Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælllllp, Mine ØJNE!!!

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ikke for at blande mig, jeg har ingen gode råd om dette emne med øjnene. Kun kommer jeg i tanke om, at min mand livet igennem af og til kunne få problemer og måtte til allergi-test.
    Indtil jeg fandt ud af, at det passede med at være hver gang, han fik ny skjorte. Nu ved jeg, at man ikke må gå med nyt tøj uden at vaske det, hvis man har allergi-tendenser.
    God bedring til jer.
  • Indstillinger
    Hej alle sammen...
    Jeg var en af dem, som også havde problemer med mine øjne. (se evt. mit tidligere indlæg i denne tråd).
    Har være til øjenlæge flere gange for at finde frem til problemet.
    Det ser nu ud til, vi har fundet problemet. Jeg kan ikke længere tåle konserveringsmidler i øjendråber. Jeg havde taget samme øjendråber i flere år til en øjensygdom, men pga. konserveringsmiddel i den, er jeg gået over til anden behandling. Det har hjulpet.... Er på vej ud af det, så det er bare dejligt. Ingen røde øjne, kun lidt tørhed i øjet, da det tager lidt tid, før øjet falder til ro efter den voldsomme allergi-reaktion, jeg har haft som blev til øjenbetændelse..
  • Indstillinger
    Hej allesammen. Jeg har siden jeg var helt lille haft både atopisk eksem og allergi.
    Periodisk i mit liv har allergi og eksem forsvundet i nogle år for igen at vende tilbage i kortere perioder.
    Jeg har analyseret flere situationer og set meget objektivt på mit liv i de perioder det er vendt tilbage.
    Indenfor det sidste år har jeg været ramt af præcis det i beskriver. Jeg vågner op om morgenen med ekstremt røde øjne, sommetider lidt hævet, øjnene løber i vand. Flere gange har denne reaktion udløst øjenbetændelse også og jeg har taget antibiotika og hormondråber for at slå det ned.
    Jeg har også været på Opatanol, som som regel ingen effekt har haft. Samme gælder diverse antihistamin tabletter.
    Dette sidste år i mit liv har været præget af ekstrem stress, i forbindelse med at jeg mistede mit job samtidig med at mit par forhold gik i opløsning. Jeg havde på den baggrund svært ved at sove og vågnede tit tidligt om morgenen og kunne ikke falde i søvn igen. Mit liv er så småt begyndt at komme på rette kurs og jeg kan se at min søvn bliver bedre. Det samme gælder mine øjen problemer og eksem.
    Det jeg vil sige med mit indlæg er at disse reaktioner på kroppen ikke altid stammer fra det vi tror. Måske det er pollen som er den udløsende faktor, men den rigtig baggrund skal vi kigge ind af efter. Kost, søvn, alkohol forbrug osv. Der er mange faktorer som spiller ind for vores sundhed og for vores krops evne til at tackle evt. allergener.
    Jeg kan se min krop kan komme øjen betændelsen til livs bedre nu, da jeg sover bedre. En hudlæge sagde altid til mig, du skal ikke dyrke sport hvor du sveder meget når du har eksem. Jeg har stik modsat det fundet ud af at hård løbe træning nedsætter mit stress niveau og dermed modarbejder allergi og eksem.
    Jeg ønsker jeg held og lykke med at komme af med øjen problemerne, prøv også at kigge ind af, hvad ændredes der i jeres liv før og efter det her startede med at komme.
    Mvh Anders
  • Indstillinger
    jeg har en veninde --som også har problemer med sine øjne---hun siger at det bedste middel hun bruger er at skylle øjne flere gange daglig ---det tager kløen og svien ---som hun får når øjet løber i vand ----
    hun syntes det er blevet bedre efter hun er begyndt på at tage A- vitaminer daglig ----
    jeg mener at jeg har læst andet sted at mangel på a vitaminer har indflydelse på øjnene---så måske er det rigtig hvad min veninde føler ---

    det kan jo prøves --men igen er der også noget med at man ikke må tage overdoser af a vitamin
    ---
  • Indstillinger
    Woow.. så er der også rigtigt mange andre der har problemer med øjnene.

    Jeg har også røde og irritation under øjnene, hvor det har skallet af. og lige meget hvad jeg gør, bliver det ved med at være der. det har stået på i snart 1 år nu.

    Jeg har været til allergi test, med alle mulige produkter.
    Vi fandt ud af at det var Basiron, jeg ikke kunne tåle. Men efter jeg har stoppet med det, så bliver det røde under øjnene og hævelser, og svien bare ved og ved....,, nu ved jeg ikke helt hvad jeg nu skal gøre.
    Jeg er begyndt at bruge en mild sæbe, for at vaske mit ansigt. så nu vil jeg stoppe med at bruge den... det kan være det den. for se.....
  • Indstillinger
    Hej alle I som lider.

    Vi har fundet problemet med mine øjne. Jeg kan ikke tåle latex. Jeg blev lidt skræmt da jeg fandt ud af, hvor mange ting der egentlig indeholder Latex (eller en af de mange 1000 navne det går under). Det er jo klart at mine øjne har haft det dårligt. Vandfastmascara, eyeliner, creme, foundation etc. De er spækkede med latex. Og så har jeg krydsallergi overfor nogle planter deraf.

    Jeg lever nu et liv med mineralfoundationpulver, en sværtende mascara, samt en eyeliner bygget på animalsk fedt :S Tjo. Det er ikke just det smukkeste at se på. Men nu kigger jeg altid bag på produkter for at se, om jeg kan tåle det.

    Mine øjne har det bedre, men kan nogle dage stadig være røde, hævede eller væskende. Så véd jeg, at jeg har gjort noget forkert, eller har været for lang tid på en tankstation.

    Håber Jer det bedste fremover!

    1ProblemAv
  • Indstillinger
    Jeg farver mine øjenvipper. Somme tider må jeg holde pause, for så kan øjnene ikke tåle farven.
Log in eller Registrér for at kommentere.