HIV?
Hej
Jeg skriver fordi jeg er virkelig bange for at jeg har HIV. Har tænkt over det længe, men tør ikke at få taget en test, da jeg er bange for at få svaret af vide.
Har i en lang periode gået og været træt, og her for nogle dage siden opdagede jeg at jeg har nogle røde prikker i ganen, hvilket muligvis kan være tegn på svamp.
Jeg googler straks træthed og svamp i munden, og en masse sider med HIV dukker op.
Kan svamp i munden komme af andre grunde end HIV?
Det skal lige siges, at jeg hverken er forkølet eller lige har været syg, så svampen kan ikke skyldes det.
Jeg skriver fordi jeg er virkelig bange for at jeg har HIV. Har tænkt over det længe, men tør ikke at få taget en test, da jeg er bange for at få svaret af vide.
Har i en lang periode gået og været træt, og her for nogle dage siden opdagede jeg at jeg har nogle røde prikker i ganen, hvilket muligvis kan være tegn på svamp.
Jeg googler straks træthed og svamp i munden, og en masse sider med HIV dukker op.
Kan svamp i munden komme af andre grunde end HIV?
Det skal lige siges, at jeg hverken er forkølet eller lige har været syg, så svampen kan ikke skyldes det.
Kommentarer
Dine symptomer kan skyldes mange ting. Jeg var selv meget bange i sidste uge for, om der var noget galt med mig og overvejede af flere omgange at tage til lægen og få gjort noget ved det.. Jeg gik og undersøgte mig selv i munden og googlede det ene problem efter det andet til jeg var ved at blive sindssyg. Det er ikke det værd, man mister livsglæden ved at gå og bekymre sig non-stop om HIV. Det er bedre at få det overstået (og opdaget i tide hvis uheldet skulle være ude), og det tog i mit tilfælde 3 dage at få svaret. Hvis din læge også tager en alm. blodprøve kan han måle de hvide blodlegemer endnu hurtigere, så du kan slappe af igen..
Slå koldt vand i blodet og kom til lægen, det er det eneste der kan få din bekymring helt ud af verden :-)
Jeg har givet en anden med samme angst mange lange svar.
Læs det lige igennem: viewtopic.php?f=85&t=25621
Angst for en sygdom kan også i sig selv give symptomer.
Når du har været syg/småsyg i 3 uger bør du under alle omstændigheder til lægen så det kan blive undersøgt om du skal have penicillin, og hvis der er risiko for at du har HIV, skal du da få taget en HIV-test, så du kan få afklaring.
Er der nogen grund til din mistanke andet end at du har haft disse symptomer, slået symptomerne op på nettet og er faldet over, at nogle få får influenzalignende symptomer et par uger efter smitte???
Uanset hvad, så skal du ringe til lægen i morgen i stedet for at gå og plage dig selv.