Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Euthyrox tabletter - ændret udseende

13»

Kommentarer

• Hej Alicia

Jeg kan også sige det på en anden måde. Jeg spørger ikke min læge om, hvor tallene skal være. Jeg får taget prøver, hun giver svar og jeg doserer ;-)

Hun mener at TSH er rigtig flot omkring 2 men jeg har det bedst omkring 1! Og det er jo ligesom MIN krop.

Jeg får kun ved alm. læge da hun ikke vil sende mig videre. Har spurgt om det nogle gange, fordi hun ikke kan svare på nogle af mine spørgsmål. Men de svar finder jeg så her eller gennem min tante, som også har Hashimoto.

Lyder til, at det nu også går fremad for dig. Super :-)

Dorte
  • Hej dorthe.

Jeg har det faktisk lige som dig.

Min endokrinolog siger også at jeg skal stå på 2 trods det at jeg ikke har det særlig godt der.

Jeg har det også bedst lige omkring 1.

Derfor bestemmer jeg også selv min dosis, da det jo er mig der skal leve med tingene.

Derfor blev hun sur og sendte mig tilbage til min egen læge, hvor jeg kom fra.

Han er så tilgængæld rigtig sød og forstående.

Nogen gange må man desværre tage sagen i egen hånd, da mange endokrinologer ser mere på tallene end hvordan man har det. Det er der så desværre nogen der ikke kan forstå.

Godt at du har fået dit liv tilbage, det har jeg også.

Hilsen Albini.
  • Jeg har lige købt nogle 150 mikrogram tabletter i Sverige (så kan jeg nøjes med en tablet om dagen - og de er billigere i Sverige - ca 60 danske kr for 100 tabl.).

De svenske tabletter har stadig to delekærv.

MÅSKE er forklaringen på at de danske Euthyrox-tabletter kun har en delekærv at de danske myndigheder MÅSKE kræver mere dokumentation end alle andre på at det virksomme stof er tilstrækkeligt jævnt fordelt i tabletten.
    HVIS min teori er rigtig kan det nok også forklare, at vi kun har tre størrelser Euthyrox tabletter på det danske marked, da tabletterne i givet fald skal produceres specielt til det danske marked.

Mvh Peter
Log in eller Registrér for at kommentere.