Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hvad fejler jeg? :s

2»

Kommentarer

• Jeg tror faktisk at begge dele kan testes ved sådan et lille prik i fingerspidsen hvor der kommer en enkelt dråbe blod der puttes på en strimmel papir og i en maskine.
    Tror jeg nok :)

--

Hvorfor tror du ikke din mor vil bryde sig om du skal til lægen? Det håber jeg da så sandelig ikke er rigtigt.
    Du har det dårligt, så naturligvis skal du til lægen!

I kan eventuelt bare ringe til en anden læge end den du har nu og spørge om I kan få lov at komme derop. I kan sige, at I gerne vil skifte læge, og godt kunne tænke jer at møde lægen der inden I skifter...
    På den måde kommer du til lægen OG du/I får mødt en anden læge I kan finde ud af om I har større tillid til så I kan skifte til denne.
  • Hej ved en normal blodsukker test samt blod procent plejer lægerne at lave et stik i fingeren og derfra tage det blod de skal bruge. lægen har en apperat så du somregl får svar med det samme. men hvis du er syg og der er andet de vil undesøge får du en blodprøve. du kan bede om at de bruger en butterfly når de tager blodprøven i armen. Hvis din praktiserende læge er i et komponilægehus med flere læger. har du lov til at bruge en af hans kolegaer i det samme hus. måske er der en kvindelig læge du heller vil ind til . Hvis du ringer til læge sekrætæren kan hun eller han finde en tid til dig hos en af de andre læger. Det kan ikke ungåes at det går dig på med kammeraterne at de ikke vil dig. Men prøv at tænke inde i dit hoved at det er dem der har et problem. og de måske ikke er opdraget til at behandle andre menneske , på en pæn måde. du kan prøve at sige hej til dem som er dumme når du møder dem . måske svare de ikke. men med mellemrum siger du hej igen . og behandler korekt. så de ikke kan sige noget dumt om dig. jeg ved godt man kan være bange i mens det står på. måske er de misundelig på at du er så god til gymnastik. dem der mobber dig har måske ikke nogen rigtige venner og er nød til at mobbe for de ikke selv mister det de tror de har. Jeg har stoppet min mobber igennem 7 år. ved at få mod til at skælde ham ud . og løbe efter ham . for jeg var så gal på ham. han fik der respekt for mig og gjorde mig ikke noget siden. held og lykke med dig
  • Hej Matilde

Nu har du jo fået en del svar, så jeg kan nok ikke tilføre noget nyt.

Det er vigtigt, hvordan du har det med dine forældre – om du kan tale rimeligt åbent med dem. Hvis du kan det, synes jeg, at det er vigtigt, at I sammen finder ud af, hvordan I håndterer problemerne med skolen, indtil sommerferien. Det er svært (eller umuligt) at få det bedre, hvis man hver dag skal tvinge sig selv til at klare noget, der er belastende og nedbrydende.

Det er også vigtigt, at de vil hjælpe dig med at skifte læge, når det er det, du ønsker.

Selv den bedste læge kan komme til at fejldiagnosticere, så jeg synes mere, det handler om, at man generelt har tillid til sin læge og at der er en god kemi, så man kan være åben og ærlig og ved, at han/hun lytter og prøver at hjælpe.

Du tror ikke, at din mor vil synes om, at du skal til lægen. Du må have nogle grunde til at antage det, men har hun sagt noget i den retning? Hvad tror du, der ville ske, hvis du sagde det til hende? Du ved jo bedre end din mor, om du har brug for at komme til lægen.
    Du kan godt selv bestille tid.

Faktisk så spiller dit forhold til dine forældre en meget stor rolle for, hvordan du generelt har det. Hvis du har problemer i forhold til dem, vil det også kunne påvirke din helbredstilstand.

Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.