, da hun er jomfru. Jeg prøver at give hende tid, men er ved at blive utålmodig. Jeg er unormalt meget jaloux, men jeg kan ikke rigtig gøre noget ved det. Jeg tror det er, fordi sex og tillid afhænger af hinanden. Jeg har prøvet at snakke med hende om det. Nogen gange er hun ved at indse, hvor meget det betyder for et forhold, så andre gange er hun overbevist om at hun ikke er klar. Jeg kan ikke droppe hende, fordi jeg elsker hende utrolig meget. Hun har også nævnt et par gange, at hun tænker på at vente til ægteskabet, men der er ret lang tid. Vi er tit oppe at skændes fordi jeg er jaloux, og fordi jeg ikke rigtig kan forstå det med at hun ikke vil have sex. Ellers fungerer vores forhold perfekt, og dermed kan jeg ikke se andre grunde til at slå op med hende, hvilket jeg helst vil undgå.

- Hvad skal jeg stille op..?
Håber på nogle gode svar.
M.V.H
Forvirret dreng.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg forstår ikke, hvorfor du er jaloux? Din kæreste er ikke klar til sex endnu, og det skal du respektere. Du er 16 og hun er vel nogenlunde jævnaldrende, og der er derfor ikke noget som helst mærkeligt i, at hun ikke er klar til den del af livet endnu.

    Jeg ved godt, at en del debuterer i endog meget tidlig alder, men det er bestemt ikke ensbetydende med, at de så er klar; så at du er så heldig at have en kæreste, der i den grad lytter til sig selv og sin krops behov, bør du bestemt respektere.

    Du mener at tillid og sex hænger sammen - tja, det kan da godt være, men så må du jo indse, at hun altså ikke har den fornødne tillid til dig, og det kan der være mange årsager til, også som ikke nødvendigvis har med dig at gøre.
    Jeg vil da gætte på, at hun holder af dig, måske endda rigtigt meget, og det er da dejligt, at du også holder af hende, men det viser du ikke ved at blive ved med at presse hende til noget, hun ikke er klar til. I øvrigt er det da vanskeligt for mig at forstå, at du tror, hun skulle få mere lyst, hvis I skændes over det?

    Hvis du er jaloux over det, så er det udelukkende dit problem, og det vil jeg bestemt råde dig til at arbejde med, for det vil give dig store problemer fremover, for så er du jaloux over, at du ikke kan få det som DU vil have det og i et parforhold bør man altså respektere hinanden og hinandens grænser.
  • Indstillinger
    Hej I kan gøre andre ting sammen end at have samleje. hun har brug for du viser hende tillid . at hun kan stole på dig . og at du ikke bliver vred på hende når du ikke får samleje bla. ja det er ærgeligt. du ikke kan få . men det må man respektere i et parforhold. du må støtte hende så godt du kan . lav noget i begge synes er sjovt. spil nogle spil der er kommet nogle nye spil om hvordan vi er som mennesker, det lærer os noget om hinanden. og os selv. i kunne tage ud at se noget særværdigheder sammen besøge jeres venner. og have det sjovt sammen. på den måde lærer i hinanden at kende . og lysten kommer til hinanden på naturlig vis. når man presser om at få sex får man ikke noget. da den der presses mister lysten. og trækker sig væk fra den der presser. Men vær positiv og venlig . og du får selv venlighed tilbage. held og lykke
  • Indstillinger
    du er 16-år ---og er sur over du ikke kan få sex ---efter din reaktion er du ikke gammel nok til den leg ----respekter at du har fundet en pige --som ikke allerede har været i seng med andre før dig---
    hvis du ikke kan vente til hun har lyst ---og hendes krop siger til ---må du finde dig en anden ---der er sikker en anden der ude som er villig ---
    hende du har fundet nu er alt for god og en pæn pige for dig
  • Indstillinger
    solo..
    - Bare for at gøre det klart for dig, så har jeg haft sex, og det har langt de fleste i den alder jeg er i. Alt for pæn og god for mig, hm' man skal ikke snakke om noget man ikke ved noget om. Hun er rigtig pæn, men for pæn til mig, arh det tror jeg ikke. God det er hun i hvert fald siden hun vil holde sig jomfru endnu, men hun skal altså også vide at når hun går ind i et seriøst forhold følger der nogle ting med. Mit formål med det her var at få nogle ordenlige svar, det har jeg helt klart også, men dit er lige til at lukke op og skide i.
  • Indstillinger
    kære 16 årige ---du taler som du er voksen og har levet i 100år---din sidste bemærkning taler ikke for at du hører til den pæne dreng --så derfor er den pige du har lige nu alt for pæn til dig ----og det er hendes krop --og hun har lov til at sige fra ---
    jeg tager hatten af for hende ---
  • Indstillinger
    Nu bliver jeg lige nødt til at komme på banen.

    "men hun skal altså også vide at når hun går ind i et seriøst forhold følger der nogle ting med"

    Når man er 16 år gammel, er sex ikke en ting der "følger med".
    Nogle 16-årige er seksuelt aktive og er klar til det, og så ser jeg intet problem i, at man har et seksuelt forhold.
    Andre 16-årige er slet ikke nået dertil, og så er det meget vigtigt, at man ikke presses ud i at blive seksuelt aktiv, for det kan give nogle grimme ar på sjælen.

    Og så; tag lige en dyb indånding inden du bliver gal, og læs resten af mit svar :)

    Selv i voksne forhold, kan der være store problemer i forhold til det med sex. Nogle - mænd såvel som kvinder - har ikke behov for sex særlig ofte, og tænder ikke på andet end blid, kærlig sex. Andre - mænd såvel som kvinder - har behov for sex ofte, og gerne eksperimentel sex.

    En kombination af to personer med meget forskellige seksuelle lyster og behov får selvsagt problemer i parforholdet på grund af det.

    Jeres problem kan godt sammenlignes med det, selvom det ikke på helt samme måde drejer sig om to forskellige sexlyster
    - det her drejer sig om at din kæreste overhovedet ikke er klar til sex, og endda overvejer, om sex er noget hun skal gemme til hun engang bliver gift, og du er klar til et aktivt sexliv NU.

    At I er så forskellige ER et problem for jeres forhold, fordi I har nogle forskellige behov som I ikke kan tilfredsstille for hinanden.
    Hun kan ikke tilfredsstille dit behov for sex.
    Du kan ikke tilfredsstille hendes behov for ikke at have sex.

    Det skaber helt naturligt en frustration fra begge sider.

    Jeg kan "desværre" ikke sige andet end de andre siger: Du er nødt til at respektere at hun ikke vil have sex.

    Så kan man måske tænke, at hvis du skal respektere hendes ønsker så bør hun også respektere dine.
    Og ja; sådan er det også i visse tilfælde.
    I tilfældet omkring sex er det dog sådan - i alle forhold - at det at OVERSKRIDE en grænse er no-go.
    Både for 16-årige og for voksne.

    Min mening er, at det er bedre at I slår op end at I bliver i et forhold som er fyldt med frustrationer og gensidig bebrejdelse (ikke nødvendigvis sat ord på).

    Hvis I HAR sex, og det er SAMLEJE, hun ikke er klar til, så mener jeg dog at du skal nyde den sex I har og finde ro i dig selv med at I ikke boller - du og hun kan jo tilfredsstille både jer selv og den anden på et hav af andre måder.
    Hvis du gør det, så kunne jeg sagtens forestille mig, at hun lige pludselig får lyst til at bolle. Men jeg er overbevist om, at hun IKKE får lyst, hvis hun hele tiden føler at du ønsker det.
  • Indstillinger
    Jeg har tænkt lidt forkert på det, fordi jeg har kun haft kærester der har været med på det hele, derfor er det kommet som et chok at min nuværende kæreste ikke gider. Jeg har følt at hun ikke har haft lyst, fordi hun måske har en anden i tankerne som hun har tænkt sig at give sig til. Men det er nok bare fordi hun ikke er klar til det, hvilket jeg troede de fleste 16årige var. Hun har givet et "kort" blowjob til to (ikke på samme tid) som hun har fortrudt rigtig meget, også er hun bange for at fortryde, hvis hun laver noget med mig. Hun er også bange for at blive opdaget da hendes kultur forbyder hende i at have sex (hun er ikke overtroisk og går ikke med tørklæde osv. men hun vil have svært med at blive gift, hvis hun ikke er jomfru). Det med at presse hende, har jeg sagt til hende lige fra dag 1, at jeg ikke vil gøre, og jeg har hellere ikke gjort det, synes jeg selv. Jeg har blot spurgt hende, hvorfor, og hvad jeg kunne gøre for at overbevise hende om at jeg er ikke typen der bare vil i seng med hende. Hun har bare sagt til mig, at hun ikke vil snakke om det, og jeg har accepteret det. Men har prøvet at snakke med hende efterfølgende og det er lykkedes et par gange nu, men jeg fik det at vide som jeg allerede vidste.
  • Indstillinger
    Hovsa. Nu kom der lige en anden vinkel på, som ikke har været nævnt før. Din kæreste har en anden kulturel/religiøs baggrund end dig. Det kan godt være din kæreste ikke går med tørklæde, og hun og hendes familie ikke er ”overtroiske”, som du kalder det. Dette udtryk fortæller mig i øvrigt, at du ikke en gang har forsøgt at sætte dig ind i hendes baggrund og hendes grunde for at sige nej til dig, og det fortæller igen, at den kærlighed kan da ikke være særlig hed. Var den det, ville det være fuldstændigt naturligt for dig at forstå hendes begrundelser. Nu kalder du det endda, at hun ikke "gider".
    Hendes familie er dog så ”overtroiske”, at hun er bange for at det skulle blive opdaget. Er du overhovedet klar over, hvilken katastrofe det ville være – ikke bare for din kæreste – men hele hendes familie, hvis ikke hun er jomfru på bryllupsnatten?

    Du skriver også at du fra første dag har sagt til hende, at du ikke vil presse hende, men du fortæller også, at I har været oppe at skændes over det, og at ” hun skal altså også vide at når hun går ind i et seriøst forhold følger der nogle ting med.”

    Hvis ikke det er at presse, og endda presse ret så hårdt, ja,så ved jeg ganske enkelt ikke, hvad man så skal kalde det. Du er i fuld gang med at ødelægge hele hendes liv ved at presse hende til noget, der i den grad ikke er rigtigt for hende. Er du klar over det? Jeg tror på, at hun er rigtig, rigtig glad for dig – og endda også har lyst til dig, men i hendes verden er det simpelt hen så forkert, som det overhovedet kan være. For dig er det ”bare” en kæreste, som du er glad for og dyrker sex med, indtil du eller I bliver trætte af det, og så stopper og går videre til den næste, indtil man er blevet voksen og måske så finder den, man vil leve livet sammen med, men sådan er det slet, slet ikke for hende. Det kan godt være hun både er født og opvokset her i landet – måske hendes forældre også er det, men alligevel er det en helt anden verden. Hvis du vil hende, så sæt dig dog ind i det.

    Hvis ikke du stikker piben ind nu og respekterer 100% at hun altså ikke vil dyrke sex med dig, så kan du risikere at ødelægge hele hendes liv. Er du klar over det? Hvis hendes familie finder ud af, at hun måske alligevel er blevet presset til at miste sin jomfrudom til dig, så kan det være en katastrofe for både pigen og hele hendes familie, ja måske endda også for dig. Det kan godt være, du mener, du elsker hende, men så bør du da sætte dig bare lidt ind i hendes liv og den måde hun har lært at se livet på.

    Enten har du et platonisk forhold til hende, hvor der altså ikke er sex, eller også gør du det forbi, og finder en pige med samme indstilling til den slags, som dig selv.

    Sådan er det.
  • Indstillinger
    Du skriver, at du har prøvet at forklare hende, at du ikke er en der bare vil have sex med hende.
    Det betyder ikke en fløjtende fis når det har at gøre med hendes (religiøse?) overbevisning.

    Det der betyder noget er, at hun først vil/kan have sex når hun er blevet gift, og I skal nu en gang næppe giftes, vel? Og selv hvis I skulle, ville I først kunne have sex når I var blevet gift.
    Slut færdig.

    Hun har bevæget sig ind på det seksuelle område med to andre fyre som hun har givet blowjob, og det har hun det rigtig dårligt med.
    Derfor skal hun på intet tidspunkt bevæge sig ind på det seksuelle område igen før hun selv mener at det er passende.
    Og det lyder som om, at det betyder når hun bliver gift - måske hun skifter mening om en håndfuld år, men lige nu er I så unge, at mange andre piger heller ikke ville have sex med dig selvom de ikke havde en forestilling om at det hører til ægteskabet; simpelthen bare fordi de ikke var klar.

    Hvad mener du med, at hun ikke går med tørklæde eller er overtroisk???

    Hvad er hendes overbevisning??? Er hun muslim selvom hun ikke går med tørklæde? Er hun stærkt kristen? Eller...????

    Overtro er når man tror, at det at giver 7 års ulykke at smadre et spejl, at det betyder uheld at gå under en stige eller at det at sidde 13 til bords og spise betyder at en af dem vil dø indenfor det år...

    Man kan godt være stærkt troende muslim uden at gå med tørklæde.

    Visse typer kristne har heller ikke sex før ægteskab.

    Nogen er bare af den overbevisning at sex skal være noget helt særligt man har med sin ægtefælle, selvom det ikke er på grund af religion.

    Og så er der dem, der simpelthen bare ikke er parate til at have sex i en alder af 16 år.

    Din kæreste er som hun er, og hun har den overbevisning omkring sex som hun har. Uanset om det er at hun ikke er klar til sex endnu og først bliver det om nogle år eller det drejer sig om religion.
    Man kan ikke lave om på folk. Det her er en del af hende. Ergo er det DEN pige du er kærester med, og som Lotte siger, så bør du nok overveje meget grundigt, om du skal finde en kæreste der lever op til dine forventninger i stedet for at være sammen med en du ikke respekterer/forstår.
  • Indstillinger
    Hej har du tænkt på at din kærste kan blive dårligere stillet , hvis hendes mødom er i tu før ægteskab , hvis hun har en anden tro . og hendes familie stammer fra en andet land. er det ikke sikkeret de aceptere at i er sammen . hvis du ikke aceptere hun ikke må have samleje før ægteskab. kommer hun i klemme i sin regligion og familie. så hvis du elsker og respektere hende .venter i sammen. og du er hende tro . vær mod andre som du selv vil have de skal være mod dig. Nogle gange må man give fuglen sin frihed igen . og lad den vælge hvor den vil flyve hen. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.