Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Piger med skæg ??

Redigeret 26 november, 2016, 01:19 i Uønsket hårvækst
Hej alle sammen, jeg stor med et problem her.
I vil nok bede mig om at læse "Uønsket hårvækst i ansigtet - hjælp!"

Men jeg står med samme problem næsten.
Jeg er en pige på 22år, & har altid haft dun på overlæben, hagen og halsen.
Her den anden dag opdagede jeg så at de var blevet lange, stive & sorte, og jeg tør ik plukke dem af, i frygt om at det bliver værre !
jeg har desuden også opdaget to sorte hår om min brystvorte & mine hår på maven (pikslipset) er også blevet ret stive, men ik sorte endnu, hva fanden gør jeg ?

noget andet også, hver gang jeg drikker springer min krop ud i bumser & det er aldrig sket før, det er noget der er startet for et par måneder siden & det går mig virkeligt også meget på, jeg holder mig fra alkohol, og har ik lyst til at feste med alkohol mere..

HJÆÆÆÆÆLP!! på forhånd tak
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg garanterer dig det bliver ikke værre, fordi du hiver dem ud. Det er en gammel skrøne, som intet har på sig.
    Hvis du barberer dem væk bliver de stive lige når de vokser ud, men kun i begyndelsen. Jeg hiver mine ud med en pincet. Det har jeg gjort i 50 år.
    Først det sidste år er det blevet en smule værre, men det er ene og alene fordi jeg er blevet ældre, og vi har en tendens til det i min familie.
    Du kan jo også bruge den dyre metode, hos en kosmetolog.

    Da jeg var frisør lærte vi netop det ikke var andet end en skrøne, men den lever i bedste velgående. Siden har jeg også læst mere omkring dette emne.
    Det er og bliver en skrøne.


    Du kan spørge lægen, som måske ved om det er noget hormonelt. Hvis det er mere end almindelig hårvækst.
  • Indstillinger
    Jeg syntes, at du skal gå til lægen og bede om at få tjekket dine hormoner og sådan når det er noget der pludselig har ændret sig.
    Bare for en sikkerheds skyld.

    Det ville jeg ihvertfald gøre.
  • Indstillinger
    du skulle måske ofre penge på en kosmolog ----når du har talt med lægen om dine hormoner er i ubalance --- de sorte hår kan du selv tage ud med en pencet --jeg har flere af dem --men jeg har også nogle lyse stive hår på hagen --de får også en gang med pencetten --man kan føle sig frem til dem ---så når jeg ser tv for mig selv --laver jeg skønheds pleje på mig selv
  • Indstillinger
    Jeg har også bøvlet med uønsket hårvækst, mest i armhulen og bikinilinjen, ikke så meget på overlæben heldigvis. Jeg har prøvet at fjerne det selv, men jeg har fundet et sted, der ikke er så dyrt og hvor det holder rigtig længe. På http://www.cosmolaser.dk/permanent-haarfjerning kan I læse om det, håber I kan bruge tippet. Jeg har næste tid om en uge, der ryger bikinilinjen permanent :) Vh. Johanne
  • Indstillinger
    Jeg kan se at du skirver at det holder rigtig længe, men senere i dit indlæg står der permernent ? jeg forstår ik helt ? der det så nogle behandlinger man skal forsætte med resten af livet ?
  • Indstillinger
    Til de piger som er ked af deres uønsket hårvækst i ansigtet. Gå først til din læge. Få en henvisning til en afklaring om det handler om for meget mandlig kønshormon. Jeg kan fortælle dig af han har hørt om problemet tusind gange før så ingen skam skal du da føle over det. Så skal du påbegynde en permanent behandling hos en kosmetolog og kun den med nåle er effektiv efter egen erfaring. Den klares ikke med nogle enkle behandlinger men det er en langvarig proces som strækker sig over flere år startende med en gang hver fjortende dag til en gang om måneden og derefter et par gange om året til du er fulstændig fri. Det er ikke billige men de bedste penge jeg nogen sinde har givet ud. Jo mere du river og flår i det enkle hår jo grovere bliver det. Hår kan kun fjernes når det er i vækstperioden. Held og lykke
  • Indstillinger
    Hej Jemade1988,

    Ved ikke om du har set det, men som jeg nævnte i "Uønsket hårvækst i ansigtet - hjælp", har jeg prøvet produktet Hår Stopp - Ansigt. Det virkede rigtigt godt på mig dengang jeg havde samme problemer. Det tager lidt tid før man ser resultater, men det betaler sig.

    Knus :)
  • Indstillinger
    Altså jeg har også mørke dun på overlæben, og det fik jeg vist allerede som 13 årig (er 15 nu). Men det er helt normalt. Jeg barberer mig bare på overlæben. Jeg synes du skal gå til lægen, for måske har du for meget mandligt hormon, og det kan du få nogle piller for.

    Held og lykke! (-:
  • Indstillinger
    Forstår dit problem. Men jeg migselv, har også eller havde dun på overlæben, men da jeg blev 15, begyndte jeg at plukke dem af og jeg tager lidt af hver dag, så det ikke blive tydeligt, jeg synes virkelig det har hjulpet mig!!
  • Indstillinger
    Åh, nu ved jeg hvorfor du skriver flere steder og finder gamle indlæg frem. Du lægger lige en lille reklame.
Log in eller Registrér for at kommentere.