Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Meget slim/klump i halsen og vejrtrækningsproblemer..

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ved godt det efterhånden er et gammel indlæg. men får lyst til at opfordre alle med slim og hoste problemer, til at droppe mælkeprodukter i en måned eller to. Og se hvad der sker. Og det er ALLE mælkeprodukter, dvs. Ingen smør, ost, mælk, yoghurt, chokolade med skummetmælkspulver osv.

    når mange læger gang på gang erklærer at der ikke er noget galt, så er det fordi jeres immunsystem konstant bliver nedbrudt og irriteret. Og det er mælk rigtig god til at gøre.

    Mælk irriterer slimhinderne i kroppen og de er rigtig rare ikke at have irriteret! Og ja det ER svært i starten, vores danske kost er baseret på mælk, så det er noget med at finde alternativer, så som ris-soja-mandel mælk, mayonnaise i stedet for smør osv. Det er en vane sag og efterhånden bliver det lettere. men alle nye vaner er svære i starten, helsekost forretninger har masser af gode alternativer.

    I behøver ikke lade jer skræmme af eksperter der siger at det nærmest er dødsensfarligt og man kommer til at lide af kalk mangel osv. Det er IKKE farligt!! Vi er ikke beregnet til at spise fra en ko. Det er for kalve!
    Jeg har levet uden mælkeprodukter i flere år, og har det meget bedre end dengang jeg heller ikke kunne forstå alle de her underlige symptomer.
    Når jeg nu, en gang i mellem er til en fødselsdag eller noget, hvor jeg overgiver mig til ostemadder og lagkage, så tager jeg følgerne dagene efter, med slim og hoste, bumser på halsen, tung mave, og forkølelse.

    God fornøjelse og vær lidt kreative, det er altid en udfordring at ændre vaner.... Men er det ikke bedre end at stoppe sig med alle mulige mediciner :-)
  • Indstillinger
    Jeg har ikke noget imod at undgå mælkeprodukter hvis det kan hjælpe på mine problemer med hoste med slim og vejrtrækningsproblemer.
    Det som du skriver om mælk gør mig opmærksom på at efter jeg blev født måtte min mor hurtigt ændre min kost.
    Jeg blev født på Antoniohus og efterfølgende overført til sygehuset da jeg var meget lille 1340 gram da jeg blev født og i mange år kunne min læge ikke finde årsagen til mine problemer med vejrtrækningen dengang hostede jeg ikke det startede for et år siden. Men jeg fik dengang og nu taget et ekg diagram men det ser fint ud det gjorde det også dengang så min læge kaldte det for et nervøst hjerte. Jeg har også fået en røntgenundersøgelse men det var også fint og jeg er ikke ryger og har været det altid men har tænkt på om det kan have noget med passiv rygning at gøre for min far røg hele min barndom derhjemme og da jeg flyttede hjemmefra kom jeg i en familie hvor begge mine svigerforældre røg som skorstene og min svigermor døde som 58 år gammel dog med lungekræft efter de havde fjernet en tumor i hjernen.
    Jeg har hovedpine nu så jeg vil lægge mig til at sove.
    Jeg håber en herinde kan knække koden for det må være lægerne som ikke ved hvad det er som vi fejler og min halslæge sagde at det i hvert fald ikke er indbildning.
    Jeg håber vi kan hjælpe hinanden.
    Hilsen
    MNielsen1955
Log in eller Registrér for at kommentere.