Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerte i venstre side af maven. ?

Hej.

Først kort - Er 24. Og lider af angst. Så gør generelt alt være end det er-
Også en af grundene til jeg lige ville høre her, om der var nogle der kunne evt give lidt ro til sindet.

Altså I går lige fra morgenen af har jeg haft nogle smerter i venstre side af maven. (konstante) .
Placering helt presis: Ca en 2-3 cm under navlen og så ud til venstre en 10 cm vil jeg tro.

Det ikke en u-udholdelig smerte men den trælse og generende slags.
Men føles også som om der er lidt trykken på det.

Hvis jeg spænder mave musklerne og trykker kan jeg ikke rigtig mærke det.
Men hvis jeg derimod slapper af i dem og trykker kan det godt gøre en del nas. (så synes man kan udelukke muskel smerter. )

Uddover det har jeg lidt tynd mave hvor det mest er gulligt/brundt. Men der kommer bare ikke så meget.

Og sidste info- Aftenen før havde jeg det som om jeg havde noget forstoppelse så jeg "pressede" for at få noget ud.
(tænker om det kan være derfor?)

Har snakket med en læge i morges og fået en tid til kl kvart over 3.
Men på grund af min angst er jeg bare ved at blive mere og mere nærvøs.
Har det som om jeg er få minuter fra et angstanfald.
(pinligt men sådan er det jo)

Så jo ved godt jeg gør tingene, være.... Men måske nogle har en ide om hvad det er og om det kunne være farligt eller ej?

Ved det ikke er læger der er herinde. Men man ved jo aldrig hvad folk har af viden.

Har kigget lidt på nettet om hvad det kunne være. (ikk smart at gøre men gjorde jeg nu altså).-
Men der er næsten altid tale om smerter i højre side. Så det burde da være et ok tegn?

Men derimod kunne det vel være alt muligt andet-
Men ja..... Der er ikk mega lang tid til jeg skal derop..... men med min angst som den er pt er det slet ikke sikkert jeg kan få mig selv smidt derop. '

Så...... ja.... Efter alt det jeg har skrevet. Er der så noget der muligvis kunne være slemt eller bekymrer jeg mig over intet?

OG er der muligvis spørgsmål der skulle svares gør jeg gerne det.

Men jeg siger tak for jeres tid.

C.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej-

    Jeg har selv ondt i venstre side af maven - det lyder til det er samme sted som dig. Mine smerter bliver dog værre når jeg har spist fordi mavesækken trykker på noget der gør ondt. Jeg tænker selv, at det måske kan være bugspytkirtlen, som ligger lige i det område. Min læge har ikke kunne finde ud af, hvad det er så jeg skal på sygehuset og scannes om en mdr. tid, men jeg har smerter hver eneste dag - nogle dage værre end andre. Jeg har dog haft ondt i 9 mdr. snart men hvor smerterne er blevet værre, så det er ikke sikkert det er det samme som du har, når det lige er opstået. Jeg kan desværre ikke komme med et svar på dit spørgsmål, men ville bare lige fortælle, at du ikke er alene. Men jeg tror ikke du skal være så nervøs - læger kan jo ordne meget i dag, og der er heldigvis ikke længe til du har en tid. Hvis lægen har et bud på, hvad der er galt, vil jeg da gerne høre fra dig, da jeg desværre skal vente en del længere tid på svar.

    Mange hilsner pusser81
  • Indstillinger
    Tak for svaret. Men var da træls at høre du har gået rundt med noget lignende i 9 måneder.

    Men jo så snart jeg hører noget skal jeg med glæde meddele hvad jeg har fundet ud af.
  • Indstillinger
    Hovsa. Lovede vist at vende tilbage.
    Jamen var intet ondartet.

    Jeg blev trykket må maven og spurgt om en masse. Og svaret var nu simpelt.

    Min tyktarm er blevet "udspillet" (tror jeg han kaldte det) muligvis efter forstoppelse.

    Så det betyder vel noget i retningen af at forstoppelsen har gjort min tyktarm er blevet lidt hævet/forstøret i det område.

    Og det skulle gå i sig selv igen.

    Og er nu også blevet en del bedre siden.

    SÅ herfra er der ikke meget at fortølle egentlig.
    Så hjelper nok ikke dig meget.

    Men vil da ønske dig held og lykke med det.

    Men som jeg også fik at vide er det utrolig sjælent det er noget slemt når det er i venstre side - da læver / blindtarm /blære osv er i modsatte side.


    Men lykke til. ;)
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har haft krampelignende smerter i venstre side i snart 7 år. Har været igennem div. undersøgelser blokader mm. Og fundet frem til at det måske er muskelsmerter fra mørbraden (psoas). Det burde være til at komme af med, vha øvelser og evt fysioterapi. Så heldig har jeg dog ikke været, men må jævnligt tage ibuprofen. Måske lærer jeg en dag at leve med det:( håber det kan hjælpe andre:-) der er ofte hjælp at hente hos din læge:-)
  • Indstillinger
    Jeg har gennem de sidste måneder haft tiltagende med smerter i venstre side af maven ligesom her andre. De strækker sig helt fra ribbenene ig næsten ned til lysken, men er værst lige omkring navlen. Det er svært at sige hvornår smerterne kommer da de både kan komme mens jeg spiser, men også mens jeg sidder helt stille og ser fjernsyn... Jeg er ret nervøs for hvad det kan være, og har ny bestilt tid hos lægen. De bad mig tage en urinprøve med, hvilket jeg ikke helt forstår sammenhængen i..
  • Indstillinger
    det er er ikke lige det den oprindelige debat men

    Pipfuglen86

    jeg har de samme smæke der kommer når jeg spiser eller bare sidder. omkring det samme sted. dog går mine smærte hurtigt væk igen.. har du været til lægen ?
  • Indstillinger
    hi jeg har de samme smerter som den første der har et indlæg her omkring mavesmertet i venster side ...ville da gerne høre hvad hans dianose var da det jo nu er 2år siden .....
    men dejligt at høre fra en der skriver at det næsten aldrig er avorligt når det er venstre side da lever og blindtarm sider i højre men hvad med nyrer hvor sider den ??

    hilsen klaus
  • Indstillinger
    Hej jeg har gennem flere år haft ondt i venstre side. Som en anden skriver går det fra ribbenet og ned i lysken, det er som om det er værst omkring navlen hvor det føles som en hård klump. Har været til lægen flere gange og skal nu til ultralyd scanning på mandag. Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre der har det på samme måde og om i har fundet ud af hvad det er. Er godt nok bekymret og virkelig træt af at have smerter som stort set er der hele tiden
  • Indstillinger
    Jeg var til Ultralydsscanning sidste år i forb. med mine smerter i venstre side af maven. Scanningen var helt fin og der var intet at se på den.
    Så konklusionen blev at det var muskelsmerter og jeg skulle skære ned på min træning.
    Har efterfølgende haft perioder ind i mellem hvor jeg får ondt, men det går over igen.
  • Indstillinger
    smerter i tyktarmen kan også skyldes at man er pollenallergiker og ikke tåler kartofler.

    Det er rimeligt konstant selvom man ikke spiser mange kartofler og forsvinder med det samme hvis man holder op med at spise dem
Log in eller Registrér for at kommentere.