Hjem Astma og allergi Allergi

Alternative behandlinger

Redigeret 19 maj, 2011, 14:09 i Allergi
Der står at dette skulle være en uvildig hjemmeside, hvordan kan det så være forbudt at skrive om alternative behandlinger ?
Er det fordi det fjerner allergierne ?
Her bliver ustandselig reklameret for medicin, som jo ikke fjerner allergierne.
Pudsigt !
«1

Kommentarer

  • Det er ikke forbudt at anbefale alternative behandlinger, som man selv har haft gode erfaringer med.

    Men det du gør, er at anbefale et bestemt sted, og ikke dine egne erfaringer med det alternative.

    Det kalder man reklame, og det har jeg ikke noget tilovers for.

    Det er grov udnyttelse af mennesker som desperat beder om hjælp, og det hører ikke hjemme her.

    Hilsen Sofie
  • Jeg forstår hvad du skriver, men kan ikke forstå at du tror "nogle alternative behandlere" og "kinesiologi" er et bestemt sted, der findes faktisk rigtig rigtig mange af dem.
    Jeg har haft rigtig god personlig erfaring med flere af dem, jeg har haft både græsallergi, som er væk, og flere andre skavanker, som er fjernet (tør da slet ikke skrive om kræften). Jeg vil da bare gerne dele dette med alle de stakkels mennesker, som tror de skal tage medicin og være syge resten af livet.
  • Hej Lisbeth

    Nu har jeg kun lige læst indlæggene i denne tråd, det virker som om, at der er gået noget forud? Er der nogen problemer i, at du har nævnt alternativ behandling generelt (uden behandlernavne)?
    Jeg skriver selv ofte om, hvor meget glæde jeg har haft af NLP- og hypnoterapi, fordi jeg har oplevet, at det har hjulpet mig så meget. Bl.a. hjalp det mig af med en meget ondartet kronisk hovedpine.

    Det kan være en stor hjælp at høre om, hvilken behandling der har hjulpet andre, så man selv får mulighed for at afprøve det, hvis man har lyst.


    Hilsen Helene
  • Jeg ved godt, at der findes alternative behandlingssteder ikke kun et sted men mange steder. Men du startede med at anbefale et bestemt sted, vil undlade at nævne det her, og det mener jeg stadig er reklame. Derfor slettede Netdoktor dine indlæg. Alle dine indlæg kom i en lind strøm uden selvoplevet indhold, du spyttede dem nærmest ud, og det virker ikke særligt troværdigt.

    Du har aldrig skrevet om dine egne personlige erfaringer i dine indlæg, men kun at alternative behandlinger kan hjælpe.

    Hvis du vil hjælpe mennesker med allergi, så bør du fortælle, hvad der har hjulpet dig, så dem der søger råd her har noget at forholde sig til.

    Personligt tror jeg ikke så meget på alternativ behandling, kender flere der desperat har prøvet det, ingen af dem jeg kender fik andet ud af det end at de betalte en masse penge for at erfare at de ikke var blevet hjulpet eller havde fået det bedre.

    Jeg har selv mistet en nær veninde af kræft, hun opsøgte et hav af alternative behandlere, som alle lovede at hun nok skulle blive rask. Flere af dem forsøgte endda at få hende til at droppe ud af kemobehandlingerne, hvilket jeg frarådede, det er måske derfor jeg ikke har stor tillid til dem. Hun fik det absolut ikke bedre, men hun blev kun fattigere for hver gang og, ja hun døde.

    Jeg kan andre historier, hvor flere fik det dårligere og dårligere, mens behandlerne tjente tykt på dem.

    Men som nævnt før kom med dine solstrålehistorier og fortæl ærligt hvad du er blevet helbredt for og hvordan.

    Den alternative verden er en fantastisk industri, de skovler penge ind på ulykkelige menneskers sygdomme og desperate forsøg på at blive rask.

    Det er det jeg har meget imod.

    Hilsen Sofie
  • Lisbeth, du laver enslydende indlæg til ca. 10 tråde, hvor du nævner en bestemt udbyder af alternativ behandling - hvilket er det eneste du overhovedet skriver. Hvordan mener du at det ikke er reklame?
  • Hej Lisbeth

    Hvis du er utilfreds med, at dine indlæg er blevet slettet, synes jeg da, at du skulle skrive det direkte til Netdoktor.

    Jeg har ikke set, hvilke indlæg der er blevet slettet. Men det lyder som om, at du er utilfreds med, at netop du ikke må bringe reklamer, når der nu er masser af andre reklamer her på Netdoktor.

    Men de andre har jo betalt for deres annoncer! Netdoktor finansieres jo ved hjælp af disse reklamer. Du har helt sikkert også lov til at reklamere, når bare du betaler for det.

    Jeg kan ikke forestille mig, at dit indlæg er blevet slettet, fordi det omhandler alternativ behandling. Jeg har aldrig set den form for censur. Men jeg synes det er fair nok, at man skal betale for at reklamere.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Hvis der findes så mange alternative behandlere, som tager folk ved næsen, er det vel ikke så nyttigt, at skrive om hvordan alternative behandlere kan hjælpe, når man ikke må skrive hvem det er, der kan. Så har folk jo ikke megen chance for at finde dem.
    Jeg tror nu ikke på, at det kan være sådan en guldgrube at være alternativ behandler, de fleste tager vel kun nogle få hundrede kroner for en behandling. Der er ingen patenter ingen pengemagt bag eller noget. Det er vanskeligt at få patienterne i tale, da de færreste har råd til noget særlig reklame. Der er vel ingen, der er i tvivl om hvordan den sag står for medicinalindustrien ?
  • Jeg skriver ofte om min terapeut herinde men uden navns nævnelse. Evt. interesserede kan sende mig en mail om, hvem det er - hvad der af og til er nogen, der gør.

    Jeg synes nu nok, at det er nyttigt at skrive om vellykket alternativ behandling, selvom man ikke kan nævne en specifik behandler. Det fortæller noget om selve behandlingsformen og der er jo nok mere end lige én god behandler indenfor en given behandlingsform.

    Hilsen Helene
  • Hej Lisbeth

    Jeg har også skrevet om bestemte behandlinger – også såkaldt alternative, nemlig naturmedicinen perikon og desuden også kropsorienteret psykoterapi, som sikkert også af nogle mennesker opfattes som en alternativ behandling.

    Jeg har flere gange nævnt navnet på det perikon-produkt, jeg har brugt. Og jeg har et par gange bragt et link til hjemmesiden for den psykolog, som jeg gik hos – mest fordi hun plejer at have gode uddybende beskrivelser af, hvad kropsterapi går ud på.

    Det er formodentlig svært at trække en grænse mellem den slags oplysninger og så indlæg, der har karakter af reklame, især hvis man bringer et link til en behandlers hjemmeside. Hvis du synes, at Netdoktor har slettet noget, som du ikke mener, skulle have været slettet, så synes jeg da, at du skal skrive til dem og bede om en forklaring.

    Egentlig går jeg ikke så højt op i denne skelnen mellem konventionel lægebehandling og alternativ behandling. For mig betyder det mest, at det virker, og at det er ufarligt. Så er det ligegyldigt, om der er tale om den ene eller den anden slags.

    Og det er da rigtigt, at der er plattenslagere alle vegne – også inden for alternativ behandling. Men der er jo også dårlige læger, herunder læger med en mangelfuld uddannelse, der laver mange fejl. Man er under alle omstændigheder nødt til at se sig for.

    Jeg tror ikke på, at Netdoktor normalt diskriminerer mod alternativ behandling. Hvis du mener, at de har gjort det, så synes jeg, at du skal klage over det.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Hej Lisbeth

    Dine indlæg er ikke blevet slettet, fordi du i flere eller rettere sagt mange indlæg skrev om, at alternativ behandling kan hjælpe, men fordi du i dine indlæg kun skrev navnet på det behandlersted og intet andet.

    Hvis du havde skrevet lidt om, hvad du selv var blevet hjulpet med eller hvad du selv havde af erfaring med omtalte behandlersted, tror jeg ikke, at der var nogle, der havde skrevet til Netdoktor og sørget for at dine indlæg blev slettet.

    Men som Pia så rigtigt skriver til dig, så kom dine indlæg i en lind strøm, uden andet indhold end navnet på behandlerstedet.

    Jeg ved også godt, at der er flere her der reklamerer for enten en bestemt naturmedicin eller for et bestemt alternativ behandlersted, men det er altid i forbindelse med en selverfaring, og det gør indlæggene mere troværdige, og smager ikke kun af reklame.

    Men min egen personlige mening er, at mange indlæg her er fyldt med gode råd, som absolut mangler videnskabelig evidens, men jeg tror også, at dem der læser om alle disse fantastiske virkemidler godt kan skelne mellem skidt og kanel, folk er jo ikke dumme.

    Hilsen Sofie
Log in eller Registrér for at kommentere.