Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hjælp. Er der noget galt???

2»

Kommentarer

• Pyhhhh - alt det her kunne du have sparet dig ved at bruge 15 sekunder på et kondom!

Godt du nu har lært det, for så var det vel heller ikke mere fantastisk.
  • Du har fuldstændig ret. Opfordrer alle der læser det her til virkelig at tænke sig om. Det er trods alt kun sex. Nu sidder jeg her pisse ræd over noget der kunne være undgået fuldstændig. Men for at være helt ærlig - hvad tror du så jeg har/fejler? Ved godt det er svært at vurdere, har bare brug for en vurdering udefra, for i mit hoved har jeg klamydia og er hiv positiv og alt muligt...
  • Altså; der er naturligvis risiko for at du har fået en kønssygdom, og klamydia er meget udbredt, men lad være at hidse dig selv op omkring alt muligt. Det får du ikke noget ud af andet end stress.

Da jeres kønsdele har været i kontakt med hinanden, kan der sagtens være kommet en lille ubalance i din skedes ph-værdi, og det kan godt give lidt ubehag og udflåd.
    Det går som regel i sig selv efter få dage, men kan også blive til skedekatar som man skal have noget penicillin mod.

Desuden kan slimhinden blive generet af den gnubben der nu engang sker ved sex, der kan opstå en rift, og det kan også genere lidt bagefter.

Ved sex (kan der) "presses" bakterier op i urinrøret, hvilket kan medføre blærebetændelse. Derfor er det en god idé altid at tisse lige efter sex.

Man kan sagtens smitte hinanden med kønssygdomme uden at fyren får udløsning.

Risikoen for graviditet er nedsat når fyren ikke får udløsning i forhold til at han får udløsning - men det er en dårlig præventionsform.

Jeg syntes, at det var fornuftigt af dig at tage en fortrydelsespille. Så skal du bare lære ikke at lade en pik nærme sig din fisse uden kondom - når først han er dernede er det nemt at lade sig rive med...

Hvis du har mistanke om blærebetændelse skal du smutte til lægen og få tjekket det.
    Hvis du har lugtende udflåd og ømhed bør du få tjekket om du har skedekatar.
    Og om et par uger eller en måneds tid bør du blive tjekket for kønssygdomme. Men rolig nu - HIV er heldigvis ikke noget der er stor risiko for at få når man ikke er i risikogruppen.

Jeg syntes at Sex og Samfunds side om kønssygdomme er rigtig god. Alle burde læse om diverse sygdomme der, for det ville helt sikkert hjælpe på den tendens der er til at springe kondomet over. Tjek den og anbefal den til dine veninder ;)
    Den hedder sexsygdomme.dk
  • Jeg synes, det er en rigtig fin og flot information Anna giver dig, og den bør du virkelig tage til dig.

Et eller sted synes jeg sådan set, det er helt fint, at du er dybt nervøs for, om noget er gået galt, for så er det nemmere at huske næste gang, du står i situationen, og så kan du netop lige stoppe op og tænke dig om en ekstra gang, om det her ubeskyttede knald virkelig er al den nervøsitet værd. Risikoen som du beskriver den, er ikke særlig stor, men den er der.

Du spørger endnu en gang om, hvad du kan fejle, og jeg synes sådan set, du selv skal tælle, hvor mange gange, du i denne debat har fået at vide, at meget tyder på en blærebetændelse og at du skal gå til læge for at få det undersøgt.
  • Tusinde tusinde tak fordi du har tager dig tid til at svare så grundigt anna! Jeg vil få undersøgt blærebetændelse hurtigst muligt, og så vil jeg få tjekket diverse sexsygdomme en gang sidst på måneden. Jeg vil ALDRIG i mit liv lave sådan en fejl her igen, og jeg vil fortælle mine veninder om hjemmesiden og opfordre til sikker sex, for jeg tror faktisk ikke der er særlig mange der er klar over hvor farligt det kan være at knalde uden kondom. Det er fandme dumt. Igen, tusinde tak! Jeg tager det hele til mig! :)
Log in eller Registrér for at kommentere.