Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

gammelt men godt

AnonymousAnonymous
Redigeret 16 november, 2016, 00:46 i Ris og ros til Netdoktor
der findes mange nye hud cremer ---men intet er så godt som -Pattesalve ---Hellosan---den tørre og sprækkede hud bliver som ny--jeg bruger meget --på minr fødder og benene ----jeg kan ikke tåle diodorant under armene ---det klør --så jeg bruger det hver dag at smørre lidt på ---og der virker godt
min mand smører sine hænder hver dag--han har revner og tynd hud grundet psoriasis
der er lidt delte meninger --om at bruge det til børn ---men hvis man læser om det her på nettet --bliver det anbefalet til børne numser ---
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg afviser ikke,at det er en helt fantastisk "mirakelcreme", men jeg synes anstændigvis lige, du bør have med at den indeholder stoffer, der er under mistanke for at være hormonforstyrrende.

    Bare det, at den virker så mirakuløs, som du beskriver, burde da få en alarmklokke eller to til at ringe.

    Øv, øv - men heller ikke Helosan er helt så uskyldig, som mange tror.

    Jeg medgiver, at man i den grad skal være på mærkerne, når man anbefaler et produkt til andre.
  • Indstillinger
    Jeg brugte den selv meget for år tilbage, indtil jeg hørte, at der var en mild antibotika i, der virker bakteriedræbende. Derfor blev den frarådet til daglig brug.
    Nu bruger jeg den faktisk kun, når jeg begynder at få et forkølelsessår. Den kan tage det i opløbet og er det først brudt ud, heles det langt hurtigere. Alt med måde.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    til Lotte 123----jeg forstår ikke din begrundelse angående Helosan----
    hvis du slår det op på Google--står der ikke noget om din begrundelse--for at den salve skulle indholde farlige stoffer ---tvært imod
  • Indstillinger
    til helene 2---har du læst på Google hvad der står om Helosan---
  • Indstillinger
    Nej, jeg har ikke læst om Helosan på Google.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Propylparaben er da ikke lige sagen. Godt nok er der ikke så meget i, at det udgør den store fare ved lejlighedsvis brug, men hvis man følger dit råd og bruger det dagligt og ofte, så er det da ikke specielt anbefalelsesværdigt.

    Det kan være nogen foreslår det til barnenumser - det ville jeg dog aldrig udsætte en barnenumse for, heller ikke min egen for den sags skyld.

    Men - som Helene skriver, alt med måde - også Helosan.

    Jeg er bestemt ikke ude på at angribe dig - mere advare om, at man skal passe en lille smule på, hvad man anbefaler af bestemte produkter. I stedet ville jeg foreslå, at man råder folk til at gå på apoteket, for der er faglært personale, der kan rådgive på et korrekt grundlag ud fra den enkeltes situation.
  • Indstillinger
    lotte123--er vi ikke ved at være lidt ude i peditesser---
  • Indstillinger
    Jeg mener nu ikke, at det drejer sig om petitesser, men jeg mener, vi skal fraråde brugen af cremer med hormonforstyrrende stoffer.

    Kunne aldrig selv finde på at bruge cremer eller salver, der er under mistanke, for vi aner ikke, hvad det kan betyde på lang sigt.

    Forbrugerrådet har kåret Helosan som ugens hormonbombe… dette bør få os alle til at tænke os om.

    http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... 861279.ece

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    Petitesser?
    Du anbefaler at man smører sig ind tidligt og silde i stadset, i hvert fald dagligt - og endda på yderst følsomme hudområder.

    Så er det jo ikke petitesser, du og din mand smører jer ind i, men netop et massivt hormontilskud. Jeg har ingen problemer i det valg I har foretaget - men jeg har problemer med, at du anbefaler det til alle og en hver til brug på en sådan måde.

    Det eneste jeg har forsøgt at fortælle er, at det altså ikke er helt så uskyldigt, som du giver indtryk af.
  • Indstillinger
    Kære medlæsere. En sætning der fremkommer mange steder i sundhedslitteraturen er : “ Er mistænkt for … “, - et eller andet farligt.
    For mange mennersker er denne sætning nok til at tro der er tale om et stof der er mere giftigt end,- Ja end hvad?

    På mange områder synes “ mistænkt for “ ikke at være for beskyttelse af mennersker, men mere for at få dem til at købe produktet i en anden forretning.
    Det er ingen tilfældighed at Harald Nyborg sælger Hellosan, men måske en tilfældighed at eks. Matas ikke har et produkt der har grund til at være mere populært.
    Det skulle ikke undre mig om nogen arbejder for at få Hellosan forbudt, for at opfinde det igen under et nyt navn, og sikre at den rigtige “ købmand “ får monopol på salget.
    Som det er nævnt er Hellosan et produkt der har hjulpet mange igennem så mange år at “ mistænkt for “ ikke er nok til at erstatte med noget, der foruden også at kunne mistænkes for et eller andet, ikke hjælper lige så godt . Jeg har Helosan på lager hvis jeg skulle få et dumt sår, og som universalsmørrelse til hvad som helst der kunne genere huden.
Log in eller Registrér for at kommentere.