Hjem Astma og allergi Allergi

Alnok virker ikke mere

Redigeret 15 november, 2014, 09:18 i Allergi
Hej.
Jeg har haft nældefeber i snart et år, og fået at vide jeg kan tage Alnok tabletter for det. Jeg ved ikke hvorfor jeg får nældefeber, jeg har holdt dagbog over hvad jeg spiser, hvad jeg bruger af shampoo osv., det hele. Men det kommer nu hver dag. Og jeg har nu taget Alnok hver dag, og nu får jeg nældefeber selvom jeg tager tabletterne, samt hævelser i ansigt, som hvis jeg slet ikke tog dem.
Er der nogen der har prøvet det. Jeg ved ikke hvad jeg nu skal gøre, for jeg er jo hævet og rød i ansigt og over hele kroppen hver dag- Også når jeg ikke har spist. Jeg har også fået taget en blodprøve om mange ting hvor jeg ikke har allergi for noget af det.
Kan Alnok godt pludselig holde op med at virke? Eller er der måske noget galt med dem jeg har? For de virkede fint i starten.
Jeg har det tit når jeg vågner om morgenen. Jeg tager nu fast alnok hver eneste dag, for at det ikke skal være helt galt, for det brænder og sbier når det er der. Men nu hvor de ikke virker mere, ved jeg ikke mere hvad jeg skal, og hvad det kan være.
«13

Kommentarer

  • Hej Nadja

    Mit bedste råd til dig er, at få din læge til at give dig en henvisning til en hudlæge.

    Men inden da synes jeg, at du skal spørge på apoteket om den manglende virkning af Alnok. Jeg tror ikke, at der er noget galt med dem, men da de ikke virker mere, skal du måske prøve noget andet antihistamin.

    Jeg tænker, at du jo nok har udviklet kronisk nældefeber, og det kan være meget svært at finde den udløsende faktor.

    Tager du nogen form for medicin f.eks. acetylsyrepræparater. Måske får du nældefeber af husstøvmider. Har du fået taget priktester af din læge, for der er mange ting som farvestoffer og konserveringsmidler, som du måske ikke tåler så godt. Det kan også være et krydderi, så der er mange muligheder.

    Det er en jungle at finde årsagen, dette ved jeg da min ene datter havde kronisk nældefeber som helt ung. Da hun stoppede med at drikke mælk forsvandt nældefeberen, og har aldrig haft det siden.

    Jeg kan desværre ikke råde dig bedre, men jeg ved hvor forfærdeligt du har det.

    Hilsen Sofie
  • Jeg har en henvisning, og en tid. Men jeg skal vente en måned. Og har nu helt hævet ansigt. Og jeg har fået priktest. Der var en af dem husstøvmider, og de var alle negative, inkl. mælk. Jeg har haft en diæt igang, hvor jeg ikke hat rørt mælk, ost osv. Men fik det alligevel. Men har det som regel når jeg vågner om morgenen, så i løbet af at jeg sover. Jeg har gjort alt synes jeg. Men så ikke spurgt om medicinen på apoteket, idet de har virket til nu. Har lige købt 60 mere.
  • Det er også vigtigt, at du holder øje med en anden type stressfaktorer. Stressfaktorer behøver ikke kun at være mad, støvmider etc. Det kan være ting i dit liv, du ikke har det godt med (f.eks. dit arejdsliv, endomhed, angst etc., etc.). Værst er det, hvis det vi ikke har det godt med er os selv og andre mennesker.

    Det kan lyde lidt søgt, men ikke desto mindre er følelsesmæssig stress en årsag til mange lidelser og sygdomme. Jeg ved, at mange mennesker stejler, når de hører denne indfaldsvinkel men det er den, der befriede mig for 33 års kronisk sygdom. Ifald du har lyst til at arbejde i den retning, så er det en psykolog eller terapeut og ikke en hudlæge, der måske kan hjælpe dig videre. For mit eget vedkommende var det hypnoterapi, der kurerede mig for min fysiske lidelse - selvom læger og neurologer sagde, at den var uhelbredelig og intet havde med psyken at gøre.

    For øvrigt blev min lidelse i sin tid også værre og værre til den til sidst blev kronisk. Samtidigt holdt medicinen op med at hjælpe. Jeg havde fornemmelsen af, at det var min underbevidsthed, der ville fortælle mig, at nu skulle jeg altså finde ud af, hvad det her virkeligt handlede om. Det gjorde jeg og lidelsen forsvandt.


    Hilsen Helene
  • Hvad kan være et acetylsyrepræparat?
  • Godt at du har fået en henvisning til speciallæge. Indtil da må du nok væbne dig med tålmodighed, men jeg forstår godt, hvis du er frustreret over den lange ventetid.

    Men jeg ved også at en priktest og blodprøver ikke altid er nok, der kan være falsk negative reaktioner selvom det er noget man ikke tåler. Det er noget med at ekstraktet ikke indeholder tilstrækkelig allergen, der kan udløse reaktion, eller hvis du har taget et lægemiddel, der hæmmer hudens evne til at reagere allergisk. Derfor må man ikke tage f.eks. antihistaminer tre dage før en test.

    Men alt dette var din læge forhåbentlig klar over:-)

    Hilsen Sofie
  • Acetylsalicylsyre findes i smertestillende medicin, såsom f.eks Magnyl.

    Hilsen Sofie
  • Ok, jeg tager kun panodil Zap hvis det skulle være. Og det er hvis jeg har hovedpine eller noget. Så det er sjældent efetrhånden. Men hvad med p piller?
  • Panodil indeholder paracetamol, og ja man kan godt være overfølsom overfor dette stof.

    P- piller er jeg ikke klar over om de kan give nældefeber men alle p-piller indeholder laktose.

    Men jeg vil nødig sidder her og spille læge, men jeg ved en del om medicin i kraft at min uddannelse.

    Helene har ret stress, men også kulde og varme kan give sig udslag i nældefeber, så det er også noget du skal tænke over, men jeg vil mene at det er sjældent.

    Hilsen Sofie
  • Jeg håber ikke det har noget med stress at gøre.
    Er der nogen der ved noget om det kan have noget forbindelse med psoriasis?
  • Er der nogen der har prøvet akupunktur for nældefeber?
Log in eller Registrér for at kommentere.