Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

alt for stor :-(

Redigeret 19 november, 2010, 17:42 i Kvindelige sexproblemer
Hej

Jeg har en kæreste som har en meget stort penis. den er 15 cm i omkreds. det gør sindssygt ondt når han skal trænge op i mig. han har endda engang også sprækket mit mellemkød lidt. er der nogen der ved om der er noget man kan gøre for at afhjælpe smerterne osv?
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    En kvinde er skabt så elastisk i de dele, at der kan komme et barn igennem, så ligegyldigt hvor stor han er, burde der være plads.

    Jeg spekulerer på, om du er våd og ophidset nok, når han trænger ind? Det vil ofte være ubehageligt, hvis ikke pigen er ordentlig "med". Måske I skulle overveje noget glidecreme, hvis ikke du er våd nok af dig selv. I kan også varme op ved at han bruger sine fingre på dig først. Først en finger, så to osv. så du gradvist bliver mere åben til at modtage ham.

    Hvis du kan sige ja til ovenstående, og det stadig er et problem, vil jeg råde dig til at tale med din læge om det, for at få undersøgt, om der skulle være noget fysisk i vejen, som der kan gøres noget ved. Du kan evt. læse indlæggene under "vulvodyni" og se, om der er noget der, der passer til din situation, og så nævne den mulighed for din læge.
  • Indstillinger
    hmm... vi har prøvet med ekstra meget forspil, og da jeg i forvejen er typen der meget hurtigt bliver meget våd tror jeg ikke glidecreme ville gøre den store forskel. jeg har ikke haft problemer med det før, ihvertfald ikke hvad jeg kan huske. det har kun været et problem med min nuværende kæreste. får dog til tider nogle spændinger i underlivet som ikke har noget med hverken sex eller mens at gøre.
  • Indstillinger
    Både vagina og anus kan udvides betragteligt i seksuelle situationer ved det Lotte foreslår: 1 finger, 2 fingre, 3 fingre...

    Glidecreme kan godt gøre indtrængen lettere også selvom kvinden er rigeligt våd. Det smører på en anden måde.

    Spændinger i underlivet kan såmænd sagtens gøre sex besværligt, så smut til lægen og få lavet en gynækologisk undersøgelse - bed eventuelt om en henvisning til en gynækolog.
  • Indstillinger
    det gør nu også ondt når han stikker en finger derop, nu jeg tænker over det. hmm... kunne godt være man skulle snakke lidt med sin læge...
  • Indstillinger
    Det skal du helt bestemt!!

    Indtil da må I have sex uden indtrængen i dig.
  • Indstillinger
    er det virkelig så slemt? jeg synes lige pludselig det lyder meget mere voldsomt end min egen fornemmelse er. på den anden side er jeg typen der ikke lægger så meget mærke til smerter i min dagligdag fordi jeg vænner mig til dem.
    det der bekymrede mig mest var egentlig det med at mit mellemkød sprækkede en enkelt gang... det synes jeg er alvorligt.
  • Indstillinger
    Kære ven,

    Jeg ser du også beder om råd under Vulvodyni, og det finder jeg er meget fornuftigt af dig.

    Men - når det er sagt, bør du da i aller højeste grad få undersøgt, hvorfor du går med smerter. Du skriver, at smerter for dig simpelt hen er noget, du har vænnet dig til?

    Smerter er et tegn fra kroppen, at noget er galt, og du bliver bestemt nødt til at forholde dig til, hvad det handler om. Det er ikke nok bare at tage f.eks. en smertestillende pille; du bør få undersøgt årsagen til, at du øjensynligt generelt har smerter.

    Smerter under sex er bare et tegn, og det er ikke klogt at adskille tingene - de hænger ofte sammen.

    Her var et helt klart eksempel på, at det kan være yderst vanskeligt at komme med et råd i en debat, når man kun får en enkelt ledetråd at gå ud fra i det første spørgsmål - og kommer der gradvist lidt mere på efterhånden.
  • Indstillinger
    nu indlægget omkring at have vænnet sig til smerte ikke så meget med fokus på smerter i underlivet. jeg har nogle muskler i min ryg der ikke virker som de burde, derfor går jeg til fys og får smertestillende medicin. endvidere har jeg også dårlige hofter, hvilket bestemt ikke hjælper på sex situationen. hoften kramper, ryggen værker og indimellem det skal jeg også kunne mærke om det gør ondt i skeden på andre tidspunkter end når han trænger ind? du kan godt se mit dilemma ikke? Det er svært at lære alle 3 smerter at kende på samme tid og holde øje med hvad der hører til hvad...
  • Indstillinger
    Det har du fuldstændig ret i, men tingene hænger sammen alligevel. Når man har smerter et sted, vil man uværgerligt - for at beskytte - spænde et andet sted, og så "ruller lavinen" - misforstå mig ikke. :-)

    Men hvis du alligevel går til fysioterapeut, så er det et glimrende sted at starte med at søge hjælp til også dine seksuelle smerter. Der vil du givet kunne lære nogle gode afspændingsøvelser.
  • Indstillinger
    hmm... jeg har også skrevet til min læge, så må vi se hvad hun siger. det er bare aldrig faldet mig ind at det måske var mit underliv der var noget galt med... jeg gik bare ud fra at det måtte være på grund af størrelsen.
Log in eller Registrér for at kommentere.