Hjem Lever, nyrer og urinveje Inkontinens

Slap blære

2»

Kommentarer

  • Hejsa.

    Ja min erfaring er at effekten er bedre ved at træne mavemusklerne - for at styrke disse - og så giver det side gevinsten, at man også får styrket musklerne omkring blæren.

    Det er da i hvert fald værd at prøve - ved så ikke om du allerede som gymnast, laver forskellige øvelser for ryg og mave. Men jeg har opnået god efftekt ved blot at træne et par gange i ugen, og også rimelig hurtig effekt - vel ca. 1 måneds forløb.
  • Træning af musklerne er også godt. Jeg kunne mærke den øvelse tog fat de rigtige steder, men jeg gad ikke blive ved. Skam mig.

    Jeg har lavet mange knibeøvelser før i tiden, men de hjalp ikke mig en døjt.
    Men jeg har til min store glæde opdaget at membrasin har en virkelig god effekt.
  • Jeg har døjet med problemet i mange år. Jeg kunne ikke nå på toilettet, uden at der kom en tår i trusserne.
    Jeg har lavet bækkenbundsøvelser, og ved jeg har gjort dem rigtigt. Man skal have fat i musklerne helt nede i bunden af bækkenet og ligesom løfte dem op.
    For nogle måneder siden tog jeg en snak med min læge. Det viste sig efter et par dage med at skrive ned hvor meget jeg drak, og hvor meget der kom ud igen, hvor mange gange jeg skulle på toilettet o.s.v., at jeg havde det der kaldes en stresset blære.
    Jeg fik medicin for det. Knibeøvelser eller bækkenbundstræning hjælper ikke her.
    Medicinen hjalp med det samme, det hele er blevet normalt. Jeg gik med det i mere end 30 år. Så det er en rigtig god løsning jeg fik.
    Bækkenbundsøvelser er stadigvæk godt at gøre. Det holder underlivsorganerne på sin plads, også selv om man er oppe i årene.
    Lægen forklarede mig, at en stressblære har intet at gøre med noget psykisk, men er noget fysisk, som man altså heller ikke kan træne væk.
  • Hej Victoria,
    jeg har det ligesom du har haft det.
    Hvad hedder den medicin ?
    mvh
  • Medicin for stressblære.
    Den hedder Vesicare 5 mg.
    I begyndelsen blev jeg tør i munden, men det er overstået. Jeg får kun laveste dosis, og det virkede lige med et samme.
    Det er simpelthen så dejligt, at blæren "opfører" sig normalt.
    Håber du kan få en snak med din læge om problemet.
    Hilsen Victoria
  • hej :)
    jeg har har samme problem, jeg har haft det siden jeg var 10 år. jeg er 14 nu. det er bare det at når jeg vil tisse så må jeg krysse mine ben og så står jeg der og tramper og dander fra side til side for at få det vekk, jeg kan ikke tage benene fra hinanden ellers kommer alt tisset ud, men når det er gået over igen må jeg løbe ind på toilettet for det ikke skal komme igen,men da jeg setter mig, kommer der næsten intet ud og jeg får ondt i trullen når jeg er færdig med at tisse, så går jeg rundt med dette meget ubehagelige følelse og har lidt ondt. det er meget pineligt, i skolen må jeg standse det jeg gør og stille mig sådan og så spørger alle hvad jeg laver og jeg siger bare at jeg danser.
    jeg sagde det til mine forældre i sidste år, og de siger bare at jeg skal drikke C-vitamin og spænde i dernede. Det har ikke hjulpet. vi troede det var blærebetændelse men vi gik til lægnen 3 gange med mitt urin, men de kunne ikke se noget betændelse i det. Så hvad skal jeg gøre? er det det samme som dem deroppe hvis det gør ondt hos mig?

    p.s. undskyld, jeg bor på Færøerne, jeg er ikke så god til dansk :P
  • Hej piger.
    Jeg skrev mit indlæg under island26 for mange år siden. Jeg har stadig ikke problemer med at holde mig, tidligere måtte jeg enkelte gange sætte mig i haven, hvis døren var låst når jeg kom hjem. Og det er 12 år siden jeg havde problemer. Jeg har gået til gymnastik, og i en del år cyklet motionsracer. Nu bruger jeg hola hop ring 20 min hver lørdag formiddag når der er Mads og Monopolet. Jeg kan jo ikke tørre støv af i flere timer. Start med 1 min feks 5 gange og husk hver vej. Og evt med det ene ben lidt foran det andet.
    ja det er nok svært at få lavet mavebøjninger derhjemme.

    Men prøv hola hop -det er også godt for figuren. Knibe øvelser hjælper ikke, hvis ikke mavemusklerne er trænede...

    ren win win
  • Er du sikker på at du har lavet dem rigtigt? Jeg ved det fra mig selv og jeg fik at vide fra min kommune at jeg skulle kigge på knib.dk De har et gratis træningsprogram jeg har være super glad for. Det har hjulpet mig meget

Log in eller Registrér for at kommentere.