Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Anti-TPO

2»

Kommentarer

• Har man Anti-TPO så har man også stofskiftesygdom og det kan faktisk være det eneste som fortæller at man er stofskiftesyg. vh Petra
  • Hej

Jeg ved ikke om det er eltroxinen eller om det er mit høje anti tpo, men jeg har perioder hvor jeg kan være svimmel og utilpas. Ind i mellem har jeg en trykken i halsen lige der hvor skjoldbugskirtlen sidden også har jeg let forhøjet blodtryk som jeg er kommet i behandling for også.

Min læge sagde at det sagtens kunne være det høje antal anti tpo der giver mig forhøjet blodtryk.

Ellers syntes jeg ikke at jeg mærker noget og lever et helt normalt aktivt liv.
  • Det er da for dumt at blive behandlet for noget som du sikkert kunne undgå hvis du tog Euthyrox i stedet for. Jeg fik pludsekig forhøjet blodtryk da jeg kom på ny Eltroxin, har aldrig døjet med det før, og nu på Euthyrox er det helt normalt igen. vh Petra
  • Ja jeg fik også forhøjet blodtryk da jeg var på ny eltroxin.
    Det forsvandt også da jeg fik euthyrox.
    Min grusomme svimmelhed og andre symptomer forsvandt 3-4 dage efter at have fået euthyrox.
    Håber virkelig du snart får det bedre.
    Hilsen Albini.
  • Hej 1hestepigen.

Jeg stillede et spørgsmål til svend lindenberg fra CFC=Copenhagen Fertility Center omkring anti TPO og behandling for barnløshed -om jeg bør stoppe behandling, pga mit høje tal?
    Han svarede: nej du kan være rolig, det er som er problemet er at nogle gange hænger allergisk eller immunologis sygdom (høj TPO) og infertilitet sammen, men når du ikke har andre allergiske manifestationer betyder dette ikke noget.
    Så det tyder jo godt.
    Men jeg venter stadig med at starte på vores sidste forsøg til efter sommerferien, skal have målt Lupus tal midt i maj.

venlig hilsen 1ibber
  • Det er endelig lykkes mig at blive gravid ved 6. IVF/ICSI forsøg :) Mit TSH lå på 1,7 ligefør jeg blev gravid -men har stadig et meget højt TPO tal.

Har fået binyrebarhormon/medrol fra æg op denne gang -måske det har hjulpet til at ægge vil sætte sig fast.

Jeg er 4 uger henne -og håber på at jeg forbliver gravid. Har mailet til endokrinologen, så jeg hurtigt kan få reguleret min medicin.

Hvad med Jer andre, har i noget nyt om Anti-TPO eller gode råd til mig nu når jeg er blevet gravid?

Venlig hilsen 1ibber
  • Hjertelig tillykke med det krydser fingre for dig og håber det bedste. vh Petra
Log in eller Registrér for at kommentere.