Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

BMI på 27,5 - Ønsker vægttab nu!

Redigeret 26 november, 2012, 18:38 i Åben debat om overvægt
Jeg er en ung pige på 23 som har problem med overvægt.

Jeg er 170cm høj og vejer ca 79 kg, så jeg har en del kilo som jeg ønsker at tabe, og jo før jo bedre...

Har tidligere i dag været inde på www.bmiberegner.dk og beregne mit BMI, og det viser at jeg har et BMI på ca. 27,3.

Der var også en reklame på www.bmiberegner.dk for et produkt som hedder Corexin. Har ikke bestilt det endnu, men kunne godt overveje at prøve det, for at se om det kunne hjælpe mig med at tabe nogle af de kilo jeg ønsker at tabe.

Ville dog gerne høre om der er nogen der har erfaring med Corexin, og hvad fordelene og ulemperne er ved det?

Jeg er nu meget bevidst om min kost nu, og træner 2-3 gange om ugen, men synes ikke at det giver så meget virkning endnu...

Hilsen
Lærke
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er bevidst om din kost og motionerer, men synes ikke, det giver så meget endnu.

    Hvad mener du helt konkret med det?

    Et sundt og fornuftigt vægttab bør faktisk ikke være mere end 500 g om ugen i gennemsnit. Den der med at tabe en masse kilo på meget kort tid er ikke den bedste løsning.

    Husk - det har taget tid at få kiloene på - det tager også tid at få dem væk igen.

    Jeg kender ikke det nævnte middel, men det er ikke nogen piller, man taber sig af, det er kostændring og motion.

    Hvad har du tilført den, og hvad har du taget fra den - altså kosten?
  • Indstillinger
    lotte123lotte123
    Redigeret 28 februar, 2011, 11:39
    Prøvede lige at google de piller, du spørger om. Tal med din læge, før du begynder. Noget tyder på, at de ikke er helt i orden, og der har været indberetninger omkring midlet.

    Pas i det hele taget på med de der "vidundermidler". De er ikke alle lige ufarlige.
  • Indstillinger
    Hej Lærke!

    Livsstilsændring er svaret.... ikke piller og pulver.
    Kostomlægning og bevidsthed omkring din livsstil er starten til et nyt liv.
    Og det går hurtigere den rigtige vej end du nok lige tror. Det er samtidig medvirkende til en gladere hverdag, hvor du selv har taget ansvaret og derved kontrollen.
    Det eneste det kræver er ønsket om forandring.

    http://www.kost-coach.com

    Der kan du få hele "pakken". Coaching og kostvejledningen til at kickstarte dit nye liv.... og der er altid et godt tilbud.

    Corexin har jeg ikke hørt forfærdeligt meget godt om. Kun mavekneb og diarré :(
  • Indstillinger
    Tak for det hurtige svar :)

    Jamen det jeg mener er nok at jeg gerne vil se en hurtigere effekt end det der bare sker ved at ændre min kost og lidt mere motion. Så derfor søger jeg måske lidt den nemme vej til at give mig et kick-start og så ellers fortsætte med min mere sunde kost og mere og mere motion...

    Har bare hørt så meget om sådan nogle slankeprodukter, og vil helst ik begynde på noget som har en masse bivirkninger.

    Så tænkte at der måske var nogen som havde prøvet Corexin, og kunne fortælle om de fordele og måske ulemper det kan have.

    Lærke
  • Indstillinger
    Hej igen!

    Nu er der ikke nogen hurtige løsninger der samtidig er vedvarende. Det håber jeg du er klar over. Så var der ingen i verden der var overvægtige!!!!!

    Tror du skal være mere specifik i din beskrivelse af at leve sundt, som en anden også er inde på.
  • Indstillinger
    En kur, som jeg har set bevis på virker, er at spise kød og grøntsager. Man kan jo stege kød og grønt. Fedtstof gør intet.
    Bacon og spejlæg til morgenmad. Men kun det. Ikke brød til.
    Hun tabte sig meget hurtigt og det holder endnu.

    Om det er sundt har jeg ingen anelse om.
  • Indstillinger
    Godmorgen!

    Den kur du taler om her er en kur baseret på proteiner og fibre.
    Det er bestemt noget der virker på vægttab. Og ja, fedt skal man ikke frygte. Der er bare forskel på fedt og hvor sunde de forskellige fedtstoffer er.
    De fedtstoffer der er flydende i stuetemperatur er de sunde fedstoffer. Altså olier. Derudover er det vegetabilske, altså eks. avokado.

    Helt konkret handler det ikke om hvad du spiser, men hvor meget du spiser. Så spis ikke mere end du forbrænder. Og det er her det bliver svært og her mange kører af sporet.
    I princippet kan du spise 10 chokoladeskildepadder eller 5 kg broccoli. Det giver det samme på kcal. skalaen. Mange er nok enige om at det er sjovere at spise skildepadderne :) det er bare ikke hensigtsmæssigt, da de ofte spises ud over alm kost.
  • Indstillinger
    Tak for alle jeres indlæg til dette emne. Jeg har forsøgt at bruge de tips i dagligdagen, og spiser bestemt også mere fornuftigt nu, og med mere motion håber jeg at det kan give en effekt, snart...

    Jeg vejer mig jævnligt, og tester mit BMI, men indtil nu har jeg ik rigtig fået noget effekt ud af det...

    Så lige et hurtig spørgsmål til:

    Hvor lidt kcal. skal man indtage for at det kan give en effekt til at tabe vægt?

    Har læst mig lidt frem til at et normal indtag af kcal. for en kvinde er ca 2000 kcal, men går jo lidt ud fra at jeg så nok skal have lidt mindre for at tabe mig...

    Hilsen

    Lærke
  • Indstillinger
    Hej :-)

    Som tidligere nævnt, er det vigtigt at sætte det hele lidt i system. Der er netop ingen nemme udveje og løsninger hvis du ønsker et permanent vægttab.

    Mit råd til dig vil være, at du melder dig ind på én af de mange sundhedsportaler. F.eks. kan du på http://www.viivaa.dk/ dagligt indtaste din mad og motion, og få lynhurtigt feedback.

    De har i øvrigt også en hel masse artikler og et ekspertpanel, så du bør også kunne få svar på mange af dine øvrige spørgsmål derinde.

    Slutteligt, er det vigtigt du har støtte på hjemmefronten, hvis dit vægttab skal lykkedes. Det at tabe sig kan være lidt af en kamp, og du er stærkere hvis du mærker støtten fra andre :-)
  • Indstillinger
    Hej

    Ved ikke om du stadig søger råd om vægttab og kalorieindtag.

    ;-)

    Men hvis du gør, så besøg denne side: madlog.dk

    Den er super, der kan du beregne alt alt muligt, der gør det nemt at styre indtag og forbrænding.

    God fornøjelse
Log in eller Registrér for at kommentere.