Hjem Sex & samliv Seksuel debut

Kan man blive for gammel til første gang?

2»

Kommentarer

  • Jeg forstår ikke hvad I mener og finder dele af jeres kommentarer direkte nedgørende, og har derfor slettet mine indlæg desangående.
    Måske I skal gøre det samme når I ikke mener oplysningerne hører til her.

    Sofie; jeg undskylder for alt det rod.
    Jeg forsøgte bare med udgangspunkt i Lumses kommentar og Lottes kommentar til den, at skabe rum for at der skal være plads til forskellige tilgange til sex - og at det hverken skal være tabu at have mange sexpartnere eller have få sexpartnere.

    Du skal gøre hvad du føler er det rigtige for dig, og der er slet ikke noget i vejen med, at du ikke har haft samleje endnu. Det er ikke noget du hverken skal bekymre dig om eller være flov over.
  • Kære Sofie

    Jeg syntes bestemt ikke at man skal sætte "aldersgrænser" ved sexuelt debut. Der er kun 1 der ved hvornår det er rigtigt og det er en selv. Jeg syntes det er rigtig synd at du føler dig presset af dine veninders sexsliv og jeg er helt sikker på at de ikke vil se ned på dig fordi du er jomfru. Du har vist at du er din egen og ikke bare følger strømmen når det handler om sex, og det syntes jeg er rigtig flot. Du har taget et valg om at bevarer din mødom indtil det føles rigtigt for dig og det syntes jeg du skal holde fast i. Og som der også er blevet skrevet i andre svar, så vil en fyr være beæret omend begestret over at få lov til at være dinn første. Jeg syntes dog at det er meget vigtigt at du er ærlig omkring at du er jomfru, fordi at tingende måske bedre kan gå i dit tempo på denne måde.

    Jeg var selv 16 år da jeg fik taget min mødom ved et engangsknald, fordi jeg som dig også var træt af at hører om mine veninders sexliv og derfor gerne ville have det overstået. Jeg ville nu ønske at jeg havde ventet, for det var ærlig talt lidt af en tom fornemmelse bagefter. Jeg syntes ideen om evt. at bruge en rigtig god ven, lyder ret fornuftigt, hvis du er meget opsat på at få det overstået. Når du har så meget angst omkring første gang syntes jeg det er vigtigt at det bliver med en du har tillid til og som kan få dig godt igennem forløbet.

    Hvordan du så udforsker din sexualitet bagefter er jo meget individuelt. Sex er mange ting og kan være fantastisk på mange måder. Jeg er selv meget glad for en fast kæreste som man kan udvikle sig sexuelt sammen med, men deler også meningen om at sex skal være sjovt, og det kan det bestemt også være ved at have uforpligtende sex.

    Vigtigst af alt så lyt til dig selv :-)
  • Hej alle.
    Det har været utrolig spændende og givende at læse alle jeres kommentarer. jeg føler mig taget seriøst og det er super fedt I har taget emnet seriøst. Det er en god fornemmelse at der er så mange søde mennesker derude, som gider sætte sig ned og svarer på noget som I egentlig ikke ''Behøver'', det sætter jeg utrolig meget pris på. Jeg synes alles svar er fornuftige og kan bruges til noget, om ikke andet sætter det da tanker i gang, med alle de forskellige ''ideer'', tanker og oplevelser.
    Det er ikke fordi jeg nu er ''kureret'' ;) men det er rart at vide, at man ikke er helt unormal. Rart at få hul på bylden. Jeg tror der er flere derude som har det på samme måde som jeg, men ikke tør tage det op. Det er jo ikke rigtig noget man sådan snakker om, måske fordi det er tabu? jeg ved det ikke. For mig var det ihvertfald, og er stadig lidt, men at jeg tog mig sammen til at starte debatten gjorde at det var en stort skridt for mig. Så tusinde tak for alle jeres henvendelse :) Det er så fedt og sødt af jer!
  • Hej.

    Jeg syntes at i alle glemmer at huske på at føle sig tryk. Ikke blive undertrykt som kvinde! Ingen grænse overtrædelse og et nej er et nej.
    Hun/du må ikke tro at han har ret! Eller dine veninder´s pres om at miste din mødom er korrekt fordi de kender dig! Du skal virkelig tænke dig om og nyde at du er dig og den første gang er jo din første gang! Så vær ikke bange for at vente, det er helt ok.
    Der er masser af andre kvinder der venter.
    Muslimske kvinder venter il de bliver gift.
    Før præventionen kom til var sex en dejlig intim ting man gjorde og en nydelse og en forplantnings periode som var smuk!

    Nonner giver deres jomfruelighed til gud! Og det er da ikke et tabu!
    Jeg syntes det er smukt og ubeskrivelig rar følelse i min krop når jeg høre at folk ikke misbruger deres undertrykkelse og seksualitet.
    Og hvis han ikke vil vente på dig, så fuck ham for så han bare ikke god nok! Feministen har trods alt bevist noget i denne sammenhæng.
  • Jeg vil også gerne takke for alle de gode råd givet til trådstarter.
    Jeg tror også jeg vil få glæde af dem, idet jeg er 29 og stadig venter på min første gang.

    Så hvis man kan blive for gammel, så må jeg vist snart være der.... Men det tror jeg nu ikke.

    Men jeg har ligesom dig været nervøs for om "han" (en hvilken som helst han) ville synes det var pinligt at jeg som 29 årig stadig er jomfru.
    Og ærlig talt, så ved jeg ikke hvordan jeg skal sige det - men der er lige pt slet ikke nogen i kikkerten, så jeg må jo bare vente og se tiden an.
  • Kære Anna84

    Hvad der er rigtigt for en kan være forkert for en anden. Derfor bryder jeg mig meget lidt om, at andre korrekser nogen personligt.
    Jeg mener ikke nogen blamerer sig ved at skrive det, som man nu finder er skrevet i den bedste mening.
    Man bliver jo lidt betænkelig ved at skrive sin mening og det tror jeg ikke er meningen med debatten.
    Jeg slettede selv et par indlæg engang, fordi en fandt mit råd var ubrugeligt.
    Men jeg fortrød det bagefter, for hvem siger det var den anden, der havde den absolutte ret.
    Nej, vi skal alle have ret til at udtrykke, hvad man mener. Dette er jo ingen faglig brevkasse, men et sted, hvor alle kan skrive og give udtryk for sin opfattelse.
  • Nej det kan man bestemt ikke!!

    Jeg er selv 22 og har lige haft min debut ;)
    Jeg har haft vildt meget lyst til sex, men har ikke bare ville kaste mig i armene på hr. hvem som helst!

    Nu fandt jeg ham så! Ham jeg bare IKKE kunne modstå og det var helt fantastisk! Jeg var dog så "ond" ikke at sige noget før bagefter (i tilfælde af han synes det dårligt, kedeligt mm så ville han jo vide hvorfor)

    Om det er måden at gøre det på for dig kan jeg ikke sige. Det virkede for mig og gjorde mig mindre nervøs, men det kan så også være fordi det hele skete så hurtigt :P


    Mit råd: Hold ud og vent på ham du ikke kan modstå! Det bliver så meget bedre. Og når det sker så være naturlig. Lad han føre dig og gør hvad der falder dig naturligt! Om det så er riv, bid eller smæk så vil han sikkert nyde det ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.