kramper i det ene ben efter alkohol
jeg har i noget tid haft kramper i mit ben et par dage efter jeg har indtaget alkohol. det er mest når jeg sover, men jeg oplever det osse når jeg rejser mig hurtigt eller løber på trapper eller lign.
jeg er klar over at jeg har drukket for meget på det seneste, men har skåret ned efter kramperne er begyndt.
skal jeg stoppe helt eller er der noget jeg kan gøre for at modvirke disse "bivirkninger"
jeg er klar over at jeg har drukket for meget på det seneste, men har skåret ned efter kramperne er begyndt.
skal jeg stoppe helt eller er der noget jeg kan gøre for at modvirke disse "bivirkninger"
Kommentarer
hilsen
MJ
får i overhoved andet vædske end alkehol
vædske mangel kan godt give kramper ----alkehol giver dehydring----prøv at drikke 1 liter postevand daglig ---samt frugt ---ikke for meget kaffe
Alkohol er ikke at spøge med! Jeg ville ønske at jeg havde denne viden for længe siden, så havde tingene set anderledes ud nu..
Pas på jer selv
John
Mange hilsner
MJ
Den gode nyhed:
Har fået lavet det helt store helbredscheck og den gode nyhed er, at det åbenbart ikke er tegn på, at man fejler noget slemt (var bange for, at min lever og nyrer havde det lidt hårdt) men alt er så godt som nyt
Ifølge lægen skyldes det dehydrering (det var en meget åben snak uden formaninger)
Den dårlige nyhed
Har ikke fundet nogen brugbar kur, kan drikke 2 liter vand inden "det store slag" men det løser ikke helt problemet, med det har en effekt
Det er mere 1 en øl og så 1 glas vand osv. Løbende indtagelse af vand er det bedste, hvilket bare er lidt svært i praksis, med lidt er bedre en ingenting
Nogen mener, at smerterne fra dehydreringen, er pga Kalium mangel, som forsvinder pga dehydreringen (jeg vil ikke hænges op på det)
Kalium findes i bananer og optages bedst sammen med magnesium som findes i stor mængde i mandler og ellers mælkeprodukter
Det og så den helt store vandkur og en sovepille hjælper (smerter=søvnmangel=ondt i benene)
Som jeg ser det, så skyldes problemet 2 ting
1 Alderdom
Jeg vi skyde på, at i begge to er over 35 år, kroppen er ikke 18 år længere
Jeg vil tro, at der er mange som har samme problem, med det er et tabu emne
2 kroppen er overbelastet af alkohol, så det er en erlergisk reaktion
Slap af med alkohol i et par uger, ingen ren spiritus og godt med vand
Som sagt, så er jeg ikke ekspert
Jeg vil blive taknemlig for, at høre fra andre med samme problem eller nogle som har forstand på emnet
PS mit næste træk blir, at finde et "anti dehydreringspræparat" hos matas ?
(udover at holde en pause med alkohol)
Mvh
Men jeg får også kramper i mine ben og fødder, når jeg en sjælden gang får mere end et glas rødvin om natten, at jeg tit måtte springe ud af sengen og gå lidt, og pakke ben-fødder ind i noget varmt, det hjælper noget, men ikke særligt effektivt. Så jeg tror efterhånden på alkolholens påvirkning.