Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp små bryster

Redigeret 13 december, 2016, 09:02 i Teenagere
Kære netdoktor

jeg er en pige på 14 år, og skal op i 8 klasse på en anden skole fordi min gamle skole kun går op til 7. Men jeg er næsten den eneste på min overgang som næsten ingen bryster har, og det er mega nederen. Jeg har stået stille et stykke tid, og kan næsten ikke vente længere. Alle drengene går og snakkker om patter hele tiden, og jeg bliver bare skør af det, når det kun er mig der mangler:(

Hjælp mangler råd...

ps. det er ikke fedt at skulle hen på en anden skole og så ingen bryster har!:(
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nogle piger får store bryster, andre får små - en hel del midt i mellem. Nogle er tidligt på den, andre senere. Sådan er det bare, men vel er det surt at føle, at man er den eneste - og det er du i øvrigt overhovedet ikke. Det vil du helt sikkert erfare, når du kommer hen på en anden skole, hvor der vel er en hel del flere elever.

    Det hele hænger i øvrigt også sammen med din kropsbygning i øvrigt. Hvis du er en spinkel pige, så skal du nok ikke regne med store bryster i det hele taget.

    Du er kun 14 år, og jeg går ud fra, at de drenge du omtaler, er nogenlunde samme alder - og det er klassisk for den alder at tale om "patter", men - og det er en ringe trøst, jeg ved det - hvis du ellers er en god kammerat og rar at være sammen med, så skal du som også nok snart møde en sød fyr, der bliver forelsket i dig, og vil være fuldstændig ligeglad med, hvor store dine bryster er.

    Men - du er som nævnt 14 år - der skal nok komme lidt mere på. Du kan ikke klare det med piller eller anden kunstig måde; du er desværre nødt til at indstille dig på, at sådan ser du ud lige nu, men hvis du ellers gør det med stolthed, så er drengene altså inderst inde totalt ligeglad med, hvor store netop dine bryster er.

    Og - de der drenge, de kan alligevel slet ikke finde ud af det, hvis de møder en kvinde med store modne bryster. :-) Så prøv du at være den, du er - det kommer du længst med.
  • Indstillinger
    Hej :)

    Jeg er også selv kun 14 år, og har også små bryster.

    Jeg købte en bh sammen med min mor, og den havde godt med fylde, men ikke rigtig push-up på den måde.. Det var rart at have noget at støtte sig til, når man ikke har så meget.
    Hvis du har lidt svært ved at købe undertøj af den slags sammen med din mor, så kan det føles meget mere naturligt, at gøre det med en veninde...

    Hvis du føler de er ALT for små til en lille a70'er, så (pas på drenge, der er sikkert nogen af jer, der ikke kan klare dette) men så tag fat lige under dit bryst, og træk det lidt opad, så det "sidder" ovenpå fylden i bh-en. Så gaber din bh ikke så meget, og du slipper for streger uden på tøjet. Brysterne ser også mere normale ud, og de kommer til at se ud af mere.

    Jeg har også selv stået i den situation, hvor man er en af de allersidste i udviklingen. Heldigvis har jeg en veninde i min klasse, der har lige så lidt som jeg. Vi snakker meget om det, og det er super rart at få talt ud om det. Så hvis der er andre, så snak for faen'! :)

    Jeg vil slutte af med at skrive, at du skal bære det med stolthed. Ikke tag det som en mand (?!) men tag det som den kvinde du er. Du skal nok få groet et par dejlige "patter" som drengene vil kigge langt efter. Du skal bare have tid til at udvikle dig. Det tror jeg selv på.
    Og en bonus ved små bryster: Du slipper for "hænge-babser" når du kommer op over de 40! :D

    Håber du kan bruge det :)))
  • Indstillinger
    Hej.

    Lige som du nok mest af alt har behov for at høre fra jævnaldrende, er det en "gammel tante" på 28 der også lige vil skrive lidt.
    Jeg har altid haft små bryster. Jeg bruger en 75A og har altid ligget der omrking. Det har en gang imellem været svært ikke at have en stor rund barm men... Jeg har altså aldrig haft svært ved at finde kærester, tværtimod og jeg er i dag gift og har fået to børn. Jeg fungerer som kvinde som alle andre og fyrene vender sig også om efter mig. ;) Man må spille på det man har. Har man fx ikke en dyb kavalergang, så har man måske nogle gode stænger eller en dejlig røv. Du får formentlig nogle rigtige flotte bryster med tiden, men skulle de forblive små så husk at du ikke er den eneste og spil så på de gaver du har. Du er lækker og når du misunder en venindes store barm, så glæd dig over, at du formentlig også har noget hun misunder. Og så lige en PS: Småbarmede piger er mere elegante end de med kæmpe patter og vi kan løbe og være sporty til gymnastik, uden at bekymre os om de der der vælter rundt. Vi kan også have seriøse samtaler med mænd uden at føle, at de sidder og leder efter navlen. PPS Det er en skrøne at alle mænd foretrækker store bryster, der er masser der foretrækker det modsatte. De er bare knap så højtråbende, det er nemlig de fyre der virkelig er noget værd. ;)

    Mange kærlige hilsener og held og lykke.
  • Indstillinger
    Halløj

    Små bryster er altså helt normalt
    jeg fik i a fra da jeg begyndte at få dem.. Til jeg var 14 hvor jeg tog en b på bare for sjov, jeg købte den og bang sagde så var de fyldt ud, husk også at drenge er nogle svin når det kommer til bryster!! Kig på de der Hollywood bryster de er simpelhen noget af det grimmeste
    Jeg noglesinde har set. Jeg er 15 og bruger d80 så tro mig det kommer desunden synes jeg det er pænere med små bryster der sidder flot end sådan et par jader man slet ikke har styr på (:

    Kh Helena på 15
  • Indstillinger
    hej er en dreng på 14 år.jeg må nu sige at jeg er mest til små bryster. jeg syntes det ser meget bedre ud end de store bryster der er ved at falde af hver gang de tager et skridt.
  • Indstillinger
    Hej jeg er en dreng som snart fylder 14 år :) Det er altså ikke noget du skal være så oprævet over! Ja, vi går tit og snakker om den feminine krop (for at lyde fin) xD men ja det er kun en lille finesse.... Tro det eller lad vær, vi kigger altså mest på jeres ansigt :P og selvfølgelig, jeres personlighed.. Tro mig! Du ska ik være nervøs, det ska nok komme :)
  • Indstillinger
    Jeg er enig med lotte123... Hvis du bare er sød så finder du 100% en dreng som du ka lide :)
  • Indstillinger
    Kære Fredderikke.

    det at have små bryster gør jo ikke noget, det er ivertfald ikke noget du skal være ked over.
    Det ligger i vores gener hvor store bryster man får, selvfølig er der os måder man kan få dem til at blive størrer på men det er jo op til dig.

    De skal nok vokse det er jeg næsten sikker på^^

    får 2 år siden da jeg gik i 8 klasse var jeg den mindste af alle, men nu her har jeg lige været til et julefrokost sammen med andre fra den gamle 8 klasse, og nu er jeg blevet det højeste.

    Det skal nok komme bare lige giv det lidt mere tid.
  • Indstillinger
    Hej Frederikke :)

    Jeg er 15 og jeg har MEGET små bryster, en lille 75A og JA jeg er da absolut heller ikke tilfreds med det! Men du skal tænke på at brystet består af fedt og dvs. at hvis du er en slank pige, så er der bare ikke så meget foran. Du skal også tænke på at drengene har meget forskellig smag og på et tidspunkt vil du finde en som kan lide DIG præcis som du er og ser ud, ikke for hvor store dine bryster er.
    Heldigvis, har jeg en dejlig kæreste som faktisk slet ikke rigtig bryder sig om bryster og slet ikke de store af slagsen.
    Når du bliver ældre og du stadig er ked af dine små bryster, kan man jo altid overveje en brystoperation :)

    KH Nanna
  • Indstillinger
    Hej frederikke, du skal bare tage det helt rolig , du er ganske normalt, at få bryster ved din alder. er de en af de elever der er kommet lidt før i skole , siden du er 14 nu hvor du går over i 8 klasse, din krop er som din families udvikling , prøv at tale med din mor og mormor hvornår de fik bryster, og se på deres krop hvorstor den er, og hvor store bryster de har, mange af os kommer til at ligne vores mor, eller far , flere steder på kroppen, og brysterne kan vokse imange år endnu inden de har den fulde størelse, så vær du stolt over dine piger bryster, mange voksne ville ønske de igen havde unge pigebryster der hvor alt på kroppen var i fin stand, det er jo også pigen der er inde i kroppen der betyder noget, og fyrene falder for. men dine klasse kammeratter taler om det

    for de er blevet forundret over at deres veninder har fået bryster, og det ligger de mærke til. også pigerne ser på det, men det er ikke kun jer unge der går i skolen der bliver lagt mærke til af andre. og overkigget meget på.

    vi voksene nå vi mødes ser alle også op og ned på hinanden, og komentere, størelsen, så det er blevet et stort samtale emne i danmark. men ikke sjovt for os alle at blive bedømt så meget.
Log in eller Registrér for at kommentere.