Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pletter på pikhoved...

Redigeret 22 november, 2010, 06:43 i Mandlige sexproblemer
Hej,

jeg er 24 år, og er "normalt" sund og rask. Det vil sige det er jeg vel et eller andet sted stadig, og har normalt aldrig haft sygdomme e.l... Jeg var dog sammen med en kvinde for ca. 6-7 måneder siden. Hun havde været smamen med en del, men vi regnede med vi sku være sammen så der kom p-piller på bordet. Det endte så med, at vi ikke skulle, og jeg har en ny kæreste nu...

Jeg har dog opdaget noget besynderligt på min penis... Jeg ved ikke hvilken farve vi skal sige mit penis hoved har, fordi det er jo lys rød af normal, så kalder det bare lyserødt så vi alle kan forstå hvad jeg mener... Men på mit penishoved begyndte der at komme 2 små mørke pletter pludseligt. Ikke pletter som sådan, men det lignte små "huller" ind i pikhoved. De gjorde ikke spor ondt, og de gik også pludseligt så småt væk igen... Men her til aften blev jeg overrasket ved at opdage et par flere prikker af disse. Ingen af dem gør ondt, og jeg føler heller ingen irritation af dem. Finder det bare en smule underligt, at det ligner, at huden er "røget" af, for har aldrig hørt om det, eller set det før.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mit bedste bud er (hvis nu vi SKAL finde en sexsygdom) kønsvorter.

    Se at komme til lægen og få kigget på dem, så du kan finde ud af hvad det er.

    Sådan nogle behøver ikke nødvendigvis behandles, men det er ret relevant for din kæreste at vide, da de tilhører HPV-familien. Som jeg har forstået det på min læge, bør man testes oftere for celleforandringer hvis man er smittet med kønsvorter.

    Og så for en anden gangs skyld:
    Før du smider kondomet skal både du og partneren testes for kønssygdomme. Og så er det sådan set ligegyldigt om du/hun/han har haft en eller mange partnere.
  • Indstillinger
    Det ligner umiddelbart ikke kønsvorter (som set på billeder fra google), men jeg bestiller tid hos min læge og vender tilbage med hvad det kan være. Ingen grund til at køre det ud i langdrag og det evt. KAN blive være.. Hvis det er noget som helst.

    Hvis det skulle være det du nævner, er det så noget jeg er smittet med resten af mit liv?
  • Indstillinger
    Ifølge sexsygdomme.dk udvikler over 90% af de smittede antistoffer og får derefter ikke flere udbrud :)

    Godt du har bestilt tid hos lægen. Lad nu være med at gå og bekymre dig indtil da, for det er jo overhovedet ikke til at sige hvad det er.

    Men måske du og din dame skulle bruge kondom indtil du har fået tjekket det.
  • Indstillinger
    Men er det desværre ikke lidt "for sent", når jeg så udbruddet ca. da vi startede med at være sammen, men det hurtigt forsvandt igen?

    Jeg har bestilt tid fredag, og ser hende ikke indtil da så det er ikke noget problem alligevel :)

    Jeg ved godt jeg har bestilt tid hos lægen og hun nok er en del klogere end os alle (da det i sidste ende er hende der skal se den og verificere hvad det er), men kan det evt. også have noget med renlighed at gøre? Hele mit liv har jeg været EKSTREMT renligt, og i starten af mit sexliv vaskede jeg altid efter wc besøg penis hovedet med vand OG sæbe (en ting jeg har senere læst ikke var alt for smart.). Jeg gik så, ret sent (det er faktisk ikke længe siden jeg stoppede med sæben), væk fra idéen med at bruge sæbe og bruger nu kun vand. Min penis har været vant til jeg altid har været ekstrem renlig, men på det seneste har jeg faktisk renset den en smule mindre, efter hun er i gang med noget side uddannelses forløb. Og jeg tænkte, det måske kunne være tegn på en smule urenhed, at huden måske kan være røget en smule af. Det er ikke kæmpe flager, eller store rifter/revner som vist på google. For første gang jeg fik det begyndte jeg nemlig efter hvert wc besøg at rense mig igen, hvorefter jeg mener det stille forsvandt igen. Altså om det måske er syren fra tis, mit penis hoved ikke er vant til, og måske derfor det er opstået.

    Igen, jeg ved godt det kun er bud du/i kan ligge, men det er da rart at have nogle "løsninger" i tankerne så man har dem at tænke over fremfor at gå til lægen og forvente man kommer tilbage uden noget mellem benene ;) Hehe
  • Indstillinger
    Det ved jeg ikke...

    Men du skal holde op med at vaske dig så ofte!!!!! En til to gange om dagen - med intimsæbe, eller ihvertfald uparfumeret sæbe, hvis du absolut skal bruge sæbe - og så efter sex. Du udtørrer huden.

    Fremlæg lige det for lægen også. For en god ordens skyld.
  • Indstillinger
    Som sagt har jeg gjort uden sæbe i et års tid snart, og jeg bruger derfor kun nu vand... Men er det også forkert?
  • Indstillinger
    Jeg har søgt lidt på forskellige ting, og det kan rent faktisk godt vise sig, at det måske er fnat på mit penis hoved?

    Det ligner meget lig det her, der dog er på en mans arm/håndled (ikke et ulækkert billede)

    http://www.tv2bornholm.dk/moduler/image ... p?id=18186

    Der er dog ikke tale om meget, men en 2-3 små pletter der ligner meget lig dette. Der er dog ikke rigtigt nogen kløen e.l... Men faktisk har jeg på andre steder af huden nogle gange nogle små knopper, der ligner at jeg får gåsehud. Men når "gåsehuden" kommer klør det forfærdeligt.
  • Indstillinger
    Nej. Aldrig sæbe på kønsdelene - heller ikke den såkaldte intimsæbe. Vask med vand morgen og aften - og i forbindelse med sex - slut.

    Tal nu med lægen, for det er kun der, du kan få et svar. Man kan skriftligt beskrive her fra og til dommedag, men alligevel kan det ikke give et ordentligt billede.

    Og - selvfølgelig skal man gå til læge, når noget ikke er som, det skal være.

    Jeg fangede ikke den der med, at du renser mindre, når hun (?) er på et uddannelsesforløb?
  • Indstillinger
    Altså jeg renser morgen og aften. Men når fx. jeg ser hende, så får den lige en skylder efter hvert toilet besøg, i tifælde af man skal hygge lidt den orale måde.
  • Indstillinger
    Og Lotte jeg forstår dig godt, det må være lidt irriterende når nogen har fået at vide de skal gå til lægen og har tid, at de bare skal vente til der. Men det er faktisk ikke særlig let. Jeg ved godt man kun kan komme med gætterier her, men jeg er altså lidt bange for at HVIS det skulle være noget alvorligt. Skal sgu ikke nyde noget permanent sygdom eller at jeg skulle miste den ( i aller værste tilfælde).
Log in eller Registrér for at kommentere.