Hej jeg er født i 1968. jeg legede som helt lille . og afløste min søsters arbejde i marken , med at køre tr aktor. da jeg var 6 år. min far var landmand. og havde brug for alle hans 5 børn til at hjælpe i marken og stalden. jo ældre jeg blev . jo mere skulle jeg stå til rådighed og køre traktor . så jeg har brugt rigtig mange timer hver dag . og ventet på at de voksende havde gjort det de skulle , så jeg kunne køre . bare lidt. og igen på ny vente til jeg fik besked på at køre. Det er stortset det jeg har gjort til jeg var tenager og stornok til at harve . tromle. Jeg arbejde også i stalden. vi søskende har alle prøvet det. og vi kunne ikke sige nej vi vil ikke. som 6 årig var jeg stolt over at få æren over at køre traktor. og min far kunne være stolt af mig. Selvom jeg nu er voksen mangler jeg stadig at lege , og have det sjovt. for det er jeg gået glip af som barn. Som barn. var jeg meget sammen med dyr. i stedet for andre børn. Jeg oplevede at da jeg kom i skole . at de andre børn i min klasse . der boede på landet. også hjalp i marken efter skoletid, mens de piger der boede i byen , gik med aviser eller gik til gymnastik, folkedans. eller håndbold. Jeg oplever at den årgang mine børn har fra år 2000 og frem . får at vide de skal lege mens de er små . og de ikke skal bekymre sig om hvad deres bror eller søster laver de skal lære kun at tænke på sig selv. De lærer helt fra dagpleje at være børn . der kun tænker på sig selv. Hvis et andet barn, tager legetøjet fra det første barn. skal det andet barn ligge , det tilbage til det første barn igen. og der efter finde en ny ting. så barnet gerne skulle bevare sin selvtillid. og respekt fra det andet barn. spider68
Kommentarer