Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

skizofreni helbred dig selv

Redigeret 10 oktober, 2012, 19:27 i Skizofreni
skizofreni helbred dig selv
hej denne blog er til alle som er ramt af denne sygdom eller kender nogle der er........
kort fortalt jeg kender en som er skizofren og vil hjælpe.......i min internet søgen fant jeg meget nytige oplysninger om en dr.hoffer som har heldbredt psykisk syge med denne her formel


start
500mg til 4500 mg niacin (a combination of niacin & no-flush inositol hexanicotinate)

500 mg B-6 daily.

omega-3,

vitamin C,

magnesium

zinc

multi-vitamin

5HTP vitamin

alle tingene har jeg søgt efter i dk på apotek- matas osv.... men uden held
men her på www.amazon.com der har jeg haft held med at finde alle de vitaminer...
der har de 500mg niacin no flush
jeg vil sige at der er ingen garanti her i livet men prøv det
vitaminer skader ikke.........



As Dr. Hoffer recommends
denne doctor har arbejdet med psykisk syge læs om ham her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Abram_Hoffer

her er video med en mor der fortæller at hun har behandlet sin søn med disse vitaminer så jeg har det her fra

http://www.youtube.com/watch?v=pgUvAVQb ... re=related


her er hvad hun siger på video:

Through the Fire
A (very) Personal Battle with Schizophrenia

My 25 year-old son, John, was diagnosed with schizophrenia at the age of 15, although I later discovered that he had been hallucinating for years.
At the time of his diagnosis he was paranoid, depressed and withdrawn, he was cutting and burning himself, and he had violent outbursts.
John was placed on the usual variety of medications; Thorazine, Risperdol, Zyprexa, Abilify, Geodone, Depakote, Lithium, Welbutrin, Remeron, Prozac, Effexor, Seroquel, and probably several others that I dont recall.
The drugs caused very troubling side effects facial ticks, trembling, fatigue, and weight gain.
Even on the medications, his life was miserable. He still suffered from paranoia and terrifying manic attacks. He was never able to establish friendships, complete his education, or live independently.
Around two years ago, Johns illness became much worse and the medications were no longer able to control the symptoms. He was too paranoid to go out in public, certain that everyone was laughing at him. In his own words, this is how he described how he felt:
"I was seeing people crawling in the road when I was driving. I thought they were from Satan and trying to make me crash. I thought everybody was staring and laughing at me when I went to a public place, like the supermarket. I thought I was a horrible freak and women and children were scared of me. I believed my brother was putting stuff in my food. I was afraid to answer the phone because I was paranoid that my voice sounded weird. The prescription medicine wasn't helping much."
He began to have violent fantasies of murdering strangers, and even family members. One night my youngest son awoke to find John standing over him with a knife. After that, we locked our bedroom doors at night and kept all sharp items hidden.
John still managed to cut himself several times a week, sometimes so seriously that I had to rush him to the hospital for emergency treatment.
He attempted suicide several times. Once he leaped in front of a moving truck, which barely missed him. The violent attacks of rage and panic were happening almost daily and John was in and out of the local psychiatric hospital at least six times during a one year period.
Johns psychiatrist and the rest of our family felt he should be locked away in the state mental hospital for long-term treatment, but I resisted. Nothing the doctors had done worked so far and I knew my son could be lost forever. I just kept urging the doctor to try new medications and praying that something would work. In the meantime, I kept John under a constant watch.
On October 22, 2004 I found the miracle I had been praying for when I met Julie Hilton. She told me about Dr. Abram Hoffers amazing work treating mental illness with orthomolecular (nutritional) therapy, and shared his books with me.
At first, I didnt rush out to buy the recommended vitamins and supplements. I just could not believe that something so simple could actually work, and Johns doctor assured me that it would not.
About two weeks later, John went into the woods and sliced his wrist with a razor. He was only saved because he called his brother, Chris, to say goodbye and Chris found him in time to stop the bleeding and get help. I was certain that it was only a matter of time before he took his own life and maybe someone elses, as well.
Before we tried nutritional treatment John was taking extremely high doses of prescription medications daily; 600 mg Effexor, 360 mg Geodone, 10 mg Zyprexa and 2000 mg of Depakote. All failed to control the schizophrenia symptoms.
So, with nothing to lose I started John on niacin (vitamin B3). After the very first 500 mg dose, the suicide attempts and self-mutilation stopped
We gradually raised the niacin over the first two weeks to 1000 mg, and then the paranoia was gone for the first time in over ten years!
We added other supplements and continued to see improvements. John now takes 4500 mg of niacin (a combination of niacin & no-flush inositol hexanicotinate) and 500 mg B-6 daily. He also takes omega-3, vitamin C, magnesium & zinc, a good multi-vitamin, and 5HTP. As Dr. Hoffer recommends, John has also cut his caffeine and sugar intake.
His prescription medications have been reduced to 150 mg Effexor, 240 mg Geodone, and 5 mg of Zyprexa. We will continue to reduce these slowly.
John is now free of paranoia and delusions. In fact, he recently told me that he cannot believe the thoughts that were in his head before. This is how he describes how he feels since we started the nutritional treatment:
"Now that I'm taking supplements I'm not paranoid anymore. I'm looking forward to my future and I am holding a job now for the first time in years. I'm so thankful for the supplements and the help from my family in my time of need. I love my family. The more time that goes by, the better I am. Sometimes when I see the old scars where I cut myself, I almost can't believe I used to feel that bad. I'm just glad the schizophrenia is gone now and I can have a normal life."
He now remembers to take his supplements and medication on his own. He is comfortable in crowds. John now goes to the mall or supermarket without a second thought. He is working, happy, and productive, and he has lost over 40 pounds!
John feels angry when he thinks of all the years he suffered because we didnt know there was a treatment that works. He recently told me "I don't understand how such a simple cure for such a bad problem can be ignored by so-called medical professionals." Neither do I.
I am so grateful to the Hilton family for sharing their books and information with me and to Dr. Hoffer for his groundbreaking work, for his moral courage, and for his persistence.
Most of all, Im grateful to God for answering my prayers.



video på you tube


http://www.youtube.com/watch?v=pgUvAVQb ... re=related
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej, nej, nej, nej, nej tænker jeg bare.

    Gør ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG nogensinde sådan nogle forsøg uden at involvere den behandlende psykiater.

    Det ER bevist, at vitaminer kan have indflydelse på den psykiske tilstand, men at begynde at eksperimentere med det på egen hånd er komplet hen i vejret.

    Du kan på ingen måde stole på, at disse såkaldte virkelige fortællinger på skrift og film har noget som helst hold i virkeligheden.

    Når de præparater du nævner ikke findes i Danmark, så er det ganske sandsynligt, at de er forbudte. Endnu en god grund til at involvere den behandlende psykiater frem for at bestille suspekter præparater hjem fra udlandet. Det kan godt være, at det er vitaminer, men du har ingen baggrund for at kunne vurdere om de øvrige stoffer i præparatet kan være sundhedsskadelige.

    Og så lige en korrektion af det du skriver:
    "Vitaminer skader ikke".

    JO, vitaminer (og mineraler) KAN skade. Det kan få alvorlige konsekvenser at få en overdosis hvilket kan være konsekvensen over længere tids selvmedicinering med vitaminer.

    Den anbefalede daglige dosis B6-vitamin er 1,2 mg. for kvinder og 1,5 mg. for mænd, så at tage 500 mg. dagligt er helt hen i vejret.
  • Indstillinger
    Anna, jeg giver dig 100% opbakning. Skizofreni er en meget alvorlig sygdom, og ikke noget man skal forsøge eller mene man kan helbrede. Kunne man det, ville lægerne sikkert anvende midler til helbredelse, hvis de fandtes.
    Man kan leve et godt liv med skizofreni. Jeg kender selv en ung mand der lider af denne sygdom.
    Det kræver at man får professionel hjælp til at acceptere sin sygdom, at familien accepterer, og at man tager sin medicin.
    Alt andet er galmatias.
    Hilsen Linette.
  • Indstillinger
    utroligt der er så mange kloge her......man har fundet ud af i andre lande at man kan tåle helt op til 6000mg b-3 vitamin dr.hoffner som har arbejdet med psykisk syge fortæller at hans kur mod skitzofreni er der 90 % recovery
    det de gør i danmark er at fylde folk med alt slags sove medicen men det kan ikke helbrede men kun give folk en bedøvende virkning.......
    da man har fundet ud af at skitzofreni er en nerve-hjerne virus så er det meget vigtigt at for at komme sig over den sygdom og få ens eget imunforsvar til at bekæmpe den sygdom ligesom alle andre sygedomme har fks. inflenza er det godt med mange c vitaminer..... og det med at det skulle være skadeligt med vitaminer er helt hænd i vejret for hvis man intager for mange vitaminer ja så udskiller koroppen bare det selv og overskydende ryder ud med urienen
    nu er det jog sådan er der er mange historier om at b-3 vitaminer kan have stor indvirkning på skitzofrene da man har fundet ud af ved at teste 5000 menesker med den sygdom er at de alle mangler b-3 vitamin

    til gendgæld er der 42.000 menesker der dør af diverse psykofarmika hver år
    så hvad er mest farligt vitaminer eller sove medicin ?
  • Indstillinger
    Ja vi er skam ret kloge de fleste af os herinde :-)

    Men jeg vil nu give Anna ret i, at man ikke skal kaste sig ud i noget uden at have en psykiater bag sig. Især hvis man erstatter sin nuværende medicin for skizofreni med alle vitaminerne.

    Men jeg synes det er meget interessant, det du skriver om vitaminerne. Men men men... Man skal sgu passe på, hvad man kommer i sin krop. Især når man er skizofren, for det kan have stærke og alvorlige konsekvenser, hvis der er noget, der går galt.

    Lidt flere kloge tanker fra Trine
  • Indstillinger
    Hej

    Du har glemt D-vitamin som er det vigtigste. Prøv at google. At vitaminer er farlige er en skrøne (men alt med måde). Den medicin som gives til skizofrene er netop farlig og er grunden til at de ikke bliver ret gamle.
  • Indstillinger
    jeg ved at det medicin som psykisk syge for er meget farlige.......

    ud af 10.000 psykisk syge skizofrene bliver 1% rask af det medicien de for

    man har givet 5000 mennesker niacin og 90 % er blevet raske.....hvis du spørger din psykiater om du må tage vitamin piller for at blive rask er op til dig selv at gøre men han vil sikkert sige nej.....men ærlig søde kan han gøre dig rask ? eller kan han kun skrive lykke piller ud og sove medicien ?
    jeg ved godt hvad jeg ville gøre hvis jeg var syg jeg ville købe nogle af de der

    http://www.iherb.com/Source-Naturals-No ... /1455?at=0

    jeg ville prøve at tage en for at se om det virkede. det kan ikke skade hvis det er godt ville jeg forsætte......glem ikke at hospitalerne er fyldt op med psykiskk syge og det er fordi at hvis man er blevet så syg i danmark. så er man næsten fortabt i systemet......jeg ville ikke betænke mig om at at købe disse niacin og prøve.....jeg har talt med en psykisk syg jeg kender...vedkommende sagde at hvis det var så enkelt ville der ikke være nogle psykisk syge..... jeg tænkte lidt over hvad jeg skulle svare. og svaret det her......der er ingen hospitaler der fylder de psykisk syge med vitamin piller så det er jog aldrig afprøvet. om det kan gøre dem raske vel?

    her er en anden historie om niacin hvad det kan gøre:

    en 12 årig dreng var blevet skitzofren lægerne havde sagt til ham at faren skulle nærmest glemme ham for drengen ville aldrig blive rask.....
    det ville faren ikke høre om så han undersøgte hvad han kunne gøre....
    han fandt ud af at der var andre muligheder....og fandt ud af at dr.hoffer havde helbredt nogle der var syge med niacin.......
    han købte nogle piller niacin han knuste dem i sylte tøj og smurte mader med den sylte tøj.....når han besøgte drengen fik han disse sylte tøjs mader på gå turene.....da han havde gjort det i en uge sagde drengen far nu vil jeg hjem jeg har fået det så godt at nu at jeg vil hjem til dig igen.....
    lægerne forstod ikke noget af det hele men drengen kom hjem igen......


    vh
  • Indstillinger
    Hej alle interesserede

    Hvis det var mig, der havde en skizofreni-diagnose (eller var pårørende til en person med skizofreni) ville jeg også gøre, hvad jeg kunne for at afhjælpe eller helt løse problemet med naturlige midler.

    Selvfølgelig er der faldgruber, og en af dem er at droppe skizofreni-medicin meget pludseligt. Hvad man end gør – og jeg forstår godt, at nogle ønsker at komme af med medicinen, som ofte har slemme bivirkninger – så stop ALDRIG lige pludselig med den slags medicin. Aftal en eventuel nedtrapning med den behandlende læge først.

    Når det er sagt, så tror jeg ikke, at der normalt vil komme noget ud af at bede en psykiater om hjælp til skizofreni-behandling, der udelukkende bygger på naturlige principper som sund kost og vitaminer og mineraler. Det er de simpelthen ikke uddannet til.

    Naturligvis skal man være skeptisk over for de mange forskellige oplysninger, der cirkulerer på nettet. Det vil jeg give Anna ret i. Men når der foreligger videnskabelige undersøgelser, som er gengivet i seriøse fagtidsskrifter, som i dette tilfælde, har man jo en god mulighed for at kontrollere oplysningerne.

    Som en kritik af de store doser B6-vitamin, der anbefales, skriver du, Anna, at den anbefalede daglige dosis B6-vitamin er 1,2 til 1,5 mg.

    Videnskabelige undersøgelser af skizofreni viser, at de skizofrene ofte har store mangler på vitaminer og mineraler. For at opveje sådanne mangler kan det være nødvendigt at give store doser af de pågældende ting i en periode.

    Der er forskel på den anbefalede daglige dosis og så en dosis, der bruges terapeutisk, for at helbrede en sygdom. Den anbefalede dagsdosis er normalt meget lav, og den er naturligvis tænkt som en anbefaling til folk, som ikke har nogen mangel.

    F.eks. er den anbefalede dagsdosis af D-vitamin 7,5 mikrogram. Men hvis man har en enorm mangel på D-vitamin, vil en sådan dosis ikke hjælpe ret meget! Det batter overhovedet ikke.

    Men hvis det var mig, ville jeg dog sørge for at få en kostvejleder til at hjælpe. For der er en lang række ting, man er nødt til at vide, når man skal i gang med at tage den slags. Vitaminer og mineraler indgår i et kompliceret samspil. Der er nogle, der samarbejder, og nogle modarbejder hinanden. F.eks. er man nødt til at tage alle B-vitaminerne, fordi de er afhængige af hinanden for at virke. Derfor kan man godt tage ekstra B3 og B6, men man skal huske at tage alle de andre B-vitaminer også. Den slags ting er man nødt til at sætte sig ind i, før man begynder på en sådan kur.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    det er derfor vigtigt ja at man tager hele b-muliti komplexet men denne opskrift her er beskrevet af en mor der har helbredt sin egen søn som var skizofren. hindes søn har fået det meget bedre og han har fået venner arbejde og føler sig på topppen igen.......



    start
    500mg til 4500 mg niacin (a combination of niacin & no-flush inositol hexanicotinate)

    kan købes på nettet jeg har fundet ud af at alle vitaminer kan købes på amazon.com til en god pris

    500 mg B-6 daily.

    omega-3,

    vitamin C,

    magnesium

    zinc

    multi-vitamin

    5HTP vitamin

    jeg håber der en nogle som vil skrive deres egne erfaringer med disse vitaminer. da det er på tide at få frem i lyset hvor vigtigt det her er for at komme oven på igen.....

    vh
  • Indstillinger
    Skizofreni kan også opstå på baggrund af en traumatisk opvækst i et dysfunktionelt familiemønster. Det hjælper hverken psykofarmaka eller vitaminer/mineraler på.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej Helene

    Du har naturligvis fuldstændig ret. Ved skizofreni gælder der sikkert det samme som ved depression, nemlig at det kan skyldes mange forskellige former for belastninger. Men én ting er sikkert, og det er, at det altså ikke kan være gavnligt at have store ernæringsmæssige mangler, og når nu de videnskabelige undersøgelser har påvist, at skizofrene tit mangler en hel masse næringsstoffer, så er der alt at vinde og intet at tabe ved at kompensere for dem.

    Men jeg ville altså henvende mig til en person, der er uddannet i at hjælpe, og her er min erfaring, at det mest oplagte valg er en kostvejleder. Derudover vil det så absolut være en god ide at gå i psykoterapi også.

    De danske undersøgelser, der har været omkring disse ting, påviser, at det især er D-vitaminmangel hos moderen under graviditeten, der kan udløse skizofreni hos barnet. Men det fremgår ikke rigtig, hvad der er at gøre ved det, ud over at vordende mødre altså må sørge for at spise tilstrækkeligt med D-vitamin.

    Men hvis skaden (for lidt D-vitamin under graviditeten) er sket, hvad så?

    http://www.sundhedsguiden.dk/da/Nyheder ... 7-04-2010/

    Mange hilsner

    Kameliadamen

    P.S. Til Aske: 5HTP er ikke et vitamin, men en aminosyre, som er en slags forstadie til signalstoffet serotonin. Det kan du blandt andet læse her:

    http://www.psychedelia.dk/wiki/5-HTP
Log in eller Registrér for at kommentere.