Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er konstant træt!?

Hej. Jeg er en ung pige der konstant er træt. Mit problem er at jeg kan stå op klokken 12:00 og være dødtræt igen 16:00. Jeg har her på det sidste sovet en lur to gange dagligt og jeg falder også i søvn selvom jeg er i byen... altså hos familie.

Er der nogle der har samme problem eller nogle gode råd vil det være dejligt:)
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Lenette

    Hvad med at spørge din læge?
    Jeg vil foreslå, at du i første omgang får taget nogle blodprøver, så du kan få chekket om bl.a. blodprocent og stofskifte er i orden.
    Psykiske/følelsesmæssige problemer kan også give massiv træthed. Så er det en psykolog eller terapeut, du skal have fat i. Men først lægen.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej Helene.
    Jeg er rigtig glad for dit svar, men jeg har et problem.
    1. Jeg er bange for at gå til læge da han griner af det jeg siger og jeg ikke syntes det er spor sjov.
    2. Jeg hader min læge.(som du nok kan forstå ovenover.
    3. Min mor tager mig ikke seriøst og der er en halv times kørsel ud til min læge.
  • Indstillinger
    Kære Lenette

    Det lyder ikke som en god læge, når han opfører sig på den måde. Er du klar over, at du har mulighed for at skifte læge?
    Kender du én, der evt. kan tage med dig til lægen og måske hjælpe dig med at få ordnet et lægeskift, hvis du ønsker det?


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej Helene.
    Min mor vil ikke lade mig skifte læge da HUN har et langt sygdomsforløb med en diskos prolabs (staves?). Men jeg har sagt til hende flere gange at jeg ikke kan lide ham, og jeg kan ikke tage sjov når jeg er syg, træt eller har ondt et sted. men ifølge min mor kan jeg ikke skifte til en anden praksis når ingen af mine forældre har der.

    Hilsen Lenette
  • Indstillinger
    Man kan skifte læge uden ens forældre har noget at skulle have sagt når man er fyldt 15 år :)