Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hypermobil med svære smerter

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis man har amalgam-fyldninger og siden får en guldkrone eller fyldning med guld, vil der dannes et galvanisk element, og metallerne vil vandre fra det mindre ædle og til det mere ædle og udfældes der.
    Dette vil i praksis betyde, at kviksølv vandrer mod guldet, hvor det udfældes / frigøres, hvorfor chancen for forgiftning med kviksølv øges betragteligt.

    Det er også en dårlig idé at skifte alle amalgam-fyldninger ud med guld, idet man efter brug af amalgam-fyldninger altid vil have kviksølv i det omgivende væv, hvilket ofte kan ses som en mørk-farvning, også betegnet tatovering.
    Også kviksølv fra vævet vil vandre mod guldet og udfældes der.
  • Indstillinger
    Optimisten7 - du har en god pointe med maden!
    Jeg fik også lagt kosten om. Mælkeprodukter, ko. og gris er fjernet, hvilket har afhjulpet inflammationerne noget. Det ku' være, jeg også sku' prøve at fjerne gluten. En rheumatolog rådede mig på et tidspunkt til at få tjekket, om jeg har coeliaki - det skulle ifølge ham give nogle af de samme symptomer som HMS: Kroniske smerter, inflammerede led og udtalt træthed.

    Hvordan foregår sådan en udrensning for metaller, som du skrev om?

    Mvh. :)
  • Indstillinger
    Hej Igen


    Jeg tog nogle piller for det. (Xenosulf) Og så er jeg blevet ret "kræsen " med hensyn til hvad jeg f.eks bruger af make-up og smykker.

    95 % af min make-up er nu uden parfume og 2. krids-krads. Jeg reagerer også voldsomt hvis der er noget jeg ikke kan tåle. Slår ud, brænden, kløen og svien som kan vare ved i timevis.

    Mht hårfarve har jeg fundet en øko-frisør. ja, det er dyrere - men denne hårfarve kan jeg tåle hvor de andre gav gener. Så det er en prioritetssag.

    Mht metal-udrensning havde jeg en ernæringsterapeut (og en af de dygtigste hvis du spørger mig) indover.

    Jeg er hypermobil, meget. Men der var også meget andet som "drillede" og umuliggjorde en helbredelse.

    Derfor havde jeg hende med på råd (og fordi jeg var træt af at gå galt i byen. Jeg havde før hende forsøgt mig med 13 forskellige tiltag for at få det bedre, men ingen hjalp i længden Efter at have læst hendes bøger og set de fine tal for folk hun havde hjulpet hvor de almindelige læger havde givet op, forsøgte jeg med hende) . Jeg blev testet virkelig grundigt og det var alle pengene værd. De bedste 1000 kr for 6 kvarter jeg har givet i årevis.

    Endelig livsglæde, håb og en krop der næsten fungerer som før - Det er simpelthen så skønt og jeg er meget taknemmelig *
  • Indstillinger
    Hej Dee Dee

    Mht gluten kan du jo prøve i en periode at tage det væk og se om det gør en forskel.

    Egen læge tog blodprøve efter jeg fik konstanteret at jeg ikke kunne tåle det v. ernæringsterapeut. I følge ham viste blodprøven ikke noget.

    Jeg har læst at der er mange forskellige niveauer, hvis man ikke kan tåle det og udsvingene på gluten er vist også mangefoldige... (og nogle af dem temmelig belastende )

    Når jeg holder fast ved at undgå det så vidt muligt er det fordi det undrede mig at jeg fik ondt i maven efter at have spist rugbrød (for det er jo sundt !) . Det var før jeg fik konstanteret glutenallergi og slet ikke interesserede mig for kosten/ gluten på samme måde som i dag.
Log in eller Registrér for at kommentere.