Hjem Diabetes Åben debat om diabetes

Kunne det være diabetes 1?

Redigeret 27 februar, 2011, 07:55 i Åben debat om diabetes
Hej, jeg er en dreng på 16. Den seneste måneds tid har jeg haft meget stor vandladningstrang. Har undersøgt hvad det kunne være på nettet og kunne det måske være diabetes. Jeg har ikke tørst eller lidt noget vægttab, eller haft andre decideret symptomer, men er nu alligevel bekymret.
Var til lægen for at få tjekket for blærebetændelse og de var det ikke. Tænkte på om de ville kunne se det i samme prøve om det var diabetes, for i så fald ville der jo ikke være grund til bekymring? Please hjælp her, er lidt lost?

Hilsen en bekymret!
«1

Kommentarer

  • hvis du skal undersøges for diabetis ---skal du have en tid om morgenen hos din læge ---du må ikke have spist morgen mad ---du får et lille prik i fingeren --så der kan komme en dråbe blod --og det undersøger de ---nemt og smerte frit----

    men en anden ting ---det er vinter og koldt er dine bukser varme nok ---der er ikke meget varme i coboy bukser ---jeg ved ikke om drenge bruger overtræks bukser ---jeg ved at mine drenge har ekstra lange underbukser når de er på ski ---sports under tøj --er populært hos dem
  • Ja okay, men burde de ikke kunne se det på min urinprøve da jeg blev tjekket for blærebetændelse? Har jo alligevel gået med det siden d. 26-27 dec.

    Hmm, har prøvet med ekstra strømper og underbukser, men kulden burde vel ikke have noget at sige? Jeg sidder jo mest inde i skolen om dagen og ellers arbejder jeg? Det ville da virke lidt mærkelig hvis det var det der var skyld i det?

    Ellers kunne jeg ikke se hvad der skulle være skyld i hyppig vandladningstrang i min alder? :/
  • nej det kan ikke måles i urin prøver --det skal være i blodet --hvis du går afsted og får det undersøgt får du svar med det samme--

    din trang til at tisse tit --kan godt skyldes kulde ---men du må ønske dig lange sports under bukser du har under dine andre bukser --

    det er der intet flovt ved ---det bruger skiløberne ----det kan godt være du ikke fryser --men du bliver kold ---
  • Hmm, okay. Troede bare man kunne se om der var sukker i urinen?
    Jeg vil også ringe til lægen imorgen, for at få et svar! For jeg det med det samme derude? Eller skal den først undersøges yderligere?

    Vil da ud og have anskaffet mig sådan nogle og så har min mor sagt jeg skal drikke tranebærssaft.
  • tranebær saft er godt for blæren --jeg tror ikke du har diabetes ---men det er godt at få undersøgt ---men hvis du nu har det ---så må du kun drikke kunstig sødet --og ikke noget med sukker

    jeg havde en læge som sagde --den bedste medicin er at få undersøgt tingene ---så man ikke danner sig nogle forkerte billeder

    har du talt med din læge om at du tror du har diabetes ----
  • Ja skal også en tur til lægen her en af de næste par dage. Kunne ikke få en tid idag? Men har hørt du kan få tjekket dit blodsukker på apoteket?

    Altså min morfar havde det, så en lille mistanke kan vel ikke undgås? Men synes da også jeg burde have andre symptomer end bare den ene her??
  • jeg forstår din nervøsitet --når det findes i familien ---derfor er det meget vigtigt at du får det rigtigt undersøgt ---jeg håber det bedste for dig --og jeg er meget spændt på udfaldet---
    du er en meget kvik dreng --der går op i og tager hånd om dit liv --
  • Mange tak, og tak for rådene!
    Jeg skal nok skrive herinde når jeg ved hvad udfaldet blev. Håber selvfølgelig på det bedste, og de fleste jeg har snakket med siger dog også at de tvivler på det er diabetes, men nu må vi se.
  • Ved en urinprøve i fht blærebetændelse er der en parameter også så jo de burde kunne se det der. Desuden er du så ung at hvis du får diab. vil du nok rimelig hurtig blive dårlig. At du ikke er specielt tørstig taler også imod. Så jeg tror ikke på diabetes:-) Held og lykke og god bedring.
  • Hej. Var ved lægen idag. De ville kun tage en ny urinprøve og der var ikke noget at se. Nu vil de sende den til dyrkning og så får jeg et svar på onsdag. Men det lader også til at de ikke er diabetes. Så nu håber jeg at de finder svar hurtigt så jeg kan komme videre!

    Håber på det bedste!
Log in eller Registrér for at kommentere.