Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kronisk migræne er pludselig opstået! Hvorfor?

Redigeret 12 december, 2011, 17:28 i Hovedpine og migræne
Jeg er en kvinde på 25 år som arbejder som pædagogmeghælper. Jeg har, siden jeg var 5 år, lidt af migræne.. Jeg har lært at leve med min sygdom, MEN... De sidste 3 år har migrænen ændret sig og symptomerne er blevet betydeligt forværret. Migrænen sidder i højre side af ansigtet og smerten er ekstrem kraftig omkring højre øje. Jeg har kvalme, dog ingen opkast, smerten er en ulidelig dukende fornemmelse som kan udløses ved bare et enkelt host eller ved fysisk aktivitet som hop eller løb. Under anfaldene har jeg en svag tinitus-lignende lyd i højre øre. Jeg har ingen tolerence overfor berøring, lys eller høje lyde. Bliver nemt irriteret og har meget let til tårer. Migrænen komme enten om natten hvor jeg derfor vågner pga smerten eller også kommer migrænen nomalt midt på dagen, dvs. ved middagstid. Medicinen jeg får hedder Sumatriptan. Jeg har de sidste 2 år arbejdet omkring 20 timer om ugen i en klub med børn i alderen 9-11 år. Pga timeantallet har jeg nu skiftet arbejde til en børnehave hvor jeg har 37 timer om ugen. Jeg har, siden jeg startede i børnehaven haft kronisk migræne hvor jeg efter at have været på arbejde i omkring 3 - 4 timer får et migræneanfald. Jeg kan IKKE tag min medicin på arbejdet da jeg får kraftige bivirkninger af den. Så jeg må holde de sidste 4-5 timer ud på arbejdet med migræne indtil jeg har fri hvorefter jeg kører direkte hjem og under dynen. Mit liv er nærmest gået i stå. Jeg har kun overskud til en halv arbejdsdag og så ellers bare sove. Jeg er samtidig utrolig bange for at blive fyret hvis jeg er for meget syg... Jeg kan IKKE holde ud til at have så ondt hele tiden... Derudover er jeg blevet henvist til psykiater pga angst/panikangst så jeg går og venter på at komme til at tale med ham. Kan angst og migræne have nogen sammenhæng? Og hvorfor får jeg pludselig kronis