Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HIV?

Redigeret 16 september, 2011, 17:13 i Åben debat om kønssygdomme
Hej

Jeg skriver fordi jeg er virkelig bange for at jeg har HIV. Har tænkt over det længe, men tør ikke at få taget en test, da jeg er bange for at få svaret af vide.

Har i en lang periode gået og været træt, og her for nogle dage siden opdagede jeg at jeg har nogle røde prikker i ganen, hvilket muligvis kan være tegn på svamp.

Jeg googler straks træthed og svamp i munden, og en masse sider med HIV dukker op.

Kan svamp i munden komme af andre grunde end HIV?
Det skal lige siges, at jeg hverken er forkølet eller lige har været syg, så svampen kan ikke skyldes det.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Camilla

    Dine symptomer kan skyldes mange ting. Jeg var selv meget bange i sidste uge for, om der var noget galt med mig og overvejede af flere omgange at tage til lægen og få gjort noget ved det.. Jeg gik og undersøgte mig selv i munden og googlede det ene problem efter det andet til jeg var ved at blive sindssyg. Det er ikke det værd, man mister livsglæden ved at gå og bekymre sig non-stop om HIV. Det er bedre at få det overstået (og opdaget i tide hvis uheldet skulle være ude), og det tog i mit tilfælde 3 dage at få svaret. Hvis din læge også tager en alm. blodprøve kan han måle de hvide blodlegemer endnu hurtigere, så du kan slappe af igen..
    Slå koldt vand i blodet og kom til lægen, det er det eneste der kan få din bekymring helt ud af verden :-)
  • Indstillinger
    Bliver ked af at her nu er to mere som bilder sig selv ind at de måske har HIV. Sandsynligheden er ekstremt lille.

    Jeg har givet en anden med samme angst mange lange svar.
    Læs det lige igennem: viewtopic.php?f=85&t=25621
  • Indstillinger
    Jeg har alle symptomer på hiv! Ømme led, træthed, forviring.. Det startede med en influenza lignende sygdom... Fik ømme led og diarre høj feber. Nu har jeg haft det sådan i 3 uger!! Jeg er sikker på jeg har det. Hjælp!!!
  • Indstillinger
    Du havde influenzasymptomer og diaré. Begge dele dræner en for energi, og når man er udkørt, bliver man let konfus.

    Angst for en sygdom kan også i sig selv give symptomer.

    Når du har været syg/småsyg i 3 uger bør du under alle omstændigheder til lægen så det kan blive undersøgt om du skal have penicillin, og hvis der er risiko for at du har HIV, skal du da få taget en HIV-test, så du kan få afklaring.

    Er der nogen grund til din mistanke andet end at du har haft disse symptomer, slået symptomerne op på nettet og er faldet over, at nogle få får influenzalignende symptomer et par uger efter smitte???

    Uanset hvad, så skal du ringe til lægen i morgen i stedet for at gå og plage dig selv.
  • Indstillinger
    Jeg havde ubeskyttet sex for ca 1-2 mdr siden. Jeg har aldrig i mit liv tænkt på hiv. Lige indtil jeg fik influenza lignende symptomer, rigtig stærke smerter i knæ led og ankler. Det føltes ligesom sidst i en graviditet hvor ens fødder og ben bare er total tunge og ømme. Mit knæ hævede op til dobbelt størrelse, fik diarre og høj feber. Jeg blev indlagt et døgn på sygehuset hvor de tog et hav af prøver fra mit knæ og tonsvis af blodprøver! Det eneste de ku konkludere var at keg havde ømme led og væske i knæet pga en VIRUS i kroppen! Den virus ved de stadig ikke hva er. Så var det jeg kom i tanke om hiv.. Det skal lige siges jeg har været psykisk stresset de sidste 2-3 mdr så sner ikk om det kan ha noget med det at gøre. I al fald, alle de symptomer der er på hiv, har jeg. Ledsmerter, hovedpine, forvirring, træthed, hævede lymfe kirtler. :(:(:(
  • Indstillinger
    hej pige det kan også være symtomer på kysse syge det har også de symtomer som influensa . og med hævede kirtler. ondt i kroppen og led. det er mere slem end influenza . og du vil være meget træt , der er støre chance for at blive smittet med kysse syge, da den er ret almindelig blandt, børn og unge mennesker. hvor aids skal man virkelig være uheldig hvis man bliver smittet. Lægerne siger du har en virus i kroppen . og der skal gå over 1 måned fra du er smittet til sygdommen virkelig for alvor bryder ud og den kan ses og måles. hvis du har kysse syge vil du få ondt i venstre side hvor milten sidder . den bliver forstørret når man har sygdommen og alle kirtler i kroppen hæver. de begynder at bekæmpe din virus. Det samme gør din feber . den skal dræbe sygdommen. hvis det er kysse syge er der ikke medicin der hjælper. nogle læger giver aligevel pencilin. Men du kan få anvist at tage smertestillende fra lægen og når det gør ekstra ondt, kan recept smertestillende der er kraftigere være nødvendig. Denne sygdom varer fra 4 til 6 måneder. så få nogen til at passe dig. imens du er syg. Få en blodprøve og se om der er hiv. samt en til kyssesyge og se hvad den siger. håber snart du er frisk igen god bedring
  • Indstillinger
    Spider.... Gud hvor er jeg glad for du har fået mig på andre tanker!! Som om der lige blev lettet ti tons fra mine skuldre! Jeg har en tid hos lægen på mandag. Til blodprøver for hiv, og celle forandringer i blodet. Og så vil hun teste mig for noget kræft halløj. Måske jeg lige sku nævne kysse syge:) .. Jeg har to små børn som jeg gerne sku være der for de næste mange år, så glæder mig til at få svar på prøverne næste torsdag. :) men.. Tænk nu hvis... ( kan ikk lad være med at ha den tanke )
  • Indstillinger
    Pigen tak det er godt du er mere roligt nu. jeg har selv for 4 ½ år været det samme igennem med prøver om det kunne være kræft. du bliver evt også tilbudt mamagrafi af brysterne for en sikkerheds skyld. Der var jeg meget nervøs for reslutatet. da man kan mærke mælke kirtler og ikke ved om det er noget der skal være der. for det er svært at mærke forskel. men der var gode reslutater. de måler også dit blod om der er forandringer der hentyder til kræft. og det er betryggende for dig at lægen undersøger dig for det, så du ikke skal gå og tænke om der kan være noget. Jeg tænker nu hvor du har 2 børn om du også for nyelig har fået celleskrab i livmoder halsen. Bare rutine tjek . hver 3 år. vi er flere der er smittet , med den virus der giver livmoder halskræft. Når alle lymfekirtlerne i kroppen hæver , tager lægerne rutine tjek for kræft. for en sikkerheds skyld for patienten. Men jeg tænker du selv har 2 børn , enten en af dem har været syg med smitte eller der hvor dine børn går i skole hvis du har hentet dem i skole, eller sfo. der kan du være kommet i nærheden af smitte med kysse syge. Mange børn bliver slet ikke synlig syge og forældrene ser ikke at barnet er syg med kyssesyge. men er man over 20 år når man bliver smittet bliver man extra meget, hårdt angrebet. og syg i lang tid. op til 6 måneder , hvor de 3 måneder kan være at ligge i sengen, af træthed, og smerte , hævede kirtler. har du også hævede kirtler på halsen . håber du får gode reslutater ved lægen . tænk positiv mens du venter på svar. og håb på det er gode svar. Jeg er selv testet for hiv ca 4 gange. hver gang jeg var bange jeg var smittet, var der ikke noget, så tror man skal meget uheldigt hvis det lige skal være hiv. hvis det ikke er udsatte grupper man har sex med, som nakomaner. homosexuelle i storby milijø. mennesker der kommer fra afrika. hvor hiv er meget udbredt. men en god ide når du får ny kærste er at i begge er testet for hiv og får papir på det. samt klamydia og andre kønssygdomme, så man ikke smitter hinanden. Så vidt jeg forstod at lægen fortalte mig , smitter vi kvinder også vores kærste. ved sex, hvis vi er blevet smittet fra en anden mand af det virus der giver celleforandring til livmoderhals kræft. og det glemmer vi kvinder nok lidt.held og lykke
  • Indstillinger
    OMG!!!! Livmorhalskræft?! Kan det være DET jeg har???! Hva er symptomerne på det? ... Suk! Ny ting at tænke over. Har aldrig fået taget sådan et skrab? Er aldrig blevet tilbudt det.. Åh nej altså! Tænk hvis jeg har kræft :'(
  • Indstillinger
    OMG!!!! Livmorhalskræft?! Kan det være DET jeg har???! Hva er symptomerne på det? ... Suk! Ny ting at tænke over. Har aldrig fået taget sådan et skrab? Er aldrig blevet tilbudt det.. Åh nej altså! Tænk hvis jeg har kræft :'(
Log in eller Registrér for at kommentere.