Jeg har ikke den store viden om den slags selv, men har talt med en som har lidt forstand på den slags og han fortæller at når varen pludselig bliver importeret til danmark med dansk indlægseddel kan den kun få et nyt nummer.
Den KAN IKKE have det samme nummer som dem med tysk indlægsseddel.
Nej, jeg er helt med på, at de "nye" Euthyrox har et andet varenr. ikraft af at de nu forhandles her i Danmark.
Men jeg tænker - at med dem som stadig har tbl. på udleveringstilladelse - er varenr. forskellige!!!! og det vil så sige, at der kan være en nuanceforskel på tbl......
Ja, det er nok med at bemærke sig, at man fremtidigt får "de samme" Euthyrox = samme varenr......
Jeg har nu tjekket mine piller og da jeg på grund af flere lægeskift har hamstret piller har jeg 4 æsker af hver styrke som er købt med ca 3 ugers mellemrum og på forskellige apoteker (alle er de nye som er produceret til danmark).
Det drejer sig om:
Alle æskerne har det samme varenummer på hver styrke, trods det at de første er købt 30. december og de sidste 15. april.
Jeg tror bestemt ikke vi behøver at være bange for noget denne gang men jeg kan godt forstå at der er mange der bliver nervøse efter glaxos svinestreg, det gør jeg da også selv,trods det at der er mange som blev meget mere syge af dem end jeg gjorde.
Jeg håber at du snart vil få det godt igen.
Ja, iflg. importøren skulle de tbl. som er kommet på apotekets hylder nu, også være den pille der kommer fremover.
Men med dem på udleveringstilladelse - kan jeg se, at der er flere forskellige Vnr.....det blev pludselig lidt interessant for mig :-)))))
Ja, jeg håber virkeligt også, at Eferoxen er det helt rigtige for mig.....jeg har trods alt været sygemeldt siden den 30.12.08 - det er dæleme lan....g tid...og p.t. står jeg uden økonomisk grundlag, da mine dagpenge udløb den 30.1.10.....så dét system skal jeg også lige slås med........
Jeg ønsker bare, at ALLE får et værdigt liv igen......
Jeg har fået mail fra Merck i Danmark og de vil undersøge sagen, skriver at vi selvfølgelig skal have adgang til de samme piller som i resten af Europa:-) vh Petra
Tak Petra for at du har mailet til Merck. Jeg ringede og fik besked om, at alt er ok. Men jeg er faktisk også selv interesseret i, at der er to delekærve i 25 mikrogramstabletten, da jeg vil prøve at sætte min egen dosis ned med 6 1/4, da jeg er på vej til at køre for højt (rysten på benene og lidt indre uro) . Jeg har de "gamle" Euthyrox med to to delekærve, men når det lager er opbrugt, ja, så er det nemmere, hvis de bare lige kan deles let end med en pilledeler. Men som sagt fik jeg af vide, at pillerne er ens, men vi er jo alle "oppe i det røde felt" hurtigt gr. den frygtelige svinestreg, som Glaxo har gjort overfor os. Jeg er glad for Euthyrox, for på Ny Eltroxin var mit liv ikke ret godt, men hvis jeg kunne vælge, ville jeg vælge den gamle Eltroxintablet, men når det nu ikke kan lade sig gøre, vil jeg bare være glad for Euthyrox, for Ny Eltroxin var simpelthen "gift" for min krop. Men jeg har lidt af en opgave med at blive finindstillet=også føle mig godt indstillet - Euthyrox virker ligesom mere i min krop og giver lidt hurtigere udsving med følelsen at ikke at være helt i niveau. Hvis vi også fremover kan få med to delekærve - bliver finjustering lettere. Får pt. 762½ mikrogram på ugebasis - men vil nedsætte det til 756 1/4 fra næste uge (4 dage med 112½ og en med 106 1/4 og så to dage med 100) - jeg er mega følsom for justeringer, så sådan må det blive.
Jeg ved ikke om vi er oppe i det "røde Felt", men vi er nok blevet mere opmærksomme på, hvad vi putter i munden :-))
Jeg husker, at det tog lang tid for dig - inden du bestemte dig for Euthyrox. Og jeg har således også mærket/følt hvor svært det er at blive reguleret ind på Euthyrox. Der skal virkelig små dosisændringer til!!!!!! Jeg ved ikke om det er selve Euthyroxen ell. vores "system", som gør, at vi hurtigt mærker ændringer på kroppen.
Men nu "afventer" jeg bare spændt på virkningen af Eferoxen....og håber, at dette er det helt rigtige for mig.
Jeg kender flere, som ikke har det godt på Euthyrox, og én som har fået sit "gamle liv" tilbage på Eferox.....
Petra: Var det med hensyn til delekærv, at du kontaktede Merck????
Som jeg tidligere har skrevet, er der én som har fået det rigtigt godt på de "nye" Euthyrox....men vi er jo alle forskellige - så derfor er det jo yderst vigtigt at finde det rigtige præparat, så vi kan få vores liv tilbage.......Glaxo har simpelthen frarøvet/afskrevet over 1 år af mit liv og dermed også andres....
Ja det var med hensyn til at have 2 delekærver i stedet for en, da jeg jo regulere med en kvart 25 mg af gangen. Han skriver at de er ved at finde ud af om der findes Euthyrox piller med 2 delekærve og jeg har skrevet tilbage at jeg da godt kan sende ham et eksemplar da jeg stadig har nogle 25 mg med 2 delekærve. Så nu er det spændende at se hvad de finder ud af. vh Petra
Godt at du Petra bare undersøger sagerne. Dejligt. Jeg kan fortælle at jeg min svimmelhed næsten er forsvundet. Kan stadig miste balancen når jeg er træt, men ikke som for bare fjorten dage siden. har heller ikke den samme indre uro, så noget er ved at ske, men har stadig øjne der hænger helt ned på kinderne og hævelser i maven samt hævede fingre om morgenen. Har nogkle af jer reflux på Ehthyroxen. min reflux er tiltaget. Alt bliver surt i min mund uanset hvad jeg putter ind. Træls.
Fortsætter endnu på Eutyroxen og så må vi se. Men lidt mere energi er der. Venter spændt på Anne mareies erfaringer med Eferox...... God weekend
Kommentarer
Jeg har ikke den store viden om den slags selv, men har talt med en som har lidt forstand på den slags og han fortæller at når varen pludselig bliver importeret til danmark med dansk indlægseddel kan den kun få et nyt nummer.
Den KAN IKKE have det samme nummer som dem med tysk indlægsseddel.
Jeg håber du snart får det bedre.
Hilsen albini
Nej, jeg er helt med på, at de "nye" Euthyrox har et andet varenr. ikraft af at de nu forhandles her i Danmark.
Men jeg tænker - at med dem som stadig har tbl. på udleveringstilladelse - er varenr. forskellige!!!! og det vil så sige, at der kan være en nuanceforskel på tbl......
Ja, det er nok med at bemærke sig, at man fremtidigt får "de samme" Euthyrox = samme varenr......
K.h. Annemarie
O.K. Den havde jeg misforstået lidt.
Jeg har nu tjekket mine piller og da jeg på grund af flere lægeskift har hamstret piller har jeg 4 æsker af hver styrke som er købt med ca 3 ugers mellemrum og på forskellige apoteker (alle er de nye som er produceret til danmark).
Det drejer sig om:
25micr. varenummer 072010
50micr. varenummer 072021
100micr. varenummer 071998.
Alle æskerne har det samme varenummer på hver styrke, trods det at de første er købt 30. december og de sidste 15. april.
Jeg tror bestemt ikke vi behøver at være bange for noget denne gang men jeg kan godt forstå at der er mange der bliver nervøse efter glaxos svinestreg, det gør jeg da også selv,trods det at der er mange som blev meget mere syge af dem end jeg gjorde.
Jeg håber at du snart vil få det godt igen.
Mange hilsner fra albini.
Ja, iflg. importøren skulle de tbl. som er kommet på apotekets hylder nu, også være den pille der kommer fremover.
Men med dem på udleveringstilladelse - kan jeg se, at der er flere forskellige Vnr.....det blev pludselig lidt interessant for mig :-)))))
Ja, jeg håber virkeligt også, at Eferoxen er det helt rigtige for mig.....jeg har trods alt været sygemeldt siden den 30.12.08 - det er dæleme lan....g tid...og p.t. står jeg uden økonomisk grundlag, da mine dagpenge udløb den 30.1.10.....så dét system skal jeg også lige slås med........
Jeg ønsker bare, at ALLE får et værdigt liv igen......
K.h. Annemarie
Jeg ved ikke om vi er oppe i det "røde Felt", men vi er nok blevet mere opmærksomme på, hvad vi putter i munden :-))
Jeg husker, at det tog lang tid for dig - inden du bestemte dig for Euthyrox. Og jeg har således også mærket/følt hvor svært det er at blive reguleret ind på Euthyrox. Der skal virkelig små dosisændringer til!!!!!! Jeg ved ikke om det er selve Euthyroxen ell. vores "system", som gør, at vi hurtigt mærker ændringer på kroppen.
Men nu "afventer" jeg bare spændt på virkningen af Eferoxen....og håber, at dette er det helt rigtige for mig.
Jeg kender flere, som ikke har det godt på Euthyrox, og én som har fået sit "gamle liv" tilbage på Eferox.....
Petra: Var det med hensyn til delekærv, at du kontaktede Merck????
K.h. Annemarie
Som jeg tidligere har skrevet, er der én som har fået det rigtigt godt på de "nye" Euthyrox....men vi er jo alle forskellige - så derfor er det jo yderst vigtigt at finde det rigtige præparat, så vi kan få vores liv tilbage.......Glaxo har simpelthen frarøvet/afskrevet over 1 år af mit liv og dermed også andres....
K.h.
Fortsætter endnu på Eutyroxen og så må vi se. Men lidt mere energi er der. Venter spændt på Anne mareies erfaringer med Eferox...... God weekend