Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp. Er der noget galt???

Jeg har været sammen med en fyr uden kondom, og uden at han kom overhovedet. Altså ingen sæd eller pre-cum. Det er første gang jeg har sex i et år. Det er kun den anden sexpartner jeg har. Nu er jeg lidt irriteret og øm i huden 'for neden', og det svier lidt når jeg skal tisse og jeg skal tisse ofte. Det skal siges at jeg ikke har gået med jakke særlig meget, og har frosset en del, så kan det være blære betændelse? Eller hvilke sexsygdomme kan jeg have pådraget mig? Jeg er virkelig desperat. Vi knaldede for 5 dage siden, og jeg har været plaget i 3-4. Kan det være fordi jeg simpelthen ikke er 'vant' til sex?
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg undrer mig over unge mennesker bliver ved med at have ubeskyttet sex.
    Ingen aner hvad du kan være smittet med. Du bliver nødt til at blive undersøgt for sexsygdomme. Også HIV. Men der skal gå 4 uger før det kan undersøges.
    Ja, du kan godt have fået en blærebetændelse. Det skal du have medicin for. Så du må til lægen.

    Jeg tror bestemt ikke dine gener skyldes, du ikke er vant til sex.
  • Indstillinger
    Jeg ved godt det er sindsygt dumt. Men det smitter jo kun gennem sæd og pre-cum?
  • Indstillinger
    det lyder som en blærebetændelse, det kan man også få af samleje, fordi der kommer bakterier op i urinrøret.
    det kan også være en sygdom, så smut du til læge og få undersøgt hvad det er, uanset hvad skal det jo behandles..

    og lær nu noget om sex inden du dyrker det for christ sake!
    sygdomme smitter IKKE KUN ved præ-sperm og sæd.. det smitter ved seksuel kontakt..
    og iøvrigt så kommer der automatisk præ-sperm når en fyr får erektion (deraf navnet PRÆ-sperm..)...

    synes det er så vildt at så mange unge ved så uendeligt lidt om sex, men stadig dyrker det usikkert osv....
  • Indstillinger
    Og - i den præsperm er der også sædceller, så ikke nok med, at du kan få en kønssygdom bare af mødet med jeres kønsdele, du kan også blive gravid af det. Så selv om hverken han eller du tror, der er kommet noget ud af ham overhovedet, så er der det altså alligevel. Det kan han slet, slet ikke mærke.

    Ja, jeg er godt nok dybt chokeret over, hvor lidt unge er informerede; mit gæt i det her tilfælde hedder også blærebetændelse, men det udelukker ikke, at du også har fået noget andet med i købet, så sørg for at blive undersøgt - sørg for at få noget information, og pas så på dig selv - både med kondom og noget tøj, så du ikke skal gå og fryse.
  • Indstillinger
    Jeg ved godt, det er sindssygt dumt, skriver unge mennesker.

    Men jeg tror ikke de er klar over, hvor sindssygt dumt det kan vise sig at være, hvis uheldet er ude.
    Det er vist mere nogle ord, der lige bliver slynget ud. For hvis de er vidende om, hvor sindssygt dumt det er, så er det da helt galt.
    En gang smittet med HIV og det er for livet. Det er, som om de ikke fatter alvoren.
  • Indstillinger
    Jeg kan fortælle jeg har lært af min fejl. Det er første gang jeg har dummet mig på den her måde, og det er én gang for meget hvis uheldet er ude. Så kan I tro på det eller ej. Jeg har forstået at det i princippet er livsfarligt. Men tusinde tak for hjælpen. Jeg bliver testet for det hele inkl. blære betændelse og HIV.
  • Indstillinger
    Naturligvis er risikoen lille, men den er der.
    Jeg ved godt, hvor skidt man har det efter man har dummet sig. Den måned er ikke sjov at komme igennem.
    Husk også en graviditetstest. Selv om risikoen for at være gravid er meget lille.
    Jeg håber oprigtigt, der ikke er noget galt andet end blærebetændelse. Dine symptomer er, som ved en blærebetændelse.
  • Indstillinger
    Jeg tog en fortrydelsespille dagen efter (8-10 timer efter sex), så den mulighed er vel ude af verden? Svien skyldes den hud irritation for neden, og er ikke oppe i skeden, men ved 'indgangen'. Det virker lidt som en hud afskrabning/hudløst. Tror I stadig det er blære betændelse? Der er ingen kopper eller lignende.
  • Indstillinger
    Man får ikke knopper af blærebetændelse, men et typisk tegn er svie ved vandladning, men ingen her kan da give dig nogen diagnose, så du bliver nok lige nødt til at runde den læge.

    Og - når du også har taget en fortrydelsespille, må der være foregået lidt mere, end du først fortalte om, for der var du jo overbevist om, at der slet ikke var kommet noget ud af ham, hvorfor en fortrydelspille vel så i din verden burde have været helt unødvendig?

    Fortrydelsespiller er sådan set ikke særligt sunde for kroppen, hvorfor det kun skal bruges i absolut nødstilfælde, og iflg. dig selv i dit første indlæg, så var var der jo ikke på den måde opstået en nødsituation.

    Nej – gå du nu for en sikkerheds skyld til lægen, og fortæl så der helt præcis, hvad der er foregået, så der kan blive handlet ud fra de faktiske forhold.
  • Indstillinger
    Tog fortrydelsespillen pga. paranoia. Også pga. paranoia det her med mulige sygdomme. Ved nok i virkeligheden godt at der ikke er noget alvorligt galt. Men jeg skal nok få mig selv testet en gang i næste uge.
Log in eller Registrér for at kommentere.