Hjem Rusmidler Alkohol

kramper i det ene ben efter alkohol

Redigeret 11 august, 2014, 14:33 i Alkohol
jeg har i noget tid haft kramper i mit ben et par dage efter jeg har indtaget alkohol. det er mest når jeg sover, men jeg oplever det osse når jeg rejser mig hurtigt eller løber på trapper eller lign.
jeg er klar over at jeg har drukket for meget på det seneste, men har skåret ned efter kramperne er begyndt.
skal jeg stoppe helt eller er der noget jeg kan gøre for at modvirke disse "bivirkninger"

Kommentarer

  • Jeg har også oplevet dette, dog meget sjældent, og må desværre indrømme, jeg også drikker lidt for meget. Er meget alene og ikke det store netværk så trøster mig lidt med det. Ikke at jeg går og drikker mig fuld, men det giver mig et bedre humør- ja, undskyldninger er der nok af. Ved ikke om du skal stoppe, det skal du jo nok, hvis du ikke kan styre det. Jeg kan dårligt hjælpe dig, når jeg selv har et lille problem med det. Ved faktisk ikke hvorfor jeg skriver, når jeg ikke kan hjælpe dig, er her på siden for 1. gang og læste dit indlæg. Skulle måske lige selv " ha hjælp" bare ved at " få luft". Held og lykke.
    hilsen
    MJ
  • hvorfor hjælper i ikke hinanden----ved at skrive tit til hinanden --give hinanden råd og opbakning ---
    får i overhoved andet vædske end alkehol
    vædske mangel kan godt give kramper ----alkehol giver dehydring----prøv at drikke 1 liter postevand daglig ---samt frugt ---ikke for meget kaffe
  • Det er osse en god ide, at tale om tingene er altid en god start på alle problemer. Jeg ved at dehydrering er en vigtig faktor! Jeg prøver også at drikke meget vand i forbindelse med alkoholindtag men den bedste hjælp er at skære ned. det har jeg gjort og det hjælper! Har været hos lægen og en tur på riget til undersøgelser, og de mener at jeg har epilepsi i en mild grad, og at drukken gør det meget værre. De mener at alkohol og ikke mindst mangel på søvn f.eks. lange byture, er med til at fremprovokere disse 'anfald'.
    Alkohol er ikke at spøge med! Jeg ville ønske at jeg havde denne viden for længe siden, så havde tingene set anderledes ud nu..

    Pas på jer selv :)

    John
  • Jeg drikker også meget vand, ikke kun i forbindelse med vinen, Har altid en kande stående i køleskabet, som rummer 2 liter, den fylder jeg op mindst en gang dagligt og skærer en citron i skiver og putter i, dejligt friskt , samtidig med , det skulle være udrensende. Og spiser skam også sundt hver dag, det giver mig bare ikke den "trøst". Men skønt at tale om det, hvem ved om det kan få mig på andre tanker en dag. Håber flere læser i denne debat og deltager i den, for vanvittigt mange har de problemer, bare ikke noget man går og taler om, det burde det være.
    Mange hilsner
    MJ
  • Mht til kramper/smerter i benene dagen/dagene derpå, så har jeg samme problem. Og ja lidt for meget alkohol..........plus smøger og kaffe
    Den gode nyhed:
    Har fået lavet det helt store helbredscheck og den gode nyhed er, at det åbenbart ikke er tegn på, at man fejler noget slemt (var bange for, at min lever og nyrer havde det lidt hårdt) men alt er så godt som nyt :)
    Ifølge lægen skyldes det dehydrering (det var en meget åben snak uden formaninger)
    Den dårlige nyhed
    Har ikke fundet nogen brugbar kur, kan drikke 2 liter vand inden "det store slag" men det løser ikke helt problemet, med det har en effekt
    Det er mere 1 en øl og så 1 glas vand osv. Løbende indtagelse af vand er det bedste, hvilket bare er lidt svært i praksis, med lidt er bedre en ingenting

    Nogen mener, at smerterne fra dehydreringen, er pga Kalium mangel, som forsvinder pga dehydreringen (jeg vil ikke hænges op på det)
    Kalium findes i bananer og optages bedst sammen med magnesium som findes i stor mængde i mandler og ellers mælkeprodukter

    Det og så den helt store vandkur og en sovepille hjælper (smerter=søvnmangel=ondt i benene)

    Som jeg ser det, så skyldes problemet 2 ting
    1 Alderdom
    Jeg vi skyde på, at i begge to er over 35 år, kroppen er ikke 18 år længere
    Jeg vil tro, at der er mange som har samme problem, med det er et tabu emne
    2 kroppen er overbelastet af alkohol, så det er en erlergisk reaktion

    Slap af med alkohol i et par uger, ingen ren spiritus og godt med vand

    Som sagt, så er jeg ikke ekspert
    Jeg vil blive taknemlig for, at høre fra andre med samme problem eller nogle som har forstand på emnet

    PS mit næste træk blir, at finde et "anti dehydreringspræparat" hos matas ?
    (udover at holde en pause med alkohol)

    Mvh
  • Jeg har tit før fået kramper, særligt i fødder (hvis de blev bare lidt kolde), så jeg brugte uldsokker med det samme, hjælper hurtigt på mig.

    Men jeg får også kramper i mine ben og fødder, når jeg en sjælden gang får mere end et glas rødvin om natten, at jeg tit måtte springe ud af sengen og gå lidt, og pakke ben-fødder ind i noget varmt, det hjælper noget, men ikke særligt effektivt. Så jeg tror efterhånden på alkolholens påvirkning.
Log in eller Registrér for at kommentere.