Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

min kæreste er kold og ligeglad

Redigeret 16 december, 2010, 17:23 i Samliv
min kæreste og jeg har været sammen i 7 måneder. og i starten var det helt fantastisk. den slags kærlighed man ser på film. lidenskab og passion for hinanden. men hen af vejen gik det af. vi skændtes rigtig meget, fordi han har en kammerat som han ser stort set helel tiden. og vi bor sammen. er det for meget forlangt at han skal have lyst til at være sammen med mig. jeg er ved at blive skør, fordi han ikke vil tale om tingene. han er der ikke når jeg har brug for ham, så prøver jeg med mine veninder, men det er jo ham jeg skal løse det med. han siger han har haft en barndom hvor han er blevet opdraget med at være kold og kontant hele tiden. jeg elsker ham rigtig meget, men det er som om at han ikke har det på samme måde som mig mere, hvad skal jeg gøre når han ikke vil åbne sig for mig, så vi kan finde en løsning? han siger at hans følelser ikke har ændret sig. men det kan jeg jo mærke. jeg føler at jeg står med alle problemerne alene. han er meget konfliktsky, og kan godt blive voldig når han er sur. han er aldrig slået mig, men det har været tæt på og meget voldsomt. jeg har ikke lyst til at miste ham, men lyst til at finde ud af hvad jeg skal gøre. han viser næsten ingen interesse i mig. Hvad skal jeg gøre?

Mvh christina
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    drop ham---find en anden--eller vær dig selv et stykke tid---du kan ikke redde ham --hvis han ikke selv vil ----du skal ikke bygge dit liv på en voldelig kæreste
    det bliver måske rigtig alvorligt næste gang ---

    du er ung --ud og oplev livet ---man kan ikke elske en voldelig kæreste --det er at nedværdige sig selv---
    han er ikke moden endnu ---lad ham være sammen med sine venner ---
    tænk dig god om
  • Indstillinger
    det er bare nemmere sagt end gjort. jeg har et eller andet specielt for ham. og jeg tror ikke han kunne finde på at slå mig. og han siger at han ikke kunne finde ud af det. er jeg blevet blind pga kærlighed? jeg bliver ved med at forsvare ham fordi jeg gerne vil være samme med ham?

    Mvh christina
  • Indstillinger
    Jeg er helt enig med solo, du skal få gjort det forhold forbi. Du vi aldrig blive en glad og lykkelig kvinde med den mand, han har nok for meget i sin bagage, og du kan ikke hjælpe ham.

    Det er så sørgeligt at læse, hvad du skriver, for det fortæller meget om hvilket forhold du er på vej ud i. Det er også sørgeligt at du er på vej til at ødelægge dit liv, og det kan godt være at han aldrig har slået dig, men bare det at han har været tæt på skal få dine alarmklokker til at ringe.

    Man siger kærlighed gør blind, og det er det du er nu blind… forestil dig et liv med ham, at få børn med ham, ham som er konfliktsky og hellere vil være sammen med sine venner end hygge med dig.

    Ham som du er begyndt at skændes med nu efter kun få måneder, ham som ikke vil lytte til dig høre på dig, nej du har ikke brug for en kæreste, som er både kold og kontant. Du skal hvis du vil være god ved dig selv, finde en anden kæreste, en det vil dig på alle måder:-) det er hvad jeg ønsker for dig.

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    kære Christina--jeg har fuld forståelse for --det er svært at være ung og forelsket ---og så ikke må eller skal dyrke det ---
    jeg har lige læst en beretning i Hjemmet --en kvinde fortælle om sit 18års helvede --før hun kom ud af det mrd 3 børn
    hun var ganske ung og forelsket og så kørte det der ud af --men med ydmygelse og vold ---
    derfor hold mens legen er god ---og det er den jo heller ikke mere --for som jeg ser det er hans forelske hørt op
    varme hilsner
  • Indstillinger
    Puha. Det er satme hårdt. Jeg vil så gerne give ham en chance fordi jeg håber at han kan ændre det. Jeg kan ikke se mig uden ham. Der er flere gode ting i vores forhold end dårlige, de dårlige fylder bare så meget, at det mange gange føles uoverskueligt.
  • Indstillinger
    Jeg ved godt man håber at et menneske vil/kan ændre sig.
    Men det sker ALDRIG.
    Stol på dem, der enten kender til den slags eller selv har erfaringen. Du risikerer kun at være ulykkelig i meget lang tid. Vær klog i tide.
    Ellers vil du om nogle år sige: Havde jeg dog bare lyttet. Men det gør man jo som regel ikke. Desværre.
  • Indstillinger
    Hej Christina

    På hjemmesiden Dialog mod Vold, kan du læse en definition af, hvad vold er:
    http://www.dialogmodvold.dk/Faktaomvold ... fault.aspx
    Dialog mod vold har også gratis behandlingstilbud til mennesker, der udøver vold i familien etc. http://www.dialogmodvold.dk/

    Hvis din kæreste er interesseret i at tage imod dette behandlingstilbud (eller andet), så vil du finde ud af, om han vitterligt er interesseret i at forandre sig.
    Men han kan ikke forandre sig af sig selv og du kan ikke forandre ham, tværtimod. Aggressive impulser er ikke sådan 'bare lige' at styre. Sandsynligvis prøver han rent faktisk at styre og kontrollere dem, når han bare går.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Psykisk vold som:
    , kontrol, isolation fra andre mennesker, vedvarende nedgørelse af én andens tanker, følelser, opfattelser og personlighed mv.

    Materiel/økonomisk vold
    og forhindre adgang til penge og mad eller andre nødvendige ting med henblik på at straffe eller kontrollere den anden.



    Kære Helene.

    Det er første gang jeg ser det så tydeligt på skrift. Jeg har slettet et par ting, men resten var, hvad jeg oplevede for 35 år siden.
    Naturligvis er det længe siden og jeg burde slet ikke tænke på det i dag. Men når jeg læser om unge mennesker, der er ved at begive sig ud i noget, der ligner, så vender det tilbage.
    Så vil jeg så gerne advare andre, men jeg ved også hvor svært det er at lytte til det, der bliver sagt.
    Man håber jo og tror på en dag ændrer han sig.
    Måske nogen kan ændre sig, men som du siger, det kræver hjælp fra andre.
    Hvis man tror, man selv kan klare det, tager man sørgeligt fejl.
  • Indstillinger
    Kære Persille

    Jeg har heller aldrig før set definitionen på vold så klar og tydelig.
    Man kan jo ikke lade være med at tænke på det, når man selv har været det igennem og så vil man selvfølgeligt gerne advare andre.
    Men det er jo dybe følelser, det handler om, så det kan være svært at lytte. Jeg blev f.eks. også advaret mod min ex-kæreste i sin tid, men jeg lyttede heller ikke, fordi jeg ikke var parat til at give slip. Jeg troede jo, at jeg elskede ham og der var gode øjeblikke, så jeg kunne fortrænge alle de dårlige.
    Først da han en aften bankede døren ind i en brandert og truede mig på livet, var jeg i stand til definitivt at afslutte forholdet. Vold i den form har jeg heldigvis aldrig kunne affinde mig med.

    KH Helene
  • Indstillinger
    Tak for jeres indlæg allesammen. I er til stor hjælp. Men jeg kan ikke forlade ham når jeg elsker ham så meget. Jeg bliver nød til at gå og vende mig til tanken, det ved jeg ikke om det er forkert. Jeg ved ikke ret meget i øjeblikket. Jeg troede at der var en måde man kunne ændre det på. Men jeg er lige så stille begyndt at tro det modsatte. Tak for hjemmesiden Helene, det vil jeg prøve.
    Jeg ved ikke hvad der er bedst for mig, men jeg er jo glad når jeg er sammen med ham. Når det er godt. Jeg vil gerne arbejde, men jeg har snart opgivet. Men jeg syntes jo også det er ham der skal arbejde for det, jeg gør noget ved min depression, så må jeg prøve at banke det ind i hovedet på ham
Log in eller Registrér for at kommentere.