Kan I tale sammen om det, der skete i går? Altså hver især fortælle, hvad I følte i situationen og tale om, hvorfor I hver især reagerede, som I gjorde?
Og hvad kommer det så til at betyde, at du er mæt nu?
Han holder på sit, at det er helt forkert at der ikke blev ryddet op med det samme, og min veninde bare gik fra det. Hvor jeg svarer, at det er ok at blive irriteret, men nu var jeg jo ikke skredet fra det hele, og en alm pæn kommentar til at starte med, kunne have været rart, så jeg kunne give ham bekræfte ham i, at jeg nok skulle tage opvasken.
Jeg er mæt på den måde, at min krop siger fra. Mit hjerte siger jer elsker ham, men min krop er nervøs og usikker over, hans måde at reagerer på, at han bliver sur. Det er jo ikke første gang, han har udtrykt sig hurtigt. Vi er her til aften rykket fra hinanden. Jeg kunne ikke mere.
Det gør mig ondt for dig. Men hvor er jeg glad for (på dine vegne), at du har været i stand til at lytte til din krops signaler og tage konsekvensen af det, du mærkede. Du har valgt dig selv og det er det vigtigste, for du skal leve med dig selv resten af livet.
Men det gør selvfølgeligt ondt, når det ikke fungerer.
Kommentarer
Kan I tale sammen om det, der skete i går? Altså hver især fortælle, hvad I følte i situationen og tale om, hvorfor I hver især reagerede, som I gjorde?
Og hvad kommer det så til at betyde, at du er mæt nu?
KH Helene
Jeg er mæt på den måde, at min krop siger fra. Mit hjerte siger jer elsker ham, men min krop er nervøs og usikker over, hans måde at reagerer på, at han bliver sur. Det er jo ikke første gang, han har udtrykt sig hurtigt. Vi er her til aften rykket fra hinanden. Jeg kunne ikke mere.
Men det gør selvfølgeligt ondt, når det ikke fungerer.
Kærlig hilsen Helene